Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
De strijd met SKU-complexiteit
Er sluipen steeds meer SKU’s (stock keeping units) onze supply chain binnen. Vaak met het argument dat ze de verkoopkansen verhogen. Maar tegelijk ondermijnen te veel SKU’s de efficiëntie van de supply chain. Daarom moeten we vaker stilstaan bij welke we willen houden en van welke we beter afscheid nemen.
Cult Antwerpen consolideert goederenstromen
Duurzame stadsdistributie: er is al heel wat inkt over gevloeid. Meer nog, ook heel wat proefprojecten liepen al errond. In Antwerpen is dat nieuwe logistieke concept sinds midden maart 2022 nu ook een operationele realiteit. “Economische groei loskoppelen van de CO2-uitstoot: dat is de uitdaging waar we vandaag voor staan”, stelt Alex Van Breedam, drijvende kracht achter het CULT-initiatief.
End-to-end ketenefficiëntie als uitgangspunt
De grootste kansen op het optimaliseren van de supply chain situeren zich niet louter binnen het eigen ecosysteem. Horizontale en verticale samenwerkingen bieden opportuniteiten om efficiënter, duurzamer en met lagere kosten te opereren. Marie-Laurence Baye rolt als senior manager customer collaboration bij Coca-Cola Europacific Partners België en Luxemburg dergelijke samenwerkingen uit.
Vinger aan de pols met geconnecteerde technologie
Het Push Pull System (PPS) is een oplossing die de logistieke keten van afgewerkte producten van Sonaca met die van de klant integreert. Het gaat om een combinatie van onder meer IoT en geolokalisatie die Sonaca toelaat de klant op het juiste moment van de juiste voorraadhoeveelheid te voorzien en tegelijk de logistieke stromen tussen de twee bedrijven te optimaliseren.
Carrefour België implementeert hoogwaardige voicepickingoplossing ZetesMedea
Click & Collect zit in de lift. Dat merken ze ook bij Carrefour, dat 40 hypermarkten, meer dan 440 supermarkten en zo’n 300 kleinere buurtwinkels telt. In 2020 is het aantal online orders zelfs verdrievoudigd. Hoewel klanten de winkels zullen blijven bezoeken, wordt verwacht dat consumenten steeds meer online hun aankopen zullen doen.
DSV orderpickt efficiënt en betrouwbaar met Autostore door Element Logic
DSV is een wereldspeler in de 3PL-markt, met aanwezigheid in meer dan negentig landen en ruim 75.000 medewerkers wereldwijd. Voor veel klanten spelen de ontwikkelingen op het vlak van e-commerce een grote rol. Zo neemt het aantal online aankopen toe en vragen consumenten naar een steeds snellere levering.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?
Secured transportation & international forwarding
(advertorial) We offer international forwarding from Europe to CIS for all companies already present or newly entering the CIS market, including customs clearance.
Flitsbezorgers, dark stores en welke uitdagingen zij moeten aangaan om te kunnen overleven
(advertorial) Een van de belangrijkste logistieke trends voor e-commercebedrijven zijn dark stores: voorraadpunten voor flitsbezorgers. Na een snelle opkomst, mede vanwege de coronapandemie, komen flitsbezorgers en dark stores de aankomende tijd voor een aantal uitdagingen te staan.
BD Logistics en Universiteit Antwerpen lanceren CO2-calculator voor minder CO2 in de stad
BD Logistics en Universiteit Antwerpen hebben hun nieuwe CO2-calculator gelanceerd. Deze tool laat de logistieke speler toe via een geijkte wetenschappelijke meetmethode de totale CO2-uitstoot van zijn ‘urban’ activiteiten weer te geven. Zo kan een klant berekenen welke besparing in CO2 hij via het urban concept realiseert en die vergelijken met de impact van last mile leveringen op de klassieke manier.
Retailketen SoLow wil groei realiseren met Slim4
De Nederlandse discountretailer SoLow verkoopt feestartikelen, knutselspullen en cadeaus. Dat doet de retailer online, maar vooral via fysieke winkels waarvan Nederland er momenteel al veertig telt. Om integraal de voorraad aan te sturen voor winkels, de webshop en het centrale distributiecentrum gaat SoLow de software van Slimstock inzetten.
Fietskoeriers leveren bouwmaterialen in centrum Antwerpen
Voortaan leveren fietskoerier niet alleen kleine pakketjes en maaltijden in de Antwerpse binnenstad, ook aannemers kunnen nu last-minute bestellingen van materiaal gratis per fiets op hun werven laten leveren. Die dienst wordt aangeboden door BMB Bouwmaterialen, onderdeel van de Europese BME (Building Materials Europe) groep, in samenwerking met Oovelo.