Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Hoe EDI de logistiek- en transportprocessen verbetert
Bedrijven met een goed gestructureerde en duurzame logistiekstrategie kunnen heel wat indrukwekkende resultaten boeken. Toch kan je zelfs de beste strategie niet succesvol implementeren zonder een efficiënte en snelle gegevens- en informatiestroom.
De waarde en het nut van digitalisatie
Uit alles blijkt dat duurzaamheid en digitalisering steeds beter hand in hand gaan. In de afgelopen jaren hebben veel mensen en bedrijven eigenlijk geen keuze gehad. Vaak is daardoor digitalisering in een stroomversnelling geraakt. En hoewel dat niet altijd vlekkeloos zal zijn gegaan, moest het vroeg of laat toch wel gebeuren.
ERIKS optimaliseert Europese supply chain
ERIKS heeft een duidelijke supply chain strategie en vroeg Groenewout de mogelijkheden te analyseren voor één, centrale Europese supply chain, inclusief investeringsvoorstellen. Een omvangrijk project, dat zeker niet zonder haken en ogen is.
De cultuur van innovatie
Innovatie is hip. Sinds de opkomst van tech-giganten als Apple, Google en Amazon heeft iedereen de mond vol van innovatie en proberen velen gretig ook aan ‘the next big thing’ te werken. Wat meestal wordt vergeten, is dat innovatie geen gewoon project is.
Hoe maakt 5G straks het verschil in je magazijn?
Het blijft nog even wachten op de veiling van de 5G-licenties, maar dit jaar zou het dan eindelijk moeten gebeuren. De verwachting is dat de eerste concrete toepassingen met 5G dan snel hun weg naar het bedrijfsleven vinden – mogelijk ook naar jouw magazijn.
How to choose the right transport management system for your business
Selecting the right delivery or transport management system is a business-critical decision. But a range of common challenges makes drafting a great tender difficult. In this article, nShift, the global leader in shipment, explores those challenges and offers six suggestions for writing a perfect tender.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Peripass kondigt technologische samenwerking met Nedap Security aan
Peripass biedt verschillende yard management oplossingen voor logistiek, retail en productie. Daarmee wordt de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten overbrugd. De integratie van Peripass en Nedap Security moet zorgen voor realtime visibiliteit, een vlottere communicatie met vrachtwagenchauffeurs en een grotere veiligheid op logistieke sites.
Kardex Mlog breidt volautomatisch hoogbouwmagazijn van Würth uit
In vijf maanden tijd heeft Kardex Mlog het volautomatische hoogbouwmagazijn in het Duitse distributiecentrum Noord van Adolf Würth uitgebreid van drie naar zeven gangen. Het project, met een investeringsvolume van 7,1 miljoen euro, heeft ca.
Burger Logistic Services tekent langdurige huurovereenkomst met Prologis
Expediteur Burger Logistic Services, onderdeel van Royal Burger Group, heeft besloten om Prologis Park Eemhaven DC3 in Rotterdam te huren. De faciliteit is strategisch gelegen, aan Distripark Waalhaven/Eemhaven in de Rotterdamse haven. Met een directe aansluiting op Europa's grootste containerterminal en toegang tot de rest van Europa via wegen, spoor- en binnenvaartverbindingen, kan Burger Logistic Services haar dienstverlening zo verder optimaliseren.
Garvis lanceert Demand Sensing voor life science supply chains
Life science organisaties hebben te kampen met een zeer gefragmenteerde vraag in een extreem volatiele omgeving, waar de regelgeving continu wijzigt. In zulke omgevingen is het belangrijk om in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de veranderde vraag, de issues te identificeren en op een gepaste manier te reageren, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen.
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.