Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Moeten we onze productie dichter bij huis brengen?
Dat we onze supply chains veerkrachtiger moeten krijgen, is intussen wel duidelijk. Daarom overwegen steeds meer bedrijven hun productieactiviteiten (terug) naar Europa te brengen. Maar is dat wel altijd zo’n goed idee? “Dat is het alleen als we grondig hebben nagedacht over de kosten én als we dan ook lokale leveranciers zoeken”, meent prof. dr. Kai Hoberg, professor of Supply Chain and Operations Strategy aan de Kühne Logistics University in Hamburg.
Potentieel van data beter benutten
De gigantische berg data waarop we vandaag zitten, creëert enorme mogelijkheden. Alleen slagen bedrijven er nog maar met mondjesmaat in het volle potentieel te benutten. Om organisaties te helpen ontdekken hoever ze op het vlak van data-integratie staan en waar ze naartoe willen, werd de Data Ambition Matrix ontwikkeld.
Handling op maat van de gebruiker
Meer dan ooit willen bedrijven material handling equipment dat precies die functionaliteit biedt die ze nodig hebben, niet meer en zeker niet minder. Daarom heeft Hyster zijn productieproces zo ingericht dat heftrucks nog meer op maat van de specifieke behoeften en de chauffeur kunnen worden gefinetuned.
Werken aan de supply chain van de toekomst
Hoe bedrijven ervoor kunnen zorgen dat ze hun supply chains en logistiek snel kunnen aanpassen aan nieuwe uitdagingen en aan de verwachtingen van de klant kunnen voldoen. In verschillende sectoren en bedrijfstakken heeft de COVID-19-pandemie leiders ertoe aangezet zich te beraden op hoe ze hun bedrijf runnen.
Hoe EDI de logistiek- en transportprocessen verbetert
Bedrijven met een goed gestructureerde en duurzame logistiekstrategie kunnen heel wat indrukwekkende resultaten boeken. Toch kan je zelfs de beste strategie niet succesvol implementeren zonder een efficiënte en snelle gegevens- en informatiestroom.
De waarde en het nut van digitalisatie
Uit alles blijkt dat duurzaamheid en digitalisering steeds beter hand in hand gaan. In de afgelopen jaren hebben veel mensen en bedrijven eigenlijk geen keuze gehad. Vaak is daardoor digitalisering in een stroomversnelling geraakt. En hoewel dat niet altijd vlekkeloos zal zijn gegaan, moest het vroeg of laat toch wel gebeuren.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Op naar een weerbare post Covid-19 supply chain
Artikel - Veel bedrijven zijn nog aan het bekomen van de schok die de coronacrisis in hun ketens heeft veroorzaakt. Toch is het raadzaam om – met de geleerde lessen in het achterhoofd – al na te denken over hoe we onze supply chain beter kunnen wapenen tegen dit of ander onheil dat vroeg of laat op ons afkomt.
Speelgoedproducent Haba automatiseert distributiecentrum met Dematic
De Duitse speelgoedproducent HABA Family of Companies verdeelt vanuit zijn distributiecentrum in Bad Rodach producten van Haba, Qiéro!, Fitz en Jako-O. Voor de automatisering van zijn retour- en verzendingslogistiek heeft HABA Family of Companies een beroep gedaan op Dematic.
Webinar Optimact
(Advertorial) Link naar een introductie Optimact met demo Optimact. Ga naar https://www.youtube.com/watch?v=Em-geZw-YP4
Still gaat voluit voor elektrisch met nieuwe RX 60 voor 3,5 tot 5 ton
‘Alles, behalve uitlaatgassen’. Met die slagzin heeft Still zijn nieuwe RX 60-familie aangekondigd. Een jaar na de lancering van de nieuwe RX 60-reeks in de gewichtsklasse van 2,5 tot 3,5 ton, pakt de Duitse heftruckfabrikant uit met een volledig nieuwe familie van 3,5 tot 5 ton.
Engels ontwikkelt verrijdbare bakken voor onderste schap in magazijnen
In heel wat magazijnen waar het orderpicken handmatig verloopt, zorgen de onderste schappen voor (ergonomische) problemen. De producten zijn nauwelijks zichtbaar en de orderpickers moet vaak op hun knieën om iets uit het schap te pakken. Het onderste schap wordt daardoor amper benut.
CITRUS-proefproject schetst slimme mobiliteit van de toekomst
Big data, digitalisering en technologie kunnen helpen om het vrachtvervoer te optimaliseren en de veiligheid, doorstroming en emissies te verbeteren. Dat is de conclusie van CITRUS (Cooperative Intelligent Transport Systems for Trucks), het eerste Vlaamse proefproject waarbij werd getest hoe voertuigen en verkeerslichten in twee richtingen met elkaar kunnen communiceren.
Collect&Go City levert boodschappen per cargofiets tot in stadscentrum
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test onder de naam ‘Collect&Go City’ een nieuw concept in het centrum van Brussel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een cargofiets. Met een aanbod van 500 verse producten en bereide gerechten voor het avondeten mikt de nieuwe dienst op milieubewuste stedelingen voor wie tijdswinst, nabijheid en duurzaamheid primeren.
Shippeo neemt oPhone over
Shippeo, Europees aanbieder van real-time transportation visibility oplossingen met hoofdkantoor in Parijs, heeft oPhone uit Lyon overgenomen, eveneens gespecialiseerd in real-time transportation visibility. Als onderdeel van de acquisitie zal het team van oPhone zich bij Shippeo voegen.
Food Blending betrekt nieuw magazijn en productiegebouw
Food Blending is een loonmengbedrijf voor humane voedingsstoffen in de voedingsindustrie. De kmo uit Evergem mengt en verpakt droge voedingsstoffen in de juiste verhouding waarna ze als afgewerkt product terug naar de klant gaan. Om verder te kunnen uitbreiden, vond het bedrijf even verderop van zijn huidige locatie een nieuwe, ruimere site.
Wallonië past tarieven voor kilometerheffing aan vanaf 1 januari 2021
Vanaf 1 januari 2021 worden de tarieven voor de kilometerheffing in Wallonië aangepast. Het gaat om een indexaanpassing. De tarieven gelden voor alle Belgische en buitenlandse vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa (MTM) van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC.