Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Magazijnen op risico bouwen wordt weer interessant
Op de Industriezone Genk-Zuid verrijst momenteel het nieuwe logistieke vastgoedproject van Logistics Capital Partners. Tegen de stroom van de voorbije jaren in is dat een speculatieve ontwikkeling. “Een weloverwogen keuze”, stelt Kristof Verstraeten, oprichter en partner van Logistics Capital Partners.
Logistieke blauwdruk ondersteunt groeispurt Active Ants
Active Ants nam in Roosendaal een ultramodern e-fulfilment centrum in gebruik. Op unieke wijze werken mensen en robots er efficiënt naast én met elkaar. Het concept dient als blauwdruk voor verdere uitbreiding van de e-fulfilment activiteiten in Europa en kwam tot stand in nauwe samenwerking met Groenewout.
Moeten we onze productie dichter bij huis brengen?
Dat we onze supply chains veerkrachtiger moeten krijgen, is intussen wel duidelijk. Daarom overwegen steeds meer bedrijven hun productieactiviteiten (terug) naar Europa te brengen. Maar is dat wel altijd zo’n goed idee? “Dat is het alleen als we grondig hebben nagedacht over de kosten én als we dan ook lokale leveranciers zoeken”, meent prof. dr. Kai Hoberg, professor of Supply Chain and Operations Strategy aan de Kühne Logistics University in Hamburg.
Potentieel van data beter benutten
De gigantische berg data waarop we vandaag zitten, creëert enorme mogelijkheden. Alleen slagen bedrijven er nog maar met mondjesmaat in het volle potentieel te benutten. Om organisaties te helpen ontdekken hoever ze op het vlak van data-integratie staan en waar ze naartoe willen, werd de Data Ambition Matrix ontwikkeld.
Handling op maat van de gebruiker
Meer dan ooit willen bedrijven material handling equipment dat precies die functionaliteit biedt die ze nodig hebben, niet meer en zeker niet minder. Daarom heeft Hyster zijn productieproces zo ingericht dat heftrucks nog meer op maat van de specifieke behoeften en de chauffeur kunnen worden gefinetuned.
Werken aan de supply chain van de toekomst
Hoe bedrijven ervoor kunnen zorgen dat ze hun supply chains en logistiek snel kunnen aanpassen aan nieuwe uitdagingen en aan de verwachtingen van de klant kunnen voldoen. In verschillende sectoren en bedrijfstakken heeft de COVID-19-pandemie leiders ertoe aangezet zich te beraden op hoe ze hun bedrijf runnen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Peripass kondigt technologische samenwerking met Nedap Security aan
Peripass biedt verschillende yard management oplossingen voor logistiek, retail en productie. Daarmee wordt de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten overbrugd. De integratie van Peripass en Nedap Security moet zorgen voor realtime visibiliteit, een vlottere communicatie met vrachtwagenchauffeurs en een grotere veiligheid op logistieke sites.
Kardex Mlog breidt volautomatisch hoogbouwmagazijn van Würth uit
In vijf maanden tijd heeft Kardex Mlog het volautomatische hoogbouwmagazijn in het Duitse distributiecentrum Noord van Adolf Würth uitgebreid van drie naar zeven gangen. Het project, met een investeringsvolume van 7,1 miljoen euro, heeft ca.
Burger Logistic Services tekent langdurige huurovereenkomst met Prologis
Expediteur Burger Logistic Services, onderdeel van Royal Burger Group, heeft besloten om Prologis Park Eemhaven DC3 in Rotterdam te huren. De faciliteit is strategisch gelegen, aan Distripark Waalhaven/Eemhaven in de Rotterdamse haven. Met een directe aansluiting op Europa's grootste containerterminal en toegang tot de rest van Europa via wegen, spoor- en binnenvaartverbindingen, kan Burger Logistic Services haar dienstverlening zo verder optimaliseren.
Garvis lanceert Demand Sensing voor life science supply chains
Life science organisaties hebben te kampen met een zeer gefragmenteerde vraag in een extreem volatiele omgeving, waar de regelgeving continu wijzigt. In zulke omgevingen is het belangrijk om in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de veranderde vraag, de issues te identificeren en op een gepaste manier te reageren, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen.
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.