Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Meer capaciteit aan een hogere verwerkingssnelheid
Klanten die artikelen op het onlineplatform Bol.com kopen, willen hun bestelling graag snel in huis. Bedrijven die hun verkoop via Bol.com organiseren, besteden daarom almaar meer hun operationele logistiek aan dat bedrijf uit. Om de komende jaren verder te kunnen groeien en innoveren, heeft Bol.com zijn fulfilment center in Waalwijk in één klap verdubbeld.
In house shop voor nieuwe ontwikkelingen
Als het op innovatieve ontwikkelingen aankomt, zit Arjan van Baarle, op de eerste rij. Als global head of Contract Logistics Innovation & Automation bij Kuehne + Nagel buigt hij zich over alle innovaties die mogelijkheden bieden voor de organisatie.
Technologie maakt logistieke dienstverleners productiever
Snelheid, kosten en accuraatheid. Al jaren leggen logistiek dienstverleners daarop hun focus. Alleen wordt het met de steeds complexere supply chains ook steeds moeilijker om de targets te halen. De constante en onvoorspelbare druk doet meer en meer logistiek dienstverleners naar nieuwe technologieën grijpen om een hoge performantie te kunnen handhaven.
De software groeit mee met het bedrijf
Stoffels Tomaten is een modern tomatenbedrijf. Het zet niet alleen in op kwaliteit, innovatie en duurzaamheid, maar ook op digitalisering. Met de combinatie van Exact Online Handel Professional en een eigen WMS-tool laat Stoffels Tomaten zijn productie en administratie efficiëntie op elkaar aansluiten.
Klaar voor groeiende e-commerce
Ondanks haar eerder conservatieve imago is ook de vleesverwerkende industrie vandaag volop in beweging. Daar zitten de veranderende consumentengewoonten voor veel tussen. Zo stelt het vleesverwerkende bedrijf Westvlees uit Westrozebeke vast dat de verkoop van voorverpakt vlees duidelijk in de lift zit.
Wanneer klanten fans worden
Het succes van een logistiek dienstverlener als Dynalogic staat of valt uiteindelijk met de klantentevredenheid. Om het niveau van zijn klantentevredenheid te handhaven en zo mogelijk nog te verhogen, investeerde Dynalogic tussen 2018 en 2021 in een programma voor digitale innovatie.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Peripass kondigt technologische samenwerking met Nedap Security aan
Peripass biedt verschillende yard management oplossingen voor logistiek, retail en productie. Daarmee wordt de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten overbrugd. De integratie van Peripass en Nedap Security moet zorgen voor realtime visibiliteit, een vlottere communicatie met vrachtwagenchauffeurs en een grotere veiligheid op logistieke sites.
Kardex Mlog breidt volautomatisch hoogbouwmagazijn van Würth uit
In vijf maanden tijd heeft Kardex Mlog het volautomatische hoogbouwmagazijn in het Duitse distributiecentrum Noord van Adolf Würth uitgebreid van drie naar zeven gangen. Het project, met een investeringsvolume van 7,1 miljoen euro, heeft ca.
Burger Logistic Services tekent langdurige huurovereenkomst met Prologis
Expediteur Burger Logistic Services, onderdeel van Royal Burger Group, heeft besloten om Prologis Park Eemhaven DC3 in Rotterdam te huren. De faciliteit is strategisch gelegen, aan Distripark Waalhaven/Eemhaven in de Rotterdamse haven. Met een directe aansluiting op Europa's grootste containerterminal en toegang tot de rest van Europa via wegen, spoor- en binnenvaartverbindingen, kan Burger Logistic Services haar dienstverlening zo verder optimaliseren.
Garvis lanceert Demand Sensing voor life science supply chains
Life science organisaties hebben te kampen met een zeer gefragmenteerde vraag in een extreem volatiele omgeving, waar de regelgeving continu wijzigt. In zulke omgevingen is het belangrijk om in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de veranderde vraag, de issues te identificeren en op een gepaste manier te reageren, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen.
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.