Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Hoe efficiënt zijn zonnepanelen?
Het is belangrijk om te weten dat niet alle zonne-energie dat op een zonnepaneel schijnt wordt omgezet in licht, omdat dit simpelweg niet kan. Het licht dat wel omgezet kan worden, wordt uitgedrukt in percentages. Hoe meer percentage, hoe meer rendement de zonnepanelen hebben.
Het juiste gereedschap voor de job
Aan laad- en loskades heerst vaak een drukte van jewelste. Op het 65.000 vierkante meter grote terrein van Stanley Black & Decker in Tessenderlo is dat niet anders. Voor de organisatie was het erg lastig om een goed zicht te krijgen op de vrachtwagenbewegingen.
Digitale transformatie ondersteunt groei
Wat doe je als groeien steeds moeilijker wordt? Met die prangende vraag worstelde het kunststofproductiebedrijf Didak Injection in 2018. Een van de verlossende antwoorden luidde toen: maximaal automatiseren. Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag zorgt een geïntegreerde WMS- en MES-oplossing mee voor de digitale transformatie van het spuitgietbedrijf.
Vijftig jaar Pics Belgium
Een halve eeuw opleidingen en netwerken. Dat verdient een feestje. En zo geschiedde. Tegen de achtergrond van de sfeervolle Plantentuin in Meise kwamen leden en sympathisanten samen om deze heuglijke gebeurtenis te vieren. Tegelijk nam voormalig voorzitter professor Luc Chalmet de aanwezigen in vogelvlucht mee doorheen de geschiedenis van de organisatie.
Meer capaciteit aan een hogere verwerkingssnelheid
Klanten die artikelen op het onlineplatform Bol.com kopen, willen hun bestelling graag snel in huis. Bedrijven die hun verkoop via Bol.com organiseren, besteden daarom almaar meer hun operationele logistiek aan dat bedrijf uit. Om de komende jaren verder te kunnen groeien en innoveren, heeft Bol.com zijn fulfilment center in Waalwijk in één klap verdubbeld.
In house shop voor nieuwe ontwikkelingen
Als het op innovatieve ontwikkelingen aankomt, zit Arjan van Baarle, op de eerste rij. Als global head of Contract Logistics Innovation & Automation bij Kuehne + Nagel buigt hij zich over alle innovaties die mogelijkheden bieden voor de organisatie.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Alibaba gaat leveren met autonome robots
De Chinese e-commercegigant Alibaba gaat op grote schaal autonome robots inzetten voor last-mile leveringen. Die aankondiging was een van de hoogtepunten tijdens de twaalfde editie van Apsara, het jaarlijkse technologie-event van Alibaba Group.
Capaciteit van wegvervoer op Europese spotmarkt op laagste niveau sinds 2017
In vergelijking met augustus 2020 was er in de eerste twee weken van september 14,4% minder wegvervoerscapaciteit beschikbaar op de Europese spotmarkt. Die conclusie trekt Transporeon op basis van de gegevens in zijn Transport Market Monitor (TMM), een online dienst die wordt geleverd door dochteronderneming Tim Consult op basis van transportgegevens van meer dan 1,8 miljoen vrachten per jaar.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Aantal XXL warehouses in België, Nederland en Duitsland stijgt sneller
In de periode 2013-2019 werden 424 megadistributiecentra – met elk meer dan 40.000m² vloeroppervlakte – gebouwd of aangekondigd in het logistieke hart van Europa. Daarbij omvat ‘2019’ ook de warehouses die in 2018/2019 werden aangekondigd en in 2020/2021 opengaan.
's Werelds grootste Autostore opslag- en orderpicksysteem op een mezzanine bij TTI, Inc.
Artikel - Elektronicadistributeur TTI, lnc. heeft een assortiment van meer dan 250.000 onderdelen. Om deze ruimtebesparend op te kunnen slaan en snel en efficiënt te kunnen orderpicken, breidde het bedrijf het bestaande distributiecentrum nabij München uit en investeerde het in een AutoStore-oplossing van de intralogistiekspecialist Element Logic.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
Linkedin Optimact Pagina
(Advertorial) We willen jullie allemaal bedanken voor uw inschrijving op onze Optimact-bedrijfspagina. Bijna 400 volgers, wat een stijging van 100% betekent in de afgelopen maand. We hebben vorige week de samenwerking met Supply Chain Profs aangekondigd, maar er volgt meer nieuws.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
DPD en Montea ontwikkelen sorteercentrum in Vilvoorde
Als gevolg van de boomende e-commerce door corona heeft DPD Belgium, onderdeel van de Franse Post, een overeenkomst op lange termijn gesloten met vastgoedontwikkelaar Montea. Het Franse koeriersbedrijf investeert 60 miljoen euro in nieuwe depots in België, waarvan 50 miljoen euro in een nieuw, volledig geautomatiseerd sorteercentrum van ongeveer 9.000m².