Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Hoe efficiënt zijn zonnepanelen?
Het is belangrijk om te weten dat niet alle zonne-energie dat op een zonnepaneel schijnt wordt omgezet in licht, omdat dit simpelweg niet kan. Het licht dat wel omgezet kan worden, wordt uitgedrukt in percentages. Hoe meer percentage, hoe meer rendement de zonnepanelen hebben.
Het juiste gereedschap voor de job
Aan laad- en loskades heerst vaak een drukte van jewelste. Op het 65.000 vierkante meter grote terrein van Stanley Black & Decker in Tessenderlo is dat niet anders. Voor de organisatie was het erg lastig om een goed zicht te krijgen op de vrachtwagenbewegingen.
Digitale transformatie ondersteunt groei
Wat doe je als groeien steeds moeilijker wordt? Met die prangende vraag worstelde het kunststofproductiebedrijf Didak Injection in 2018. Een van de verlossende antwoorden luidde toen: maximaal automatiseren. Zo gezegd, zo gedaan. Vandaag zorgt een geïntegreerde WMS- en MES-oplossing mee voor de digitale transformatie van het spuitgietbedrijf.
Vijftig jaar Pics Belgium
Een halve eeuw opleidingen en netwerken. Dat verdient een feestje. En zo geschiedde. Tegen de achtergrond van de sfeervolle Plantentuin in Meise kwamen leden en sympathisanten samen om deze heuglijke gebeurtenis te vieren. Tegelijk nam voormalig voorzitter professor Luc Chalmet de aanwezigen in vogelvlucht mee doorheen de geschiedenis van de organisatie.
Meer capaciteit aan een hogere verwerkingssnelheid
Klanten die artikelen op het onlineplatform Bol.com kopen, willen hun bestelling graag snel in huis. Bedrijven die hun verkoop via Bol.com organiseren, besteden daarom almaar meer hun operationele logistiek aan dat bedrijf uit. Om de komende jaren verder te kunnen groeien en innoveren, heeft Bol.com zijn fulfilment center in Waalwijk in één klap verdubbeld.
In house shop voor nieuwe ontwikkelingen
Als het op innovatieve ontwikkelingen aankomt, zit Arjan van Baarle, op de eerste rij. Als global head of Contract Logistics Innovation & Automation bij Kuehne + Nagel buigt hij zich over alle innovaties die mogelijkheden bieden voor de organisatie.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Op naar een weerbare post Covid-19 supply chain
Artikel - Veel bedrijven zijn nog aan het bekomen van de schok die de coronacrisis in hun ketens heeft veroorzaakt. Toch is het raadzaam om – met de geleerde lessen in het achterhoofd – al na te denken over hoe we onze supply chain beter kunnen wapenen tegen dit of ander onheil dat vroeg of laat op ons afkomt.
Speelgoedproducent Haba automatiseert distributiecentrum met Dematic
De Duitse speelgoedproducent HABA Family of Companies verdeelt vanuit zijn distributiecentrum in Bad Rodach producten van Haba, Qiéro!, Fitz en Jako-O. Voor de automatisering van zijn retour- en verzendingslogistiek heeft HABA Family of Companies een beroep gedaan op Dematic.
Webinar Optimact
(Advertorial) Link naar een introductie Optimact met demo Optimact. Ga naar https://www.youtube.com/watch?v=Em-geZw-YP4
Still gaat voluit voor elektrisch met nieuwe RX 60 voor 3,5 tot 5 ton
‘Alles, behalve uitlaatgassen’. Met die slagzin heeft Still zijn nieuwe RX 60-familie aangekondigd. Een jaar na de lancering van de nieuwe RX 60-reeks in de gewichtsklasse van 2,5 tot 3,5 ton, pakt de Duitse heftruckfabrikant uit met een volledig nieuwe familie van 3,5 tot 5 ton.
Engels ontwikkelt verrijdbare bakken voor onderste schap in magazijnen
In heel wat magazijnen waar het orderpicken handmatig verloopt, zorgen de onderste schappen voor (ergonomische) problemen. De producten zijn nauwelijks zichtbaar en de orderpickers moet vaak op hun knieën om iets uit het schap te pakken. Het onderste schap wordt daardoor amper benut.
CITRUS-proefproject schetst slimme mobiliteit van de toekomst
Big data, digitalisering en technologie kunnen helpen om het vrachtvervoer te optimaliseren en de veiligheid, doorstroming en emissies te verbeteren. Dat is de conclusie van CITRUS (Cooperative Intelligent Transport Systems for Trucks), het eerste Vlaamse proefproject waarbij werd getest hoe voertuigen en verkeerslichten in twee richtingen met elkaar kunnen communiceren.
Collect&Go City levert boodschappen per cargofiets tot in stadscentrum
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test onder de naam ‘Collect&Go City’ een nieuw concept in het centrum van Brussel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een cargofiets. Met een aanbod van 500 verse producten en bereide gerechten voor het avondeten mikt de nieuwe dienst op milieubewuste stedelingen voor wie tijdswinst, nabijheid en duurzaamheid primeren.
Shippeo neemt oPhone over
Shippeo, Europees aanbieder van real-time transportation visibility oplossingen met hoofdkantoor in Parijs, heeft oPhone uit Lyon overgenomen, eveneens gespecialiseerd in real-time transportation visibility. Als onderdeel van de acquisitie zal het team van oPhone zich bij Shippeo voegen.
Food Blending betrekt nieuw magazijn en productiegebouw
Food Blending is een loonmengbedrijf voor humane voedingsstoffen in de voedingsindustrie. De kmo uit Evergem mengt en verpakt droge voedingsstoffen in de juiste verhouding waarna ze als afgewerkt product terug naar de klant gaan. Om verder te kunnen uitbreiden, vond het bedrijf even verderop van zijn huidige locatie een nieuwe, ruimere site.
Wallonië past tarieven voor kilometerheffing aan vanaf 1 januari 2021
Vanaf 1 januari 2021 worden de tarieven voor de kilometerheffing in Wallonië aangepast. Het gaat om een indexaanpassing. De tarieven gelden voor alle Belgische en buitenlandse vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa (MTM) van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC.