Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Hoe verschuiven trends van de value chain in 2022?
Toeleveringsketens hebben in 2021 dramatische veranderingen ondergaan als gevolg van uitdagingen veroorzaakt door COVID-19. Toch waren sommige van die veranderingen niets nieuws. Verschuivende trends van value chains transformeren al jaren supply chains.
Whitepaper: Hoe automatisatie van uw magazijn een antwoord biedt tegen de nakende loonstijgingen en recessie
Het zijn woelige tijden voor bedrijven. Door krapte op de arbeidsmarkt, de geopolitieke situatie – denk maar aan de oorlog in Oekraïne en de aanhoudende coronacrisis in China – en de daarbij horende inflatie zien werkgevers de kosten gevoelig stijgen.
Hoe verbeter je de value chain van een ziekenhuis?
Inzicht in de value chain van een organisatie is essentieel om een efficiëntere en winstgevendere zorgverlener te worden. Door de value chain te verbeteren, kun je de omzet, de operationele efficiëntie, het inkomsten cyclus beheer en de algehele patiëntervaring verbeteren.
Op tijd huurmogelijkheden vergelijken loont de moeite
In welke branche je ook actief bent, het heeft altijd een meerwaarde om bij een vergelijkings- of verzamelsite aanwezig te zijn. Klanten waarderen het wanneer je op één platform een uitgebreide keuze aan producten in verschillende prijsklassen kunt aanbieden.
Containerrederij, blijf bij uw leest
De afgelopen jaren rezen de tarieven om containers te verschepen de pan uit. Hoewel er de laatste maanden een voorzichtige daling is waar te nemen, wordt het nooit meer zoals vroeger, voorspelt Albert Pegg, voorzitter van Pics Belgium, managing director bij Atlas Breakbulk Alliance en CEO en managing partner bij Enerjetixx.
Klaar voor toekomstige groei in e-commerce
Eind september 2022 werd de nieuwe hub van DPD in Vilvoorde officieel geopend. In zijn nieuwe hub kan de pakketvervoerder tot 20.000 pakketten per uur behandelen. De hub biedt ruimte aan onder meer een nieuw depot voor de belevering van pakketten in de Brusselse regio, het hoofdkantoor van DPD Belux en het depot van DPD fresh.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Resource center van Descartes biedt actuele info over sancties tegen Rusland
Descartes, leverancier van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, opent een ‘resource center’ met actuele informatie over de sancties tegen Rusland. Daarmee wil Descartes bedrijven up-to-date informatie bieden over de gevolgen van die sancties voor hun bedrijfsvoering.
V-Zug bouwt geautomatiseerd hoogbouwmagazijn met Jungheinrich
De Zwitserse fabrikant van huishoudelijke apparaten V-Zug maakt zijn vestiging van ongeveer 62.000 vierkante meter in Zug (Zwitserland) klaar voor de toekomst. Voor die vernieuwing doet het bedrijf een beroep op Jungheinrich, van wie het al langer hef- en magazijntrucks gebruikt.
“Op welke wijze kunnen wij robots in ons magazijn gebruiken?”
(Advertorial) In het najaar van 2021 hebben wij als Savoye weer de gelegenheid gehad om op diverse events acte de présence te geven. De Materials Handling Dag, Logistics & Automation, ICT & Logistiek; het was weer boeiend om met klanten en geïnteresseerden te discussiëren over de uitdagingen in het magazijn.
Sensolus stelt met Track 1100 nieuwe IoT-tracker voor
Het Gentse bedrijf Sensolus, gespecialiseerd in traceer- en IoT-oplossingen, heeft zijn nieuwste tracker, de Track 1100, gelanceerd. De tracker stoelt op de energiezuinige NB-IoT-technologie (Narrowband Internet of Things), wat de low-power variant is van het gsm-netwerk waarover consumenten dagelijks communiceren.
Creating Your Digital Twin.
(Advertorial) A closer look at the new digital technologies and the enterprise transformation brought about by them. Join Miguel Van Asch in his discussion with Logistics Matters. Another highly recommended episode for you to watch: https://www.ahlers.com/en/news/business-cases-stories/podcast-digital-twin
Elevate-IT breidt uit en opent vestiging in Frankrijk
Als partner van Boltrics Professionals ondersteunt Elevate-IT al sinds 2014 logistiek dienstverleners in België en Spanje om hun bedrijfs- en logistieke processen te stroomlijnen met 3PL Dynamics. Het bedrijf uit Kontich breidt zijn IT-support nu ook uit naar Frankrijk.
Gentse organisaties creëren centrum voor circulaire economie
In het oude Manchester-gebouw op de oude Vynckier-site langs de Nieuwevaart in Gent is de circulaire incubator Circômplex geopend. Het betreft een ruimte van 5.000m² waarin start-ups, maar ook gevestigde waarden en onderwijsinstellingen kunnen experimenteren, innoveren en samenwerken.
Shypple gaat internationaal met opening Belgisch kantoor
Sinds 2016 is Shypple een digitale freight forwarding service, die intussen meer dan 3.000 bedrijven verbindt. Het technologiegedreven Shypple-platform biedt bedrijven end-to-end transparantie en controle over hun volledige supply chain. De digitale expediteur uit Rotterdam heeft nu ook een vestiging aan de haven van Antwerpen geopend.
Coolblue opent tv- en witgoeddepot voor Wallonië in Nijvel
Om in te spelen op de groei in Brussel en Wallonië, heeft Coolblue een derde Belgisch tv- en witgoeddepot geopend. Na Gent en Antwerpen, beschikt het e-commercebedrijf nu ook over een depot in Nijvel. Vanuit het nieuwe depot bezorgt en installeert Coolblue met zijn eigen bezorgservice CoolblueBezorgt alle grote producten, zoals wasmachines, koelkasten en televisies, aan klanten in Brussel en Wallonië.
Is jouw e-commerce klaar voor een circulaire toekomst?
(Advertorial) Door de covidpandemie heeft e-commerce nu écht zijn plek gevonden in ons koopgedrag. Maar daardoor moet de e-commerce logistiek aan nieuwe en specifieke eisen voldoen. Snelheid, flexibiliteit, beschikbaarheid en duurzaamheid staan bij shoppers voorop.