Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen

In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.

Recente artikelen

Wisselwerking tussen duurzaamheid en innovatie

Kan innovatie een bedrijf verduurzamen of draagt duurzaamheid net bij tot het innovatieve karakter van een onderneming? Beide benaderingen blijken evenveel waarheid te bezitten. Tot die conclusie kwamen enkele ervaringsdeskundigen uit de beautyindustrie, de voedingsbranche en de academische wereld tijdens een panelgesprek.

Ingrediënten voor een succesvolle digitale transformatie

De term ‘digital thread’ (vrij vertaald: de digitale rode draad) werd voor het eerst gebruikt in het rapport ‘Global Horizons’ van de USAF Global Science and Technology Vision. Daarmee wordt het communicatienetwerk bedoeld dat silo’s binnen bedrijven connecteert en voor een geïntegreerde visie zorgt.

Huzarenstuk voor covidvaccins

Tijdens de coronaperiode verwierf Pfizer algemene naambekendheid. Zijn covidvaccin ging massaal de wereld rond. De productie van dat vaccin vond voor een groot stuk plaats in de Pfizer-vestiging in Puurs, maar voordat daar honderden miljoenen coronavaccins van de band rolden, moesten verschillende teams in razende vaart omschakelen.

Digitalisering ondersteunt efficiënte sturing

Data zijn essentieel voor een efficiënte bedrijfsvoering. New Valmar kiest er daarom voor alle relevante data samen te brengen in Exact voor Handel. Met het ERP-pakket als unieke bron van de waarheid ondersteunt New Valmar zijn belangrijkste processen: van aankoop tot verkoop, inclusief financiën en logistiek.

Verandering staat centraal in de supply chain

Verandering vormde de grote constante tijdens de klantenconferentie van Manhattan Associates in Berlijn. Die verandering situeert zich zowel op het vlak van het winkelgedrag als de verwachtingen van de consument. Evenzeer duidt ze op de manier waarop de software van Manhattan Associates evolueert.

Picken op kruissnelheid

Al jaren vertrouwt Horeca Van Zon op voicepicking in zijn distributiecentrum in Lommel. Maar doordat de verwachtingen aan de logistieke activiteiten gestaag stijgen, moest die nog sneller, efficiënter en foutloos. Met de hulp van CaptureTech vernieuwde de horecagroothandel zijn voicepicking volledig.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

PwC’s 2022 Digital Procurement Survey

(Advertorial) De levering van goederen en diensten is de afgelopen jaren steeds uitdagender geworden, waardoor inkoop steeds moeilijker wordt. Aanbodtekorten. Prijsverhogingen. Inflatie. Gezondheidscrisissen. Het is duidelijk dat de lijst met uitdagingen lang is, maar dat geldt ook voor de lijst met kansen.

Yusen Logistics breidt healthcare netwerk uit met smart pharma hub in Gembloux

Met de opening van nieuwe warehouses in Roosendaal, Antwerpen en Herentals voegde Yusen Logistics Benelux de afgelopen jaren ruim 40.000m² aan zijn ‘smart pharma’ operaties toe. Nu investeert Yusen Logistics opnieuw in een geautomatiseerd ‘pharma & healthcare’ logistiek centrum, dit keer in het Waalse Gembloux.

Breng een gratis beursbezoek aan HANNOVER MESSE 2022

(Advertorial) Eindelijk! De toonaangevende vakbeurs voor industriële technologieën vindt weer plaats in Hannover. Van 30 mei t.e.m. 2 juni 2022 zet HANNOVER MESSE haar deuren open voor de industriële gemeenschap. Ontdek de jongste innovaties op vlak van AI, robotica, logistieke IT, automatisering, material handling en meer.

5 stappen voor het bepalen van het juiste goods-to-person systeem voor uw warehouse

(Advertorial) WAT IS EEN GTP-SYSTEEM? Een Goods-to-Person systeem brengt de verschillende bestelde artikelen van een order naar de picker op zijn werkstation. Het concept is eenvoudig. Producten worden opgeslagen in een geautomatiseerd shuttlesysteem en vervolgens met behulp van liften, conveyors en shuttles naar een uitgiftestation (orderverzamelen of palletiseren) gebracht.

Industrie versnelt investeringen in energie-efficiëntie volgens onderzoek ABB

Door de steeds groter wordende impact van energiekosten op de winst wordt een hogere prioriteit toegekend aan energie-efficiëntie. Wel vormen kosten en stilstand nog belangrijke obstakels voor investeringen. Dat blijkt uit een wereldwijde enquête in opdracht van ABB Motion, leverancier van elektrische aandrijflijnen.

Cebeo zet fietskoeriers van Urbike in voor leveringen in Brussel

Om klanten in de Brusselse binnenstad op een ecologische manier te kunnen beleveren, doet elektrodistributeur Cebeo voortaan een beroep op fietskoeriers. De distributeur ging daarvoor een partnership aan met Urbike, een coöperatieve vennootschap die leveringsdiensten voor bedrijven aanbiedt.

Interroll presenteert plug-and-play conveyorplatform voor geautomatiseerde productieomgevingen

Interroll, aanbieder van material handling oplossingen, breidt zijn gamma uit met het nieuwe Light Conveyor Platform (LCP). Het betreft een platformgebaseerde material flow oplossing die de productiviteit van productieprocessen moet verhogen.

Shippeo stelt nieuwe update voor met Carbon Visibility-oplossing

Shippeo, leverancier van wereldwijde en multimodale transportation visibility, lanceert met een update van zijn platform een aantal verbeteringen en enkele nieuwe producten. De update maakt deel uit van de Spring 2022 platform release. Die Spring-release is de eerste release in de nieuwe release-cyclus waarbij Shippeo twee keer per jaar – in het voorjaar en in het najaar – een nieuwe versie van zijn platform wil introduceren.

Groep Verelst reduceert kosten met IoT-oplossing van Sensolus

Al het prefab beton en staal dat bouwonderneming Groep Verelst voor werven produceert, wordt op opleggers geladen en gestockeerd. Een relatief klein team beheert die aanzienlijke vloot van een zeventigtal eigen opleggers, aangevuld met opleggers van een onderaannemer en leveranciers.

Transportplatform Dashdoc voortaan ook actief in België

Dashdoc, ontwikkelaar van digitale tools voor transporteurs en vrachtwagenchauffeurs, is voortaan ook actief in België. Het van oorsprong Franse bedrijf opent een kantoor in Antwerpen en wil transportbedrijven helpen hun administratie te digitaliseren m.b.v.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.