Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Huzarenstuk voor covidvaccins
Tijdens de coronaperiode verwierf Pfizer algemene naambekendheid. Zijn covidvaccin ging massaal de wereld rond. De productie van dat vaccin vond voor een groot stuk plaats in de Pfizer-vestiging in Puurs, maar voordat daar honderden miljoenen coronavaccins van de band rolden, moesten verschillende teams in razende vaart omschakelen.
Transport Control Towers - Transportation management: the next level
Transportation is at the centre of major supply chain crises, caused by factors such as a lack of truck drivers, lack of container capacity, port and border closures. The results are significant cost increases, loss of sales, and reduced customer satisfaction.
Hoe kies je de ideale bediening voor jouw heftruck?
De bedieningsmogelijkheden voor heftrucks zijn in de loop der jaren alleen maar toegenomen. Daarbij kregen de conventionele mechanische bedieningshendels het gezelschap van moderne elektrische bedieningsconcepten, zoals de minihendel met fingertip-bediening en de joystick.
Hoe kun je ervoor zorgen, dat de workflow goed functioneerd binnen het bedrijf
Een toenemende vraag naar producten van jouw organisatie kan een reden zijn om te kiezen voor groei. Breid uit naar een groter bedrijfspand, neem meer personeel aan of besteed een deel van de value chain uit aan een externe partij, om deze te kunnen versnellen.
Hoe verschuiven trends van de value chain in 2022?
Toeleveringsketens hebben in 2021 dramatische veranderingen ondergaan als gevolg van uitdagingen veroorzaakt door COVID-19. Toch waren sommige van die veranderingen niets nieuws. Verschuivende trends van value chains transformeren al jaren supply chains.
Whitepaper: Hoe automatisatie van uw magazijn een antwoord biedt tegen de nakende loonstijgingen en recessie
Het zijn woelige tijden voor bedrijven. Door krapte op de arbeidsmarkt, de geopolitieke situatie – denk maar aan de oorlog in Oekraïne en de aanhoudende coronacrisis in China – en de daarbij horende inflatie zien werkgevers de kosten gevoelig stijgen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Nieuwe platformpallettrucks van Hyster zijn klaar voor lithium-ion
Hyster Europe heeft drie nieuwe platformpallettruckmodellen op de markt gebracht. De modellen zijn voorbereid om ook met lithium-ion batterijen te kunnen werken, wat de productiviteit in intensieve industriële toepassingen moet maximaliseren.
Meer SKU’s per palletsectie
(Advertorial) Meer small items op dezelfde beperkte plaats. En bovendien minder voorraad per SKU inslaan en de druk op de servicegraad blijven beheersen? Ongestoorde picking met steeds voldoende voorraad en géén stockbreuken in een lopende batch?
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Eolane stroomlijnt demand management met Optimact
(Advertorial) Als producent van elektronische componenten had Eolane Tallinn nood aan een hogere transparantie in de keten, met het oog op een efficiënter demand management. De oplossing vond de organisatie in Optimact van Xeleos Consulting.
Roba Metals detecteert en lokaliseert pallets dankzij Aucxis en Sato RFID printers
Aucxis, partner van Sato Benelux voor RFID-oplossingen, heeft de operationele snelheid en efficiëntie bij het Nederlandse bedrijf Roba Metals verhoogd met behulp van de Sato CL4NX RFID printer. Met gemiddeld 7.000 stalen pallets in voorraad en duizenden leveringen per week, beslaat het Roba Metals servicecentrum en verkoopkantoor in Genk een oppervlakte van 20.000m² en bevat het coils van roestvrij staal die opnieuw worden verwerkt tot op maat gesneden platen voor klanten.
Verkoop van zware elektrische Volvo-trucks nog voor dit jaar
Volvo Trucks start dit jaar nog met de officiële verkoop van zijn complete range zware elektrische trucks, bestaande uit drie modellen. Volgens de vrachtwagenproducent is de tijd rijp voor een snelle toename van het aantal elektrische voertuigen in het zwaardere wegtransport.
Siemens en Google Cloud brengen AI op schaal naar de maakindustrie
Google Cloud en Siemens, leverancier van automatiseringsoplossingen en industriële software, gaan samenwerken om productieprocessen te optimaliseren en de productiviteit op de werkvloer te verbeteren. Daartoe zal Siemens de datacloud- en artificiële intelligentie/machine learning (AI/ML)-technologieën van Google Cloud integreren in zijn fabrieksautomatiseringsoplossingen.
SAS Belux en CGI Nederland willen samen digitale transformatie van productiebedrijven versnellen
SAS gaat samenwerken met ICT-dienstverlener CGI om klanten in manufacturing op het volledige traject van hun digitale transformatie te ondersteunen. SAS Belux en CGI vullen elkaar naar eigen zeggen perfect aan om ervoor te zorgen dat bedrijven hun productieprocessen effectief met artificiële intelligentie (AI) en analytics kunnen stroomlijnen en optimaliseren.
Nieuw City-depot voor GLS in Wijnegem
Afgelopen week heeft GLS Belgium een nieuw leveringsdepot in Wijnegem geopend. De nieuwe GLS-vestiging aan de Antwerpse stadsrand zal instaan voor leveringen naar Antwerpen en het noordelijke en oostelijke deel van de voorstad. Op een oppervlakte van 5.735m² zal het nieuwe depot tot 10.500 pakketten per dag kunnen verwerken.
TLV waarschuwt voor full tracing bij groupagevervoer
Net als bij particuliere pakjeszendingen, rekenen klanten in de transportsector steeds vaker op tracking & tracing voor hun rit. De technologie laat toe routes te optimaliseren en is bij FTL eenvoudig uit te rollen. “Maar bij LTL, zoals groupagevervoer, loeren belangrijke risico’s om de hoek”, waarschuwt Transport en Logistiek Vlaanderen, de beroepsvereniging van ondernemingen in transport en logistiek.