Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
De eenvoudige manier om energie en geld te besparen: draag thermische kleding!
Wist u dat, in tegenstelling tot een magazijn, het isoleren van het lichaam veel energie-efficiënter is? Ons eigen lichaam creëert warmte en daarom helpt het dragen van een thermische onderlaag, muts of lichtgewicht jas de lichaamstemperatuur te regelen wanneer de buitentemperatuur laag is.
Dematic faciliteert verdere groei
Dematic, aanbieder van geautomatiseerde oplossingen voor productie, opslag en distributie, heeft Farly Orie benoemd tot zijn nieuwe market leader en managing director voor de Benelux. In die functie zal hij het salesteam aansturen en de servicegerichte organisatie verder uitbouwen.
De voordelen van blockchain in supply chains
Crypto koersen zijn de meest genoemde voorbeelden van het potentieel van blockchain, maar het is de technologie zelf die de aandacht trekt van mensen buiten de financiële wereld. Van verhoogde beveiliging en zichtbaarheid tot het volgen van complexe variabelen met betrekking tot duurzaamheid en ethische inkoop, blockchain is ingesteld om inkooporganisaties in alle sectoren te helpen hun kosten te verlagen en prestaties te verbeteren en tegelijkertijd meer waarde voor hun bedrijven te genereren.
Epoxyvloer voor in het magazijn
Magazijnbeheer is niet ieders ding; het vereist professionele administratie en goede zorg. Naast het kiezen van de juiste vloer voor het magazijn, zoals epoxy giethars, zijn er meer uitdagende taken. Het doel is om menselijke fouten, ongevallen, overbodige processen en vertraagde leveringen te voorkomen.
Impact van turbulente tijden op logistieke omgevingen
De coronapandemie dwong magazijnen om zeer snel te gaan schakelen. Nu komt daar nog de impact van het conflict tussen Rusland en Oekraïne en de energiecrisis bij. Aanbieders van magazijnoplossingen zetten alle zeilen bij om ervoor te zorgen dat bedrijven efficiënt kunnen blijven werken in deze moeilijke omstandigheden.
CASA zet e-commerce in stroomversnelling
CASA Shops zette in 2020 een rigoureuze stap in zijn e-commercestrategie. Het volledige assortiment aan stijlvolle cadeau- en interieurproducten werd in één klap online gezet. Supply chain director Walter Goossens vertelt over de enorme impact die dit had op het Europese distributiecentrum in het Belgische Olen, dat tot dan toe volledig was gericht op winkelbevoorrading.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Generix Group voldoet aan Europese interoperabiliteitsnormen voor e-invoicing
Eerder deze maand presenteerde Generix Group de ontwikkelingen in het kader van het EURINV-project aan de vertegenwoordigers van het programma ‘Connecting Europe Facility’ van de Europese Commissie. Het ‘Connecting Europe Facility’ programma wordt beheerd door het Uitvoerend Agentschap voor innovatie en netwerken (IENA) binnen de Europese Commissie.
Alibaba gaat leveren met autonome robots
De Chinese e-commercegigant Alibaba gaat op grote schaal autonome robots inzetten voor last-mile leveringen. Die aankondiging was een van de hoogtepunten tijdens de twaalfde editie van Apsara, het jaarlijkse technologie-event van Alibaba Group.
Capaciteit van wegvervoer op Europese spotmarkt op laagste niveau sinds 2017
In vergelijking met augustus 2020 was er in de eerste twee weken van september 14,4% minder wegvervoerscapaciteit beschikbaar op de Europese spotmarkt. Die conclusie trekt Transporeon op basis van de gegevens in zijn Transport Market Monitor (TMM), een online dienst die wordt geleverd door dochteronderneming Tim Consult op basis van transportgegevens van meer dan 1,8 miljoen vrachten per jaar.
First en last mile als succesfactor in retail en logistiek
Whitepaper - In de recente whitepaper, "De first en de last mile als succesfactor in retail en logistiek", kijkt Zetes, een leverancier van supply chain-technologie, naar de uitdagingen voor de e-commerce bij het verbeteren van de klantervaring, van orderpicking, verpakking en verzending tot en met de fysieke bezorging bij de klant.
Aantal XXL warehouses in België, Nederland en Duitsland stijgt sneller
In de periode 2013-2019 werden 424 megadistributiecentra – met elk meer dan 40.000m² vloeroppervlakte – gebouwd of aangekondigd in het logistieke hart van Europa. Daarbij omvat ‘2019’ ook de warehouses die in 2018/2019 werden aangekondigd en in 2020/2021 opengaan.
's Werelds grootste Autostore opslag- en orderpicksysteem op een mezzanine bij TTI, Inc.
Artikel - Elektronicadistributeur TTI, lnc. heeft een assortiment van meer dan 250.000 onderdelen. Om deze ruimtebesparend op te kunnen slaan en snel en efficiënt te kunnen orderpicken, breidde het bedrijf het bestaande distributiecentrum nabij München uit en investeerde het in een AutoStore-oplossing van de intralogistiekspecialist Element Logic.
Digitalisering, het antwoord op stijgende klantverwachtingen
Artikel - De wereld van handel- en productiebedrijven verandert snel. De verwachtingen van de markt zijn de laatste jaren, maanden en zelfs weken sterk geëvolueerd. Als ondernemer wordt u verplicht om zich steeds aan te passen. Digitalisering speelt hierin een cruciale rol.
Linkedin Optimact Pagina
(Advertorial) We willen jullie allemaal bedanken voor uw inschrijving op onze Optimact-bedrijfspagina. Bijna 400 volgers, wat een stijging van 100% betekent in de afgelopen maand. We hebben vorige week de samenwerking met Supply Chain Profs aangekondigd, maar er volgt meer nieuws.
Prologis verhoogt duurzaamheid met Prologis Essentials Marketplace
Prologis, aanbieder van logistiek vastgoed, heeft ‘Prologis Essentials Marketplace’ in Europa gelanceerd. Het betreft een aankoopplatform dat klanten helpt bij het opzetten, integreren of upgraden van hun magazijnactiviteiten met duurzame en kostenbesparende technologieën, producten en diensten.
DPD en Montea ontwikkelen sorteercentrum in Vilvoorde
Als gevolg van de boomende e-commerce door corona heeft DPD Belgium, onderdeel van de Franse Post, een overeenkomst op lange termijn gesloten met vastgoedontwikkelaar Montea. Het Franse koeriersbedrijf investeert 60 miljoen euro in nieuwe depots in België, waarvan 50 miljoen euro in een nieuw, volledig geautomatiseerd sorteercentrum van ongeveer 9.000m².