Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
De eenvoudige manier om energie en geld te besparen: draag thermische kleding!
Wist u dat, in tegenstelling tot een magazijn, het isoleren van het lichaam veel energie-efficiënter is? Ons eigen lichaam creëert warmte en daarom helpt het dragen van een thermische onderlaag, muts of lichtgewicht jas de lichaamstemperatuur te regelen wanneer de buitentemperatuur laag is.
Dematic faciliteert verdere groei
Dematic, aanbieder van geautomatiseerde oplossingen voor productie, opslag en distributie, heeft Farly Orie benoemd tot zijn nieuwe market leader en managing director voor de Benelux. In die functie zal hij het salesteam aansturen en de servicegerichte organisatie verder uitbouwen.
De voordelen van blockchain in supply chains
Crypto koersen zijn de meest genoemde voorbeelden van het potentieel van blockchain, maar het is de technologie zelf die de aandacht trekt van mensen buiten de financiële wereld. Van verhoogde beveiliging en zichtbaarheid tot het volgen van complexe variabelen met betrekking tot duurzaamheid en ethische inkoop, blockchain is ingesteld om inkooporganisaties in alle sectoren te helpen hun kosten te verlagen en prestaties te verbeteren en tegelijkertijd meer waarde voor hun bedrijven te genereren.
Epoxyvloer voor in het magazijn
Magazijnbeheer is niet ieders ding; het vereist professionele administratie en goede zorg. Naast het kiezen van de juiste vloer voor het magazijn, zoals epoxy giethars, zijn er meer uitdagende taken. Het doel is om menselijke fouten, ongevallen, overbodige processen en vertraagde leveringen te voorkomen.
Impact van turbulente tijden op logistieke omgevingen
De coronapandemie dwong magazijnen om zeer snel te gaan schakelen. Nu komt daar nog de impact van het conflict tussen Rusland en Oekraïne en de energiecrisis bij. Aanbieders van magazijnoplossingen zetten alle zeilen bij om ervoor te zorgen dat bedrijven efficiënt kunnen blijven werken in deze moeilijke omstandigheden.
CASA zet e-commerce in stroomversnelling
CASA Shops zette in 2020 een rigoureuze stap in zijn e-commercestrategie. Het volledige assortiment aan stijlvolle cadeau- en interieurproducten werd in één klap online gezet. Supply chain director Walter Goossens vertelt over de enorme impact die dit had op het Europese distributiecentrum in het Belgische Olen, dat tot dan toe volledig was gericht op winkelbevoorrading.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Exact en Tradecloud lanceren module voor digitale ketenintegratie
Exact Software en het supply chain platform Tradecloud lanceren samen de ‘Supply Chain Connector’, een module die het Exact-gebruikers eenvoudiger moet maken digitaal gegevens uit te wisselen en samen te werken met hun leveranciers en klanten.
Dominique De Moor branch director van DB Schenker Willebroek
Sinds 1 februari 2021 is Dominique De Moor actief als branch director van DB Schenker Willebroek, onderdeel van de business unit Contractlogistiek. Het Willebroek Logistics Center biedt warehousing en value added services voor klanten uit diverse sectoren en focust met name op voedingsmiddelen in de FMCG-sector.
Urban Outfitters voorziet nieuw DC van digitale retail-fulfilmentoplossing van TGW
Als lifestylebedrijf exploiteert Urban Outfitters Inc. (URBN) een portfolio van wereldwijde consumentenmerken, bestaande uit Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly en ook een food en beverage-divisie. De onderneming heeft TGW, leverancier van oplossingen voor material handling, aangesteld om een automatiseringsoplossing te ontwerpen en te implementeren voor het nieuwe fulfilmentcenter in Kansas City (VS).
Combilift lanceert nieuwe Aisle Master Order Picker
De nieuwe Aisle Master-OP, kortweg AME-OP, van Combilift is een elektrisch aangedreven model met staplatform dat de voordelen combineert van een smallegangen heftruck en een orderpicktruck. Daardoor kan het toestel voor uiteenlopende toepassingen in het warehouse worden ingezet, zoals voor operaties in smalle gangen, truck-naar-rek handling, bulk picking en item order picking.
Savoye lanceert nieuw WMS/TMS om supply chain aan te sturen
Savoye, leverancier van intralogistieke systemen en software voor de supply chain, introduceert met Odatio een nieuwe schaalbare softwareoplossing voor de supply chain. De software moet o.a. zorgen voor meer flexibiliteit op het vlak van configuratie, meer autonomie met de processen en grotere uitwisseling van data.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
DPD Portugal verbetert servicekwaliteit met voice-technologie van Zetes
DPD Portugal, onderdeel van koerierdienst DPD Group, zocht naar een oplossing om de foutgevoelige en tijdrovende sorteerprocessen in zijn magazijn in Porto verder te optimaliseren. De oplossing moest niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar vooral ook de kwaliteitsrisico’s door menselijke fouten beperken.
Groep rond Ad Ultima wordt 9altitudes en neemt Optimate over
De groep rond het Belgische IT-bedrijf Ad Ultima Group en de Nederlandse bedrijven Pylades en Cayentis, die klanten begeleidt in hun digitale transformatietraject, luistert voortaan naar de nieuwe naam ‘9altitudes’. Tegelijkertijd kondigt de groep de acquisitie aan van de Deense Microsoft Dynamics 365 partner Optimate.
Identification Products richt vestiging in Nederland op
Identification Products International uit Kapellen is aanbieder van een totaaloplossing voor de integratie van auto ID-toepassingen voor warehouse management (scanning & mobility, track & trace, barcode printing & labeling) met daarbij een eigen afdeling die zich toelegt op de productie van alle soorten etiketten.
Axfood implementeert omnichannelplatform voor retail van Witron
Om de picking voor zijn traditionele winkels en voor zijn e-business in één omnichannelmagazijn te combineren, doet de Zweedse voedselretailer Axfood een beroep op de nieuwe OCM-strategie van systeemintegrator Witron. Axfood bouwt niet alleen een geautomatiseerd omnichannelmagazijn van meer dan 100.000m² dat klanten in de winkel én online vanuit een centrale locatie bevoorraadt; het bedrijf ontwikkelt samen met Witron ook een retailplatform.