Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen
In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.
Recente artikelen
Verbeteren van logistieke processen
Een toonaangevend klinisch farmaceutisch bedrijf kampte met capaciteitsproblemen in zowel hun interne als externe magazijnen. Brixadvice werd ingeschakeld om te zoeken naar oplossingen en een nieuwe logistieke strategie te ontwikkelen om verdere problemen in de toekomst te vermijden.
DPD fresh monitort temperaturen van gekoelde producten met Sensolus
De Gentse scale-up Sensolus, gespecialiseerd in connected asset management, heeft samen met Simac Groep een IoT-oplossing uitgewerkt voor DPD fresh. Met behulp van trackers en een monitoringplatform kan de exprestransportdienst voortaan steeds het overzicht bewaren over de temperaturen van de duizenden gekoelde voedselpakketten tijdens transport.
AZ Sint-Maarten
“Wij kozen voor passieve RFID om zoveel mogelijk verschillende types materialen op een kostenefficiënte manier te kunnen opvolgen.” Stijn Dupriez, Hoofdverantwoordelijke Technische Projecten bij AZ Sint-Maarten
ID Logistics
ID Logistics is een internationale groep voor contractlogistiek, met een omzet van 1.534 miljoen euro in 2019. Het bedrijf heeft meer dan 320 vestigingen in 18 landen, met een totale oppervlakte van 5,8 miljoen m² in magazijnen in Europa, Amerika, Azië en Afrika en heeft 21.000 werknemers.
Pidy Gourmet
Het begon allemaal meer dan 50 jaar geleden in een kleine Belgische banketbakkerij te Ieper, België. Door het enorme succes en om te kunnen voldoen aan de grote vraag, besloot de banketbakker zijn kwaliteitsvolle bouchées/bladerdeegpasteitjes op grote schaal te produceren, voorgebakken en vulklaar.
Coroos
COROOS is een Nederlands familiebedrijf sinds 1957 dat begon met het manueel inblikken van zacht fruit zoals aardbeien, frambozen en bramen. Ondertussen vinden hun kwaliteitsproducten de weg naar de consument via de supermarkten in Europa.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
GreyOrange introduceert assisted picking m.b.v. Ranger Assist robot
GreyOrange, leverancier van oplossingen voor het moderniseren van fulfilment-operaties, gaat zijn GreyMatter AI-software optimaliseren door assisted picking bij orderverwerking mogelijk te maken met behulp van de nieuwe Ranger Assist-robot.
Slavenburg & Huyser zet Yellowstar in voor transitie naar 4PL
De Rotterdamse cargadoor en expediteur Slavenburg & Huyser ontwikkelt zich stapsgewijs tot een 4PL logistiek dienstverlener. Aan de basis daarvan staat een grote digitaliseringsslag. Met nieuwe software maakt het bedrijf elk wereldwijd traject vanaf het inkooporder van goederen tot aan de aflevering in real time zichtbaar voor de klant en zijn leveranciers, zodat waar nodig, direct kan worden bijgestuurd.
De tijd van wegwerppallets in e-commerce is voorbij
E-commerce boomt. En dat vraagt om efficiënte en flexibele leveringen aan online retailers. Maar weet jij hoeveel tijd en vooral geld je verliest door wegwerp- of ruilpallets te gebruiken, zeker met de huidige houtprijzen? Iris Ohyama stapte over naar CHEP-palletpooling voor hun e-commerce flows.
PTV bouwt nieuwe set planningscomponenten
PTV staat bekend als leverancier van softwarecomponenten voor mapping, routing, geocoding & optimisation. Na integratie van die componenten veranderen bestaande IT-systemen in een multifunctionele systemen met geïntegreerde functionaliteit voor onder meer het geocoderen van adressen, weergeven van kaarten, berekenen van routes en optimaliseren van ritten.
Reflex en Digilo werken samen voor realtime laadcontrole in logistieke centra
Reflex Logistics Solutions (Hardis Group), ontwikkelaar van oplossingen voor logistieke uitvoering, gaat een partnership aan met Digilo, mede-ontwikkelaar en distributeur van Scanless Dock Control. Die oplossing maakt realtime crossdocking mogelijk in logistieke centra met behulp van iBeacon-technologie.
Savoye demonstreert Haipick Robot in Log!Ville
Na de eerdere aankondiging over de samenwerking met Hai Robotics, installeert Savoye een speciale demo-opstelling van de Haipick-oplossing in het demonstratiecentrum van Log!Ville in Niel. Voortaan kunnen logistiek managers er live kennismaken met de educatieve opstelling.
JT Energy Systems bouwt batterijopslagfaciliteit van 25 megawatt
JT Energy Systems, de joint venture die in 2019 werd opgericht tussen Jungheinrich en batterijfabrikant Triathlon, geeft gebruikte lithium-ion batterijen een tweede leven en gaat in de toekomst CO2-neutrale batterijen produceren. De joint venture, die energiesystemen produceert voor elektrische voertuigen met industriële toepassingen, bouwt in Freiberg in het Duitse Saksen een flexibele batterijopslagfaciliteit met een piekvermogen van 25 MW.
Arteveldehogeschool start nieuwe graduaatsopleiding Transport en Logistiek
Bij de start van academiejaar 2022-2023 komt Arteveldehogeschool met een nieuwe tweejarige graduaatsopleiding: Transport en Logistiek. Die moet studenten in twee jaar tijd klaarstomen tot logistiek verantwoordelijke van een magazijn of tot transportplanner.
Industriële bakker Warburtons garandeert versheid dankzij OMP-implementatie
Het familiebedrijf Warburtons, een van de grootste industriële bakkerijen van het Verenigd Koninkrijk, heeft in al zijn vestigingen in het VK OMP voor S&OP en voor Operational Planning & Scheduling geïmplementeerd. Dankzij de oplossing wist Warburtons de planningsprocessen te optimaliseren en kan het de versheid van verpakte bakkerijproducten in winkels verder waarborgen.
Zoomalia neemt opnieuw Boa Concept in de arm
Met meer dan 30.000 referenties in dierenvoer, uitrusting en accessoires voor huisdieren, is online dierenspeciaalzaak Zoomalia een toonaangevende speler in thuisland Frankrijk en daarbuiten. Het bedrijf, dat met dubbele cijfers groeit, heeft de ambitie ongeveer dertig fysieke winkels per jaar te openen om zijn omnichannelstrategie te consolideren.