Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Material handling op maat van de klant
“Sneller, hoger en complexer”, dat was de voorbije jaren de leuze van veel material handling leveranciers. Still komt nu (gedeeltelijk) op zijn stappen terug. Tijdens een – opnieuw live – persconferentie in Hamburg kondigde de leverancier zijn koerswijziging en innovaties aan.
Wereldhandel anno 2022: veerkracht, groei en e-commerce
In zijn jaarlijkse rapport maakt het internationale koeriersbedrijf DHL de balans op van de internationale handel in 2022. Ondanks de coronapandemie en de oorlog in Oekraïne oogt die oefening overtuigend rooskleurig. Het succesverhaal van e-commerce en een wijzigend handelslandschap zorgen bij DHL alvast voor een ongebreideld optimisme.
Klaar voor toekomstige groei in e-commerce
Eind september 2022 werd de nieuwe hub van DPD in Vilvoorde officieel geopend. In zijn nieuwe hub kan de pakketvervoerder tot 20.000 pakketten per uur behandelen. De hub biedt ruimte aan onder meer een nieuw depot voor de belevering van pakketten in de Brusselse regio, het hoofdkantoor van DPD Belux en het depot van DPD fresh.
Nog geen rem op magazijngroei
In 2021 lagen de wereldwijde investeringen in warehouses maar liefst 35,7% hoger dan in 2020. Verschillende landen noteerden de voorbije jaren records in termen van investeringsvolume. De coronapandemie en de groeiende vraag naar bepaalde producten waren brandstof voor de versnelling in de markt.
Vandaag al pariteit in verschillende grootsteden
In vergelijking met de steile opmars van de elektrische personenwagen hinkt de elektrische truck vooralsnog achterop. Hoewel Boston Consulting Group verwacht dat tegen 2030 ruim de helft van de in Europa verkochte vrachtwagens elektrisch zal zijn, nemen veel bedrijven een afwachtende houding aan.
Actieve markt in uitdagende context
Terwijl het semi-industriële vastgoed het momenteel moeilijker heeft, houdt de logistieke vastgoedmarkt opvallend goed stand. Met een gerealiseerd transactievolume van in totaal bijna 900.000 vierkante meter doet 2022 het tot nu toe niet zoveel slechter dan recordjaar 2021.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Peripass kondigt technologische samenwerking met Nedap Security aan
Peripass biedt verschillende yard management oplossingen voor logistiek, retail en productie. Daarmee wordt de kloof tussen magazijn en transportactiviteiten overbrugd. De integratie van Peripass en Nedap Security moet zorgen voor realtime visibiliteit, een vlottere communicatie met vrachtwagenchauffeurs en een grotere veiligheid op logistieke sites.
Kardex Mlog breidt volautomatisch hoogbouwmagazijn van Würth uit
In vijf maanden tijd heeft Kardex Mlog het volautomatische hoogbouwmagazijn in het Duitse distributiecentrum Noord van Adolf Würth uitgebreid van drie naar zeven gangen. Het project, met een investeringsvolume van 7,1 miljoen euro, heeft ca.
Burger Logistic Services tekent langdurige huurovereenkomst met Prologis
Expediteur Burger Logistic Services, onderdeel van Royal Burger Group, heeft besloten om Prologis Park Eemhaven DC3 in Rotterdam te huren. De faciliteit is strategisch gelegen, aan Distripark Waalhaven/Eemhaven in de Rotterdamse haven. Met een directe aansluiting op Europa's grootste containerterminal en toegang tot de rest van Europa via wegen, spoor- en binnenvaartverbindingen, kan Burger Logistic Services haar dienstverlening zo verder optimaliseren.
Garvis lanceert Demand Sensing voor life science supply chains
Life science organisaties hebben te kampen met een zeer gefragmenteerde vraag in een extreem volatiele omgeving, waar de regelgeving continu wijzigt. In zulke omgevingen is het belangrijk om in een vroeg stadium inzicht te krijgen in de veranderde vraag, de issues te identificeren en op een gepaste manier te reageren, rekening houdend met de mogelijkheden en beperkingen.
Scotch & Soda realiseert wereldwijde omnichanneltransformatie met Manhattan Associates
Het Nederlandse modemerk Scotch & Soda heeft besloten om Manhattan Active Allocation en Manhattan Active Warehouse Management te implementeren. Die keuze maakt deel uit van de strategie om de omnichanneltransformatie, zowel in de winkel als online, wereldwijd te bevorderen.
Pizza Hut maakt orderpicking 30% efficiënter met ZetesMedea Voice
ZetesMedea Voice orderpicking werd geïmplementeerd in het Israëlische distributiecentrum van Pizza Hut. Vroeger gebeurde de orderpicking van droge en ingevroren producten van de bekende restaurantketen er via een handmatig papieren proces.
SC Innovations nu donderdag 31 maart!
Het lijkt ons weinig waarschijnlijk, maar mocht het u toch ontgaan zijn, aanstaande donderdag 31 maart vindt in Antwerp Expo de jaarlijkse editie van Supply Chain Innovations plaats. Samen met honderden andere professionals kunt u er zich onderdompelen in de wereld van de supply chain.
TheValueChain neemt Canguru over
Sinds 24 maart 2022 maakt IT-consultancybureau Canguru deel uit van TheValueChain. Daarmee bundelen beide SAP-implementatiepartners hun krachten. TheValueChain, onderdeel van de Gumption-groep, telt meer dan 260 consultants. Met de overname van Canguru haalde de SAP Gold partner 85 extra collega’s in huis.
Unilin boost klantenservice met Shippeo
Unilin Group ontwikkelt, produceert en vermarkt laminaatvloeren, samengesteld parket, luxe vinyltegels, panelen op houtbasis, sierpanelen, industriële vloeren, wand- en daksystemen en isolatieplaten. Het Belgische bedrijf is de eigenaar van 15 merken, waarvan Quickstep wellicht het bekendste is bij het grote publiek.
SSI Schäfer vangt transformatie in meubelsector op met Flat Pack Picking oplossing
De coronapandemie heeft de e-commerce voor de meubelsector in korte tijd veranderd. Consumenten hebben ingezien dat ze zelfs vrij grote meubelstukken gemakkelijk online kunnen bestellen. Traditionele leveranciers moeten op die ontwikkeling inspelen en geschikte multichannel pickingstrategieën implementeren die ook kunnen voldoen aan de vraag naar ‘on-time delivery’ gekoppeld aan e-commerce behoeftes als ‘same-day/next-day delivery’.