Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen

In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.

Recente artikelen

ERIKS

Interview met Remco van Haastrecht, European Supply Chain Director bij ERIKS  ERIKS heeft een duidelijke supply chain strategie en vroeg Groenewout de mogelijkheden te analyseren voor één, centrale Europese supply chain, inclusief investeringsvoorstellen.

Active Ants

Interview met Wout Vuijk, international expansion manager bij Active Ants   Active Ants nam in Roosendaal een ultramodern e-fulfilment centrum in gebruik. Op unieke wijze werken mensen en robots er efficiënt naast én met elkaar. Het concept dient als blauwdruk voor verdere uitbreiding van de e-fulfilment activiteiten in Europa en kwam tot stand in nauwe samenwerking met Groenewout.

BWZ

BWZ, het maatwerkbedrijf uit Zottegem, zit terug op de logistieke rails. Deze onderneming differentieert zich van de gekende maatwerkbedrijven door zich onder andere te specialiseren in stukproductie en kleine series. Bovendien bieden ze ook third-party logistics aan waarbij ze de pure logistieke activiteiten doen voor hun bestaande klanten, zijnde goederen opslaan, picken en terug verzenden.

Greenfield lay-out studie

Onze klant, een groeiende producent & distributeur van (werk)schoenen, benaderde Brixadvice met de vraag om een greenfield lay-out studie uit te voeren voor een nieuw logistiek magazijn. Dit was noodzakelijk vanwege de toenemende vraag naar hun producten en de beperkingen van hun huidige logistieke operaties.

Autostore (AS/RS)

Een farmaceutische producent van oogheelkundige producten benaderde Brixadvice voor hulp bij het selecteren & implementeren van een nieuw automated storage/retrieval system (AS/RS). Deze systemen bestaan uit een mix van computergestuurde componenten die goederen automatisch inslaan en ophalen uit vaste opslagplaatsen – met precisie, nauwkeurigheid en aan een hoge snelheid.

Network Study

Onze klant, een distributeur actief over heel Europa had een tekort aan opslagcapaciteit in hun hoofdmagazijn in België door toenemende volumes. Door allerlei Europese acquisities van bedrijven op korte periode was hun netwerk echter zeer complex geworden en decentraal gemanaged.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

PwC’s 2022 Digital Procurement Survey

(Advertorial) De levering van goederen en diensten is de afgelopen jaren steeds uitdagender geworden, waardoor inkoop steeds moeilijker wordt. Aanbodtekorten. Prijsverhogingen. Inflatie. Gezondheidscrisissen. Het is duidelijk dat de lijst met uitdagingen lang is, maar dat geldt ook voor de lijst met kansen.

Yusen Logistics breidt healthcare netwerk uit met smart pharma hub in Gembloux

Met de opening van nieuwe warehouses in Roosendaal, Antwerpen en Herentals voegde Yusen Logistics Benelux de afgelopen jaren ruim 40.000m² aan zijn ‘smart pharma’ operaties toe. Nu investeert Yusen Logistics opnieuw in een geautomatiseerd ‘pharma & healthcare’ logistiek centrum, dit keer in het Waalse Gembloux.

Breng een gratis beursbezoek aan HANNOVER MESSE 2022

(Advertorial) Eindelijk! De toonaangevende vakbeurs voor industriële technologieën vindt weer plaats in Hannover. Van 30 mei t.e.m. 2 juni 2022 zet HANNOVER MESSE haar deuren open voor de industriële gemeenschap. Ontdek de jongste innovaties op vlak van AI, robotica, logistieke IT, automatisering, material handling en meer.

5 stappen voor het bepalen van het juiste goods-to-person systeem voor uw warehouse

(Advertorial) WAT IS EEN GTP-SYSTEEM? Een Goods-to-Person systeem brengt de verschillende bestelde artikelen van een order naar de picker op zijn werkstation. Het concept is eenvoudig. Producten worden opgeslagen in een geautomatiseerd shuttlesysteem en vervolgens met behulp van liften, conveyors en shuttles naar een uitgiftestation (orderverzamelen of palletiseren) gebracht.

Industrie versnelt investeringen in energie-efficiëntie volgens onderzoek ABB

Door de steeds groter wordende impact van energiekosten op de winst wordt een hogere prioriteit toegekend aan energie-efficiëntie. Wel vormen kosten en stilstand nog belangrijke obstakels voor investeringen. Dat blijkt uit een wereldwijde enquête in opdracht van ABB Motion, leverancier van elektrische aandrijflijnen.

Cebeo zet fietskoeriers van Urbike in voor leveringen in Brussel

Om klanten in de Brusselse binnenstad op een ecologische manier te kunnen beleveren, doet elektrodistributeur Cebeo voortaan een beroep op fietskoeriers. De distributeur ging daarvoor een partnership aan met Urbike, een coöperatieve vennootschap die leveringsdiensten voor bedrijven aanbiedt.

Interroll presenteert plug-and-play conveyorplatform voor geautomatiseerde productieomgevingen

Interroll, aanbieder van material handling oplossingen, breidt zijn gamma uit met het nieuwe Light Conveyor Platform (LCP). Het betreft een platformgebaseerde material flow oplossing die de productiviteit van productieprocessen moet verhogen.

Shippeo stelt nieuwe update voor met Carbon Visibility-oplossing

Shippeo, leverancier van wereldwijde en multimodale transportation visibility, lanceert met een update van zijn platform een aantal verbeteringen en enkele nieuwe producten. De update maakt deel uit van de Spring 2022 platform release. Die Spring-release is de eerste release in de nieuwe release-cyclus waarbij Shippeo twee keer per jaar – in het voorjaar en in het najaar – een nieuwe versie van zijn platform wil introduceren.

Groep Verelst reduceert kosten met IoT-oplossing van Sensolus

Al het prefab beton en staal dat bouwonderneming Groep Verelst voor werven produceert, wordt op opleggers geladen en gestockeerd. Een relatief klein team beheert die aanzienlijke vloot van een zeventigtal eigen opleggers, aangevuld met opleggers van een onderaannemer en leveranciers.

Transportplatform Dashdoc voortaan ook actief in België

Dashdoc, ontwikkelaar van digitale tools voor transporteurs en vrachtwagenchauffeurs, is voortaan ook actief in België. Het van oorsprong Franse bedrijf opent een kantoor in Antwerpen en wil transportbedrijven helpen hun administratie te digitaliseren m.b.v.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.