Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Reynaers Aluminium: technologische voorloper in de branche
Reynaers Aluminium, met de hoofdzetel in Duffel, ontwikkelt en verkoopt innovatieve en duurzame aluminium oplossingen voor ramen, deuren, vliesgevels, schuifsystemen, zonwering, en veranda’s. Zeker in België is het dé bekendste systeemontwerper voor de bouwindustrie.
Kraft Heinz
OMP is assisting Kraft Heinz China in implementing its integrated Unison Planning™ solution, to significantly improve inventory management and respond more rapidly to market volatility. OMP was called in to support this digital planning transformation to ensure end-to-end supply chain visibility and streamline planning activities.
Hoe gaan bedrijven om met de verstoringen in hun keten?
De wereldwijde disrupties van de voorbije jaren troffen ketens in de meest uiteenlopende sectoren. Intussen lijkt het erop dat we moeten leren leven met disrupties op gezette tijdstippen. Consultancybureau Moore ging na in welke mate bedrijven al initiatieven hebben genomen om hun supply chains schokbestendiger te maken.
Cobots steken tandje bij
De technologie staat niet stil. Dat geldt zeker in de snelgroeiende markt van de collaboratieve robots, oftewel cobots. Zo werd een aantal jaar geleden nog gesteld dat er niet snel cobots voor zware lasten zouden komen, maar intussen staat de UR20 voor lasten tot 20 kilogram te trappelen om de markt te betreden.
Moeder, waarom forecasten wij?
Al sinds de oudheid zijn mensen nieuwsgierig naar wat de toekomst voor hen in petto heeft. Denken we maar aan het welbekende Orakel van Delphi. Business forecasting zoals we dat nu kennen is evenwel lang niet zo oud. In zijn boek ‘Histories of the Future’ belicht Jonathon P. Karelse de belangrijkste mijlpalen in 100 jaar business forecasting.
Optimaliseren hoeft niet complex te zijn
Toenemende personeelskosten, hoge grondstofprijzen en stokkende ketens. Het zijn maar enkele zaken die de operaties van conventionele magazijnen onder druk zetten. Meer dan ooit moeten we manieren zoeken om de (kosten)efficiëntie van onze activiteiten te verhogen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Exact en Tradecloud lanceren module voor digitale ketenintegratie
Exact Software en het supply chain platform Tradecloud lanceren samen de ‘Supply Chain Connector’, een module die het Exact-gebruikers eenvoudiger moet maken digitaal gegevens uit te wisselen en samen te werken met hun leveranciers en klanten.
Dominique De Moor branch director van DB Schenker Willebroek
Sinds 1 februari 2021 is Dominique De Moor actief als branch director van DB Schenker Willebroek, onderdeel van de business unit Contractlogistiek. Het Willebroek Logistics Center biedt warehousing en value added services voor klanten uit diverse sectoren en focust met name op voedingsmiddelen in de FMCG-sector.
Urban Outfitters voorziet nieuw DC van digitale retail-fulfilmentoplossing van TGW
Als lifestylebedrijf exploiteert Urban Outfitters Inc. (URBN) een portfolio van wereldwijde consumentenmerken, bestaande uit Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly en ook een food en beverage-divisie. De onderneming heeft TGW, leverancier van oplossingen voor material handling, aangesteld om een automatiseringsoplossing te ontwerpen en te implementeren voor het nieuwe fulfilmentcenter in Kansas City (VS).
Combilift lanceert nieuwe Aisle Master Order Picker
De nieuwe Aisle Master-OP, kortweg AME-OP, van Combilift is een elektrisch aangedreven model met staplatform dat de voordelen combineert van een smallegangen heftruck en een orderpicktruck. Daardoor kan het toestel voor uiteenlopende toepassingen in het warehouse worden ingezet, zoals voor operaties in smalle gangen, truck-naar-rek handling, bulk picking en item order picking.
Savoye lanceert nieuw WMS/TMS om supply chain aan te sturen
Savoye, leverancier van intralogistieke systemen en software voor de supply chain, introduceert met Odatio een nieuwe schaalbare softwareoplossing voor de supply chain. De software moet o.a. zorgen voor meer flexibiliteit op het vlak van configuratie, meer autonomie met de processen en grotere uitwisseling van data.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
DPD Portugal verbetert servicekwaliteit met voice-technologie van Zetes
DPD Portugal, onderdeel van koerierdienst DPD Group, zocht naar een oplossing om de foutgevoelige en tijdrovende sorteerprocessen in zijn magazijn in Porto verder te optimaliseren. De oplossing moest niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar vooral ook de kwaliteitsrisico’s door menselijke fouten beperken.
Groep rond Ad Ultima wordt 9altitudes en neemt Optimate over
De groep rond het Belgische IT-bedrijf Ad Ultima Group en de Nederlandse bedrijven Pylades en Cayentis, die klanten begeleidt in hun digitale transformatietraject, luistert voortaan naar de nieuwe naam ‘9altitudes’. Tegelijkertijd kondigt de groep de acquisitie aan van de Deense Microsoft Dynamics 365 partner Optimate.
Identification Products richt vestiging in Nederland op
Identification Products International uit Kapellen is aanbieder van een totaaloplossing voor de integratie van auto ID-toepassingen voor warehouse management (scanning & mobility, track & trace, barcode printing & labeling) met daarbij een eigen afdeling die zich toelegt op de productie van alle soorten etiketten.
Axfood implementeert omnichannelplatform voor retail van Witron
Om de picking voor zijn traditionele winkels en voor zijn e-business in één omnichannelmagazijn te combineren, doet de Zweedse voedselretailer Axfood een beroep op de nieuwe OCM-strategie van systeemintegrator Witron. Axfood bouwt niet alleen een geautomatiseerd omnichannelmagazijn van meer dan 100.000m² dat klanten in de winkel én online vanuit een centrale locatie bevoorraadt; het bedrijf ontwikkelt samen met Witron ook een retailplatform.