Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Partnerinformatie: De voordelen van personeelsvervoer
Ben jij voor je onderneming of bedrijf op zoek naar personeels transport in Gent? Kijk dan een naar de website van Taxi service Gent. Zij bieden diverse voertuigen aan zoals zakelijke taxi's en minibusjes. Ben jij als ondernemer veel onderweg?
Onderzoek Manhattan Associates: op naar het volgende normaal
Na een aantal bewogen jaren is het voor retailers duidelijk dat er aanpassingen nodig zijn om te kunnen voldoen aan veranderde, en nog steeds evoluerende, behoeften en verwachtingen van consumenten. Bijvoorbeeld de vervagende grens tussen online en offline shoppen.
Luxottica
Luxottica is a leading company involved in the design,manufacture and sales of exclusive luxury and sports eyewear and fashion. Their global business model includes the supply of retailers and wholesalers, connecting them to the production facilities.
Victorinox
Het Zwitserse zakmes is waarschijnlijk het bekendste product van het bedrijf Victorinox, dat in 1884 werd opgericht als messenmakerij. Of het nu gaat om een bergtocht, het repareren van een fiets of zelfs een ruimtewandeling, het iconische Zwitserse zakmes is al meer dan 130 jaar een veelzijdig en betrouwbaar hulpmiddel in het dagelijkse leven, bij sport en op het werk.
De volgende stap in warehouse-automatisering
Door digitalisering verandert de logistiek in rap tempo. Zo heb je als warehouse te maken met steeds korter wordende leadtimes en toenemende hoeveelheden en complexiteit. Gelukkig zijn er technische oplossingen die je bij deze uitdagingen ondersteunen.
Optimale en schaalbare EDI-communicatie met handelspartners voor Vandenbogaerde
Vandenbogaerde staat garant voor de verwerking en levering van rundvlees. Om hun producten te verkopen via retailers in Benelux en Noord-Frankrijk werd communicatie via EDI een must. Door de groei van het bedrijf en de noden van de levensmiddelenindustrie, werd de zoektocht naar een geïntegreerde en schaalbare EDI-oplossing gestart.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Heylen Warehouses en AG Real Estate bouwen krachtig zonnedak
Het Belgische bedrijf voor logistiek vastgoed Heylen Warehouses gaat een joint venture aan met AG Real Estate. Op de logistieke site VE Commerce Campus in het Nederlandse Venlo bouwen zij samen een zonnedak met een oppervlakte van 12.6 hectare (ongeveer 20 voetbalvelden) en met een gezamenlijke capaciteit van meer dan 18 Megawattpiek.
UPS breidt elektrische vloot uit met 10.000 bestelwagens
UPS Ventures, de durfkapitaalafdeling van UPS, heeft zopas een minderheidsinvestering in Arrival afgerond. Arrival produceert platforms voor elektrische voertuigen (EV) en op maat gemaakte voertuigen die een competitief voordeel moeten bieden in vergelijking met zowel traditionele verbrandingsmotorvoertuigen als bestaande EV’s.
Meer dan 30 uiteenzettingen op Supply Chain Innovations
Het seminarprogramma op Supply Chain Innovations is ook dit jaar 'outstanding'. Opnieuw zijn we erin geslaagd om een interessante mix te maken tussen nieuwe concepten en cases. De uiteenzettingen belichten de vele verschillende facetten van supply chain management.
P&O Ferrymasters vaart nieuwe koers met Corax SaaS WMS
Tot voor kort huurde P&O Ferrymasters de opslag in bij partners. In zijn nieuwe strategische vijfjarenplan – Port Centric strategie genoemd – wordt warehousing evenwel opnieuw een eigen kernactiviteit. Binnen die nieuwe strategie heeft P&O Ferrymasters recent in twee warehouses Corax SaaS WMS van Davanti geïmplementeerd om real-time inzicht in de warehouses te krijgen.
Renault Trucks levert 20 elektrische trucks aan de Carlsberg Groep
Renault Trucks heeft een contract getekend met de Carlsberg Groep voor de levering van twintig D Wide Z.E. trucks. Deze 100% elektrische vrachtwagens met een GVW van 26 ton worden nog dit jaar geleverd en zullen worden ingezet door de Feldschlösschen-brouwerij, de Zwitserse dochteronderneming van de Carlsberg Groep.
Koch Industries neemt Infor over
Infor, wereldwijde leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft bekendgemaakt dat Koch Industries het resterende aandelenbelang dat in handen is van Golden Gate Capital, overneemt. Na het afronden van de overeenkomst zal Infor een zelfstandige dochteronderneming van Koch Industries zijn.
Prologis vastgoedportefeuille in België volledig verhuurd
Prologis, dienstverlener in logistiek en industrieel vastgoed, heeft nieuwe huurovereenkomsten voor in totaal 45.000m² in Willebroek en Bornem getekend. Daarmee is het logistiek vastgoedportfolio van Prologis in België volledig verhuurd. Van de 45.000m² is 17.000m² voor Toyota Material Handling, die in Willebroek de verkoop en verhuur van het gamma heftrucks concentreert.
Eyefreight komt in handen van Elemica
Elemica, het digitale supplynetwerk voor de productiesector, heeft de acquisitie aangekondigd van Eyefreight Transportation Management, aanbieder van multimodale SaaS TMS-oplossingen. Door deze combinatie ontstaat één internationaal logistiek en supply chain-netwerk.
Gosselin terminal is nieuwe consolidatiehub voor binnenvaart
Containers die via het Albertkanaal naar en uit de Antwerpse Haven gaan, worden sinds 1 februari 2020 geconsolideerd op de Gosselin Container Terminal in Deurne. Van daaruit worden ze minstens per twintig containers met een lichter naar een van de deep sea terminals gestuurd.
Jungheinrich werkt aan lithium-iontruck met kracht van verbrandingstruck
Tijdens de presentatie van Jungheinrichs nieuwigheden in Hamburg waren alle ogen gericht op de sneak preview van de EFG P30i. Die moet de energiezuinigheid en duurzaamheid van een lithium-iontruck combineren met de kracht en het rijcomfort van een verbrandingstruck in de gewichtsklasse van 1,6 tot 3,5 ton.