Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Generatie ‘geharde’ bedrijven staat op na de pandemie
Wereldwijd is het vertrouwen van kmo’s in de toekomst verbazingwekkend hoog, zo blijkt uit een recent onderzoek van Sage. Dat neemt echter niet weg dat de uitdagingen groot zijn. Het meest liggen kmo’s wakker van de gestaag stijgende kosten.
Samen voor een positieve impact op het milieu
Vanessa Stark is de vrouw achter CHEP Benelux. Ze is vastberaden om CHEP Benelux te leiden naar een nieuw tijdperk, waarin ze ook duurzaamheid naar een hoger niveau wilt tillen. Het doel is om een positieve impact te creëren op bedrijven, de aarde en de samenleving.
10 tips voor de (her)inrichting van je magazijn
Bij het ontwerp van een nieuw of de herinrichting van een bestaand magazijn, moet je met verschillende factoren rekening houden. Niet alleen kent de magazijnwerking een toegenomen complexiteit, ook de capaciteiten van heftrucks evolueren razendsnel.
Huuskes slaat flinke slag met Pick to Light zonepickingsysteem
Foodservicespecialist Huuskes heeft zijn orderpick capaciteit flink vergroot met een combinatie van zonepicking, pickkarren en Pick to Light technologie. Pcdata heeft een totaaloplossing geleverd en was als system integrator verantwoordelijk voor de besturing en integratie van het transportsysteem.
Holland & Barrett implementeert hybride orderpicksysteem voor webshop
Door de sterke groei van de webshop was Holland & Barrett (voorheen De Tuinen) genoodzaakt om een aparte operatie voor verwerking van online orders op te zetten. De gezondheidsketen schakelde Pcdata in voor het implementeren van een snel en schaalbaar orderpicksysteem op basis van pick-to-light en pickcarts.
Pon Logistics sorteert onderdelen op kenteken met Putwalls
Pon Logistics bespaart autodealers in heel Nederland zeeën van tijd door onderdelen per kenteken te sorteren en verpakken. Daarvoor heeft de logistiek dienstverlener in het warehouse in Leusden met behulp van putwalls een uitgekiend proces opgezet.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Exact en Tradecloud lanceren module voor digitale ketenintegratie
Exact Software en het supply chain platform Tradecloud lanceren samen de ‘Supply Chain Connector’, een module die het Exact-gebruikers eenvoudiger moet maken digitaal gegevens uit te wisselen en samen te werken met hun leveranciers en klanten.
Dominique De Moor branch director van DB Schenker Willebroek
Sinds 1 februari 2021 is Dominique De Moor actief als branch director van DB Schenker Willebroek, onderdeel van de business unit Contractlogistiek. Het Willebroek Logistics Center biedt warehousing en value added services voor klanten uit diverse sectoren en focust met name op voedingsmiddelen in de FMCG-sector.
Urban Outfitters voorziet nieuw DC van digitale retail-fulfilmentoplossing van TGW
Als lifestylebedrijf exploiteert Urban Outfitters Inc. (URBN) een portfolio van wereldwijde consumentenmerken, bestaande uit Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly en ook een food en beverage-divisie. De onderneming heeft TGW, leverancier van oplossingen voor material handling, aangesteld om een automatiseringsoplossing te ontwerpen en te implementeren voor het nieuwe fulfilmentcenter in Kansas City (VS).
Combilift lanceert nieuwe Aisle Master Order Picker
De nieuwe Aisle Master-OP, kortweg AME-OP, van Combilift is een elektrisch aangedreven model met staplatform dat de voordelen combineert van een smallegangen heftruck en een orderpicktruck. Daardoor kan het toestel voor uiteenlopende toepassingen in het warehouse worden ingezet, zoals voor operaties in smalle gangen, truck-naar-rek handling, bulk picking en item order picking.
Savoye lanceert nieuw WMS/TMS om supply chain aan te sturen
Savoye, leverancier van intralogistieke systemen en software voor de supply chain, introduceert met Odatio een nieuwe schaalbare softwareoplossing voor de supply chain. De software moet o.a. zorgen voor meer flexibiliteit op het vlak van configuratie, meer autonomie met de processen en grotere uitwisseling van data.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
DPD Portugal verbetert servicekwaliteit met voice-technologie van Zetes
DPD Portugal, onderdeel van koerierdienst DPD Group, zocht naar een oplossing om de foutgevoelige en tijdrovende sorteerprocessen in zijn magazijn in Porto verder te optimaliseren. De oplossing moest niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar vooral ook de kwaliteitsrisico’s door menselijke fouten beperken.
Groep rond Ad Ultima wordt 9altitudes en neemt Optimate over
De groep rond het Belgische IT-bedrijf Ad Ultima Group en de Nederlandse bedrijven Pylades en Cayentis, die klanten begeleidt in hun digitale transformatietraject, luistert voortaan naar de nieuwe naam ‘9altitudes’. Tegelijkertijd kondigt de groep de acquisitie aan van de Deense Microsoft Dynamics 365 partner Optimate.
Identification Products richt vestiging in Nederland op
Identification Products International uit Kapellen is aanbieder van een totaaloplossing voor de integratie van auto ID-toepassingen voor warehouse management (scanning & mobility, track & trace, barcode printing & labeling) met daarbij een eigen afdeling die zich toelegt op de productie van alle soorten etiketten.
Axfood implementeert omnichannelplatform voor retail van Witron
Om de picking voor zijn traditionele winkels en voor zijn e-business in één omnichannelmagazijn te combineren, doet de Zweedse voedselretailer Axfood een beroep op de nieuwe OCM-strategie van systeemintegrator Witron. Axfood bouwt niet alleen een geautomatiseerd omnichannelmagazijn van meer dan 100.000m² dat klanten in de winkel én online vanuit een centrale locatie bevoorraadt; het bedrijf ontwikkelt samen met Witron ook een retailplatform.