Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
De kracht van centraal gestuurde herbevoorrading
De firma Deschacht profileert zich als Belgische bouwpartner die projecten ondersteunt met innovatieve oplossingen, geleverd volgens afspraak. Om die missie op een efficiëntie manier te realiseren, is een weldoordacht voorraadmanagement een must.
A "new way" of automating warehouses
The global trend of “e-commerce everything” has been growing by 1 trillion dollars in annual revenues, which in turn has been adding 130M m2 of warehousing space within the same timeframe. All this growth and diversification has not only determined the birth of new warehousing models such as Micro Fulfillment Centers (MFC) or “Airbnb’s for pallets”, but is generating a global qualified Talent crisis, with half a million worldwide vacancies and unprecedented turnover rates exceeding, in certain geographies, 50%.
Decarbonizing road freight: Getting into gear
Decarbonization has become a global imperative and a priority for governments, companies, and society at large. This report is the second installment in a series exploring the decarbonization of harder-to-abate sectors. In this report, Deloitte together with Shell capture the industry view of how to decarbonize the road freight sector.
In pursuit of the Self-Driving Supply Chain
In their path towards more digitized ways of working, many organizations have been on a run for decades towards implementing Enterprise Resource Planning (ERP) and Advanced Planning Systems (APS). Over the last decade however, these organizations have realized that these systems have - next to their merit as systems of records - their flaws: they indeed struggle to completely take away repetitive, labor-intensive tasks and, most importantly, they most often fail to support effective, decision-making.
The new Supply Chain Equilibrium
In the wake of COVID-19 and widening geopolitical risks as a result of the conflict in Ukraine, companies around the world are optimizing their supply chains for resilience and efficiency. To really thrive, they also should focus on agility.
Potentieel van data beter benutten
De gigantische berg data waarop we vandaag zitten, creëert enorme mogelijkheden. Alleen slagen bedrijven er nog maar met mondjesmaat in het volle potentieel te benutten. Om organisaties te helpen ontdekken hoever ze op het vlak van data-integratie staan en waar ze naartoe willen, werd de Data Ambition Matrix ontwikkeld.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Op naar een weerbare post Covid-19 supply chain
Artikel - Veel bedrijven zijn nog aan het bekomen van de schok die de coronacrisis in hun ketens heeft veroorzaakt. Toch is het raadzaam om – met de geleerde lessen in het achterhoofd – al na te denken over hoe we onze supply chain beter kunnen wapenen tegen dit of ander onheil dat vroeg of laat op ons afkomt.
Speelgoedproducent Haba automatiseert distributiecentrum met Dematic
De Duitse speelgoedproducent HABA Family of Companies verdeelt vanuit zijn distributiecentrum in Bad Rodach producten van Haba, Qiéro!, Fitz en Jako-O. Voor de automatisering van zijn retour- en verzendingslogistiek heeft HABA Family of Companies een beroep gedaan op Dematic.
Webinar Optimact
(Advertorial) Link naar een introductie Optimact met demo Optimact. Ga naar https://www.youtube.com/watch?v=Em-geZw-YP4
Still gaat voluit voor elektrisch met nieuwe RX 60 voor 3,5 tot 5 ton
‘Alles, behalve uitlaatgassen’. Met die slagzin heeft Still zijn nieuwe RX 60-familie aangekondigd. Een jaar na de lancering van de nieuwe RX 60-reeks in de gewichtsklasse van 2,5 tot 3,5 ton, pakt de Duitse heftruckfabrikant uit met een volledig nieuwe familie van 3,5 tot 5 ton.
Engels ontwikkelt verrijdbare bakken voor onderste schap in magazijnen
In heel wat magazijnen waar het orderpicken handmatig verloopt, zorgen de onderste schappen voor (ergonomische) problemen. De producten zijn nauwelijks zichtbaar en de orderpickers moet vaak op hun knieën om iets uit het schap te pakken. Het onderste schap wordt daardoor amper benut.
CITRUS-proefproject schetst slimme mobiliteit van de toekomst
Big data, digitalisering en technologie kunnen helpen om het vrachtvervoer te optimaliseren en de veiligheid, doorstroming en emissies te verbeteren. Dat is de conclusie van CITRUS (Cooperative Intelligent Transport Systems for Trucks), het eerste Vlaamse proefproject waarbij werd getest hoe voertuigen en verkeerslichten in twee richtingen met elkaar kunnen communiceren.
Collect&Go City levert boodschappen per cargofiets tot in stadscentrum
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, test onder de naam ‘Collect&Go City’ een nieuw concept in het centrum van Brussel, waarbij gebruik wordt gemaakt van een cargofiets. Met een aanbod van 500 verse producten en bereide gerechten voor het avondeten mikt de nieuwe dienst op milieubewuste stedelingen voor wie tijdswinst, nabijheid en duurzaamheid primeren.
Shippeo neemt oPhone over
Shippeo, Europees aanbieder van real-time transportation visibility oplossingen met hoofdkantoor in Parijs, heeft oPhone uit Lyon overgenomen, eveneens gespecialiseerd in real-time transportation visibility. Als onderdeel van de acquisitie zal het team van oPhone zich bij Shippeo voegen.
Food Blending betrekt nieuw magazijn en productiegebouw
Food Blending is een loonmengbedrijf voor humane voedingsstoffen in de voedingsindustrie. De kmo uit Evergem mengt en verpakt droge voedingsstoffen in de juiste verhouding waarna ze als afgewerkt product terug naar de klant gaan. Om verder te kunnen uitbreiden, vond het bedrijf even verderop van zijn huidige locatie een nieuwe, ruimere site.
Wallonië past tarieven voor kilometerheffing aan vanaf 1 januari 2021
Vanaf 1 januari 2021 worden de tarieven voor de kilometerheffing in Wallonië aangepast. Het gaat om een indexaanpassing. De tarieven gelden voor alle Belgische en buitenlandse vrachtwagens met een maximaal toegelaten massa (MTM) van meer dan 3,5 ton en opleggertrekkende voertuigen van categorie N1 met carrosseriecode BC.