Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Valentino’s recept voor groei, a sweet success
Valentino Chocolatier is een familiebedrijf in hart en nieren. De chocolatier produceert al meer dan 40 jaar Belgische chocolade en verdeelt z’n zoete creaties in alle uithoeken van de wereld. Nu de broers Jan en Rob Roelandts de fakkel hebben overgenomen van hun ouders, willen ze hun groeitraject ondersteunen met een modern ERP-systeem. Cegeka zet met Business Central het bedrijf op de digitale kaart.
D’Ieteren op volle toeren
Samen met Cegeka evolueerde de Belgische logistieke hub van D'Ieteren naar een geïntegreerde en geautomatiseerde toeleveringsketen
D'Ieteren is de exclusieve verdeler van merken zoals Volkswagen, Audi, Bentley en Porsche in België. Logistiek is dus een belangrijke prioriteit voor het bedrijf. Toen D'Ieteren besloot om de toeleveringsketen voor wisselstukken te optimaliseren en klaar te maken voor de bedrijfsstrategie van de toekomst, stond er dus heel wat op het spel. Cegeka begeleidde D'Ieteren bij de transformatie naar een "connected company' door Microsoft Dynamics 365 te implementeren. Hierbij was het belangrijk om uitvaltijd te vermijden en de vlotte dienstverlening voor klanten te behouden.
Somatie Fie’s sprong naar de toekomst
Somati Fie heeft dagelijks een honderdtal servicetechnici rondrijden. Hun taak? Bedrijven helpen om hun brandveiligheid te verzekeren. Dat is een complexe operatie waarvoor een degelijk ERP zeker geen overbodige luxe is. Jammer genoeg raakte Microsoft Navision verouderd en was Somati Fie niet klaar om meteen te upgraden naar Business Central. Daarom klopten ze aan bij Cegeka met de vraag om Navision te ondersteunen en tegelijkertijd de implementatie van het nieuwe ERP voor te bereiden.
Case Bol.com
Bol.com rekent op Reflex WMS voor het beheer van zijn nieuwe distributiecentrum in het Nederlandse Waalwijk. De e-handelaar liet zich overtuigen door de robuuste oplossing met korte leercurve, die zich 100% aanpast aan zijn logistieke processen en goederenstromen.
Case Renault
Renault Group is enkele jaren geleden gestart met een omvangrijk transformatieproject om zijn supply chain te digitaliseren, waarbij de autofabrikant de inhouse ontwikkelde logistieke oplossing in al zijn fabrieken vervangt door Reflex WMS. De doelstellingen zijn een beter beheer in realtime van de opslagruimtes en middelen, meer betrouwbare voorraadinformatie en traceerbaarheid en automatisering van bepaalde processen.
Case AB InBev
Na succesvolle implementaties in drie andere DC’s in België is ‘s werelds grootste bierbrouwer AB InBev nu ook in Charleroi live met Reflex WMS van leverancier Hardis Group. Het nieuwe WMS maakt de logistieke operaties van AB InBev niet alleen efficiënter, ze kunnen ook sneller worden aangepast aan nieuwe omstandigheden, vertelt sales operations support manager Bart Jansseune. “We kunnen veel korter op de bal spelen, eventuele wijzigingen doen we gewoon zelf.”
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Incore in handen van ICT Group
ICT Group, leverancier van industriële technologische oplossingen met hoofdkantoor in het Nederlandse Barendrecht, neemt zijn sectorgenoot Incore Software integraal over.
Incore, opgericht door de Nederlandse broers Martin en Ferdinand Swaters, ontwikkelt logistieke en supply chain software en biedt een SaaS-applicatie voor efficiënte samenwerking binnen de supply chain met een planning- en workflow-engine. Sinds haar oprichting in 2007 is de onderneming met het product ‘Supply Chain Portal’ uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder voor de retailsector. Daarnaast nam het gebruik in de bouw- en foodsector de laatste jaren toe.
Stow Group democratiseert automatisering van warehouses met Movu Robotics
Stow Group, producent en leverancier van opslagoplossingen en geautomatiseerde magazijnsystemen, doopt zijn afdeling ‘stow Robotics’ – opgericht in 2021 – om tot ‘Movu Robotics’. Met het nieuwe merk, ontwikkeld om zijn business unit Robotics te versterken, wil de aanbieder tegemoetkomen aan de toenemende vraag van klanten naar automatiserings- en roboticaoplossingen.
Infor en Made2Flow bieden interface voor duurzame mode-industrie
Infor, aanbieder van industrie-specifieke cloudsoftware en ERP-oplossingen, lanceert een aparte interface tussen Made2Flow, een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in de analyse en validatie van milieugerelateerde data in de mode-industrie, en Infor Product Lifecycle Management (PLM). De interface moet de verwerking van die data vergemakkelijken en biedt volledige zichtbaarheid voor wereldwijd opererende modemerken die meer transparantie in hun productieketen willen. Kenmerkend is dat de interface traceerbaarheid en impactmeting biedt van niveaus één tot en met vier.
WMS Prolag World voortaan compatibel met alle gangbare browsers
De Duitse softwarefabrikant CIM lanceert een nieuwe gebruikersinterface voor zijn warehouse management systeem Prolag World. Bijzonder aan de nieuwe ontwikkeling is dat het WMS-pakket van CIM daardoor voortaan browseronafhankelijk en volledig compatibel is met alle moderne desktop browsers. De software biedt volgens de ontwikkelaars een hoge mate aan gebruikersvriendelijkheid, flexibiliteit en helpt ook tijd en kosten te besparen.
Faes lanceert vernieuwde slimme stapelsoftware Stackassist
Faes, leverancier van verpakkingsoplossingen op maat en ondersteuning bij het verbeteren van verpakkingsprocessen in de supply chain, heeft zijn softwareoplossing Stackassist opnieuw gelanceerd. De slimme webbased stapelsoftware, die ondertussen tien jaar bestaat, kreeg niet enkel een modernere look & feel mee, maar werd volgens Faes ook volledig aangepast aan de logistieke uitdagingen die zijn klanten ervaren. Daarmee wil het bedrijf uit het Nederlandse Reusel naar eigen zeggen een betaalbare stapel- en beladingstool bieden die geavanceerde functies combineert met flexibiliteit en gebruikersgemak.
Datalogic introduceert PowerScan 9600 Auto Range handscanners
Datalogic, aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, stelt de PowerScan 9600 Auto Range serie voor. De handscanners in deze serie zijn ontworpen voor toepassingen in de detailhandel, productie en transport & logistiek. Paradepaardje van de nieuwe Auto Range serie is volgens Datalogic de scan engine. Deze zou moeiteloos barcodes kunnen lezen van vlakbij tot op een afstand van 20 meter, waardoor het een gamechanger wordt genoemd in magazijntoepassingen waar zowel dichtbij als op grote afstand moet worden gescand.
Prologis koopt 6,5 hectare grond nabij Breda voor bouw van duurzaam warehouse
Logistiek vastgoedontwikkelaar Prologis heeft 6,5 hectare aan grond aangekocht op het duurzame bedrijventerrein Business Centre Treeport (BCT) in Zundert, nabij Breda. Prologis zal er een warehouse ontwikkelen met een oppervlakte van 47.246m², dat naar verwachting een BREEAM ‘Excellent’ certificaat zal ontvangen. De bouw van Prologis Park Breda DC4 is onlangs gestart en zal medio 2024 voltooid zijn.
Volvo schaalt serieproductie van elektrische trucks in Gent op
Volvo Trucks verhoogt de volumes van elektrische trucks en schaalt op met de serieproductie van de Volvo FH, de Volvo FM en de Volvo FMX Electric in de fabriek in Gent.
Manhattan Associates vernieuwt functionaliteit voor retourmanagement
Manhattan Associates, leverancier van supply chain-oplossingen en -technologie, komt met vernieuwde returns management-functionaliteit die het retourproces voor zowel consumenten als retailers moet optimaliseren. “Voor consumenten is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten”, klinkt het bij Manhattan. “Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers.” Daarom moet de verbeterde returns management-functionaliteit retailers helpen hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen.