Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Somatie Fie’s sprong naar de toekomst
Somati Fie heeft dagelijks een honderdtal servicetechnici rondrijden. Hun taak? Bedrijven helpen om hun brandveiligheid te verzekeren. Dat is een complexe operatie waarvoor een degelijk ERP zeker geen overbodige luxe is. Jammer genoeg raakte Microsoft Navision verouderd en was Somati Fie niet klaar om meteen te upgraden naar Business Central. Daarom klopten ze aan bij Cegeka met de vraag om Navision te ondersteunen en tegelijkertijd de implementatie van het nieuwe ERP voor te bereiden.
Case Bol.com
Bol.com rekent op Reflex WMS voor het beheer van zijn nieuwe distributiecentrum in het Nederlandse Waalwijk. De e-handelaar liet zich overtuigen door de robuuste oplossing met korte leercurve, die zich 100% aanpast aan zijn logistieke processen en goederenstromen.
Case Renault
Renault Group is enkele jaren geleden gestart met een omvangrijk transformatieproject om zijn supply chain te digitaliseren, waarbij de autofabrikant de inhouse ontwikkelde logistieke oplossing in al zijn fabrieken vervangt door Reflex WMS. De doelstellingen zijn een beter beheer in realtime van de opslagruimtes en middelen, meer betrouwbare voorraadinformatie en traceerbaarheid en automatisering van bepaalde processen.
Case AB InBev
Na succesvolle implementaties in drie andere DC’s in België is ‘s werelds grootste bierbrouwer AB InBev nu ook in Charleroi live met Reflex WMS van leverancier Hardis Group. Het nieuwe WMS maakt de logistieke operaties van AB InBev niet alleen efficiënter, ze kunnen ook sneller worden aangepast aan nieuwe omstandigheden, vertelt sales operations support manager Bart Jansseune. “We kunnen veel korter op de bal spelen, eventuele wijzigingen doen we gewoon zelf.”
Case Wibra
Sinds het bedrijf drie jaar geleden van eigenaar wisselde, waait er een nieuwe wind door de DC’s en winkels van Wibra. De nieuwe directie koos voor vernieuwing: de uitstraling van de winkel is strakker en uitnodigender geworden, de papieren folders hebben plaatst gemaakt voor online campagnes en er wordt gebruik gemaakt van influencers. En dat terwijl de formule van discount-retailer intact is gebleven, namelijk kleding, schoonmaakartikelen en nog veel meer, tegen de laagste prijs. “Het winkelbeeld is veranderd maar er is ook meer dynamiek in het assortiment gekomen”, vertelt Böhmer. “Met name bij de kleding is er een snellere wisseling in seizoenscollecties waardoor klanten altijd wat nieuws ontdekken en vaker naar de winkel komen.”
Case Dematra
Het Dematra-magazijn heeft een capaciteit van 80.000 pallets en is maar liefst 46 meter hoog.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Montea investeert opnieuw in Nederland
Montea, ontwikkelaar en investeerder in logistiek vastgoed, groeit in Nederland met de aankoop van een te ontwikkelen terrein en de aankoop van een verhuurd gebouw. Zo verwierf het de vestiging van Currie Solutions in Tiel voor een bedrag van €5,4 miljoen euro.
Online supermarkt Picnic legt zonnepanelen op bezorgwagens
Het Nederlandse bedrijf Picnic legt zich al een viertal jaar toe op het gratis bezorgen van boodschappen wanneer het de klant het beste uitkomt. Daarbij zet het bedrijf elektrische bezorgwagens in. Om het bezorgen van boodschappen zo duurzaam mogelijk te maken, gaat het bedrijf onder de naam ‘Picnic Solar, de daken van zijn bezorgwagens nu van zonnepanelen voorzien.
Capgemini opent nieuw Idean kantoor in Brussel
Capgemini, wereldwijd aanbieder van consulting-, technologie- en outsourcingdiensten, heeft een nieuw Idean kantoor geopend in Brussel. Idean is een snelgroeiend designbureau, met hoofdkantoor in Palo Alto, dat digitale strategieën en ervaringen creëert.
2019 mooi jaar voor logistiek vastgoed
JLL maakt een voorlopige balans op van de transacties in industrieel en logistiek vastgoed. Na negen maanden bedraagt het globale opnamevolume in België voor semi-industriële en logistieke ruimten samen meer dan 1,2 miljoen vierkante meter, wat een stijging van 18% vertegenwoordigt in vergelijking met 2018.
Logflow neemt Veltion over
In het verleden werkten logistiek consultancy bedrijf Logflow en Veltion al geregeld bij dezelfde klanten, elk met hun eigen specialisatie en knowhow. Waar er toen eerder in parallel werd gewerkt, bieden beide bedrijven voortaan een geïntegreerde aanpak voor projecten in productie en distributie.
Bedrijven beschermen data in de cloud onvoldoende
Uit recent onderzoek naar ‘cloud security’ blijkt dat slechts de helft van de ondernemingen (49%) encryptie gebruikt om gevoelige data in de cloud te beschermen, terwijl er steeds meer gegevens in de cloud worden opgeslagen. In 2016 was dat al iets meer dan een derde van alle gegevens (35%) en in 2019 zelfs bijna de helft (48%).
Biologische groothandel Udea gaat live met Astro WMS
De biologische groothandel Udea uit het Nederlandse Veghel heeft recent Astro WMS van Consafe Logistics geïmplementeerd. De WMS- en WCS-software wordt er gefaseerd ingevoerd voor de consolidatie van drie afzonderlijke magazijnen naar een nieuw gebouwd omnichannel distributiecentrum op het Foodpark in Veghel.
Alders Transport participeert in Haesaerts Intermodal
De transportgroep Alders uit het Limburgse Pelt neemt een participatie in Haesaerts Intermodal uit Zwijndrecht. Het familiebedrijf Haesaerts Intermodal is gespecialiseerd in het transport van hoogwaardige chemische vloeistoffen en gassen via de weg, de binnenvaart, zeevaart en het spoor.
7/11/19: Scenario Based Planning in S&OP High Tide
This seminar will focus on the core of Sales and Operations Planning. Different planning options and circumstances evolve into a series of scenarios or plans that need to be evaluated in order to sift out the best plan to implement. Each scenario should therefore capture the key elements of every manufacturing plan: the best trade-off between flow and capacity in order to reach the required customer service.
28 & 29/11/19: Masterclass Demand Planning & Forecasting
De toekomstige marktvraag voorspellen is een kritisch bedrijfsproces in de aansturing van de operatie om leverbetrouwbaarheid en marge te maximaliseren. Marktomstandigheden vormen vandaag voor veel bedrijven een uitdaging. Regelgevingsbelemmeringen, toegenomen concurrentie, margedruk, complexiteit van in- en uitfaseren van producten, overheidsinterventies en de nood aan een meer persoonlijke benadering van de klant zijn slechts enkele van de sleutelwoorden die deze uitdagende omstandigheden kenmerken.