Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Case Dematra
Het Dematra-magazijn heeft een capaciteit van 80.000 pallets en is maar liefst 46 meter hoog.
Een veilige werkplek dankzij aanrijdbeveiliging
Een veilige werkplek is van essentieel belang, vooral in industriële omgevingen zoals magazijnen, waar het risico op ongevallen groot is. Een vaak onderschat maar cruciaal aspect van werkveiligheid is aanrijdbeveiliging.
De rol van barcodeprinters in e-commerce en retail
De e-commerce en retail sectoren hebben de afgelopen jaren een enorme groei doorgemaakt. Deze groei heeft geleid tot een steeds grotere vraag naar efficiënte en betrouwbare technologieën om aan de behoeften van de markt te voldoen. Barcodeprinters spelen hierin een cruciale rol.
Podcast Spotlight: Navigating the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD)
(Advertorial) In the first episode of Operating with Positive Impact, Thomas De Cuyper and Zhou-Heng Yang from PwC delve into the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) and its impact on an organisation’s sustainability outlook and the opportunities it could unveil. Discover the EU’s objectives, compliance deadlines, and penalties. Gain practical guidance on overcoming challenges and implementing the directive, with special considerations for smaller companies.
Optimale planning vermindert voorraad en boost productiviteit
Endless Floors is een Belgische producent van parketvloeren. Het familiebedrijf bood op de lange duur zodanig veel productvarianten aan dat het beheer van bestellingen, productie en voorraden tot een onoverzichtelijk kluwen uitgroeide. Om de sterk toegenomen complexiteit weer onder controle krijgen, schakelde Endless Floors supply chain adviesbureau ValueXstream in. Zij hielpen het planningsproces weer op orde te krijgen, wat resulteerde in concrete resultaten. Zo daalde de voorraad en kreeg de productiviteit een boost.
Cloud is de toekomst voor bedrijven
Ook de wereld van ERP-pakketten evolueert mee met de nieuwe technologieën en vraag naar geïntegreerde functionaliteit. Zowel bedrijven die een ERP wensen aan te schaffen als bedrijven die al over een ERP beschikken staan voor complexe keuzes. Ze zien al vlug de bos niet meer door de bomen. Wij hadden hierover een gesprek met Eric De Vriendt, competence lead voor digital supply chain bij End-to-end SAP implementatiepartner Flexso.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
CaptureTech reinigt apparatuur in warehouses met UV-C-licht
Technische apparatuur die in warehouses wordt gebruikt, zoals telefoons, handscanners en headsets, worden na gebruik meestal niet volledig gedesinfecteerd of gereinigd. En dat terwijl die toestellen in een magazijnomgeving vaak van hand tot hand gaan.
Manhattan Associates pakt uit met cloud-native WMS
Blikvanger tijdens Manhattans klantenconferentie Momentum Connect was wel de lancering van het gloednieuwe Manhattan Active Warehouse Management. Het flexibele en volledig cloud-native WMS is specifiek ontwikkeld en afgestemd voor gebruik vanuit de cloud en is gebaseerd op microservices.
Logimarket: de nieuwe digitale marktplaats voor delen van capaciteit
Het digitale platform ‘Logimarket’ is sinds deze week online. Het werd gelanceerd door VIL en Logistics in Wallonia en moet logistieke bedrijven toelaat om capaciteit te delen. De coronacrisis heeft de logistieke sector grondig door elkaar geschud.
Shippeo en 4flow slaan de handen in mekaar
Shippeo, een toonaangevende Europese speler in supply chain visibility, kondigt een wereldwijde samenwerking aan met 4flow, leverancier van supply chain consultancy, software en 4PL dienstverlening. Doelstelling is de zichtbaarheid in de supply chain te vergroten en de efficiency te verhogen voor verladers, vervoerders en eindklanten.
Leuze Electronic wordt Leuze
Leuze Electronic, het Duitse bedrijf dat sinds 1963 actief is in elektronica, meer bepaald sensoroplossingen, gaat voortaan verder onder de naam Leuze. De naamsverandering kwam er volgens CEO Ulrich Balbach om verschillende praktische redenen.
Chantelle gooit efficiënte logistiek in de strijd tegen Covid-19
Als reactie op de Covid-19-pandemie besloot de Franse Chantelle Lingerie Group zijn activiteiten uit te breiden met de productie van mondkapjes voor niet-zorggerelateerde professionals. Ondertussen produceert de Chantelle Group in al zijn fabrieken mondmaskers.
UV-robot van Amazon moet Covid-virus uitschakelen
In een recent verslag in ‘60 Minutes’ op CBS News heeft Amazon een video laten zien van zijn nieuwste uitvinding: een robot die het Covid-virus zou uitschakelen. De autonome vierwielige robot is uitgerust met UV-lampen en is volgens de reportage slechts een van de ideeën die Amazon momenteel uittest om virussen te doden in zijn distributiecentra en in de winkels van Whole Foods.
Flitsmeister gaat pakketjes bezorgen
Lokale handelaars slagen er vaak niet in pakketjes snel en op tijd geleverd te krijgen. Zelfs voor pakketten die in de buurt van de winkel moeten worden bezorgd, wordt er nog weinig gewerkt met same day delivery. Daarom zet Flitsmeister – de Nederlandse app voor realtime verkeersinformatie – nu zijn community van 1,7 miljoen gebruikers in om daarbij te helpen.
Montea verwacht toenemende impact van China op Belgische logistieke sector
Het gros van de logistieke bedrijven in België onderschat nog altijd de impact van de Chinese economische sneltrein. Dat maakt vastgoedspecialist Montea op uit zijn nieuwe Logistieke Barometer. Daarin geeft maar liefst de helft van de bedrijfsleiders aan dat ze geen grote invloed van de Chinese markt op hun activiteiten verwachten.
OmniStore: een nieuwe visie op winkelen
Tijdens de lockdown zijn – ondanks het feit dat de supermarkten open bleven – heel wat consumenten overgeschakeld naar online boodschappen doen. Dat verliep niet altijd van een leien dakje. Door de enorme vraag, waren de tijdslots snel volgeboekt en liet de levering van de wekelijkse boodschappen op zich wachten.