Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Partnerinformatie: Hoe vaak vervangt u uw autofilters?
Er zijn verschillende soorten filters die uw auto nodig heeft, zoals oliefilters, motorluchtfilters, brandstoffilters en cabineluchtfilters. Elk van deze filters moet om de zoveel tijd worden vervangen, en dat is belangrijk voor de algemene gezondheid en prestaties van uw auto.
Naar een future proof productieproces
Het gebruik van data speelt vandaag al een grote rol in de productieprocessen van bedrijven uit allerlei industrieën. Data vormen de grondstof voor nieuwe inzichten, onder andere in potentiële efficiëntiewinst. Om tot die inzichten te komen, investeren bedrijven in mensen en middelen.
Booming business, uitdagende logistiek
Steeds meer mensen kopen verse voeding online. Dat lijkt ‘gefundenes Fressen’ voor producenten en supermarkten. Toch is niet iedereen even happig om op die tendens in te spelen. Het is immers niet evident om binnen dit segment efficiënt te leveren.
Innovatie. What else?
Sinds kort heeft het Franse ID Logistics vier nieuwe flexpickers in gebruik in zijn distributiecentrum voor Nespresso in Tilburg. De verwerking en het inpakken van een groot deel van de online bestellingen verlopen er volledig automatisch.
Schaarste aan logistiek vastgoed blijft markt parten spelen
In 2022 ging de opname van logistieke ruimten er duidelijk op vooruit. Zo blijkt uit de jaarlijkse cijfers van commercieel vastgoedspecialist JLL. Het voorbije jaar werd meer dan één miljoen vierkante meter logistieke ruimte verhuurd en verkocht.
AI voorbij met production intelligence
De maakindustrie staat voor een grote uitdaging. Consumenten leggen de lat almaar hoger voor de producten die ze kopen, zonder dat ze daar veel extra voor willen betalen. Innovatie, onder meer op basis van artificiële intelligentie, speelt een belangrijke rol om daaraan tegemoet te komen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Uitzicht op tewerkstelling blijft stabiel in transport en logistiek
Volgens de nieuwste ManpowerGroup Barometer zal de rekruteringsactiviteit in de sector Transport en Logistiek gematigd blijven in aanloop naar het volgende trimester. Van de bevraagde Belgische werkgevers uit de sector voorziet 4% hun personeelsbestand tegen eind december 2019 uit te breiden, terwijl 93% van de respondenten geen enkele verandering in hun personeelsbestand verwacht.
Nieuwe generatie meerverdiepssysteem!
(Advertorial) Meegroeien met de marktvraag van start-up tot véél meer artikelen opslaan in de toekomst? BITO helpt je hierbij met de lancering van een nieuwe generatie meerverdiepsstellingen. Wil je in de toekomst uitbreiden en zo ook uw investering spreiden, dan is dit meerverdiepssysteem ideaal.
Webfleet Solutions wordt nieuwe naam van TomTom Telematics
Na de overname van TomTom Telematics door Bridgestone Europe op 1 april 2019, heeft Bridgestone aangekondigd dat de bedrijfsnaam van TomTom Telematics vanaf 1 oktober ‘Webfleet Solutions’ wordt. Met Webfleet Solutions wil Bridgestone zijn klanten wereldwijd een ruimere waaier aan digitale mobiliteits- en fleetoplossingen bieden.
Migros Luzern automatiseert magazijn met Knapp
De coöperatieve Migros Luzern, met 6000 medewerkers de grootste privé-werkgever in Centraal-Zwitserland, heeft Knapp in de arm genomen om zijn bestaande versmagazijn in de gemeente Dierikon te automatiseren. Naast 55 supermarkten en hypermarkten beheert de coöperatieve verschillende outlets en Migros-partners, ruim 20 gespecialiseerde winkels, 21 gastronomische sites en verschillende sport-, fitness- en golfterreinen.
DPD rijdt elektrisch door Mechelen
Omdat het goederenvervoer tegen 2050 naar verwachting met ongeveer 80% zal toenemen in vergelijking met 2005, staat de transportsector voor de zware uitdaging om zijn impact op het milieu en klimaat terug te dringen. Daarom lanceerde pakketbezorgdienst DPDGroup het DrivingChange programma, met onder meer een actief CO2-reductieplan.
Toshiba vernieuwt mid-range barcodeprinters met BA400-serie
Met de BA410T en BA420T introduceert Toshiba TEC twee thermische mid-range barcodeprinters. Terwijl de BA410T met zijn metalen behuizing geschikt voor meer veeleisende productieomgevingen, kan de compactere BA420T op kleinere werkplekken worden ingezet.
Kuehne + Nagel start bouw van Europese hub voor On Running
Kuehne + Nagel bouwt in Luxemburg een nieuw contract logistics centre voor het Zwitserse merk van performance loopschoenen On. Met de eerste spadesteek werd meteen ook het contract tussen de logistiek dienstverlener en On (dat sinds 2010 loopt) met tien jaar verlengd.
Ad Ultima Group en Pylades vormen samen Europese business softwarepartner met focus op Microsoft Dynamics 365 en PTC
De internationale investeringsmaatschappij Waterland brengt Ad Ultima Group en Pylades samen en neemt een meerderheidsparticipatie in de gecombineerde groep. De groep – actief in België, Nederland en Frankrijk – realiseert een omzet van 50 miljoen euro en telt meer dan 350 medewerkers.
Van standaardtoepassingen tot installaties met Industrie 4.0-functionaliteit: het nieuwe DC-platform heeft voor elke uitdaging de passende oplossing
De kostenefficiënte realisatie van een systeem op maat met plug-and-playoplossingen is de uitdaging van vele systeemintegrators en machinebouwers. Het nieuwe DC-platform van Interroll is een krachtig technologieplatform waarmee dit uitstekend te realiseren is.
Thijs Goossens is nieuwe channel director Benelux bij Infor
Infor, leverancier van branchespecifieke cloudapplicaties, heeft Thijs Goossens aangesteld als channel director Benelux. De 42-jarige Goossens startte zijn carrière als partner accountmanager bij Microsoft en maakte na een paar jaar de overstap naar McAfee waar hij acht jaar lang werkzaam was, waarvan zes jaar als channel territory manager commercial market.