Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!

(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.

Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.

Recente artikelen

Schaarste aan logistiek vastgoed blijft markt parten spelen

In 2022 ging de opname van logistieke ruimten er duidelijk op vooruit. Zo blijkt uit de jaarlijkse cijfers van commercieel vastgoedspecialist JLL. Het voorbije jaar werd meer dan één miljoen vierkante meter logistieke ruimte verhuurd en verkocht.

AI voorbij met production intelligence

De maakindustrie staat voor een grote uitdaging. Consumenten leggen de lat almaar hoger voor de producten die ze kopen, zonder dat ze daar veel extra voor willen betalen. Innovatie, onder meer op basis van artificiële intelligentie, speelt een belangrijke rol om daaraan tegemoet te komen.

De grootste retailtransformatie ter wereld

De Duitse discountketen Aldi Süd reorganiseert zijn volledige IT-landschap. Daartoe behoren ook zijn supply chain platformen, waarbij het bedrijf maatwerksoftware inruilt voor pakketten die het op de markt aankoopt. Van aankoop, over voorraadbeheer, tot marketing en forecasting: het project behelst alle aspecten van de supply chain.

Op zoek naar meer efficiëntie en duurzaamheid

De vestiging van Elopak in het Nederlandse Terneuzen beschikt sinds kort over een volautomatisch hoogbouwmagazijn. De Noorse fabrikant van drankkartons heeft daarmee een grotere en efficiëntere opslagcapaciteit, tot 25 meter hoog, en is meteen klaar om zijn verdere groei te ondersteunen.

Diepvriesbedrijven willen meer logistieke ondersteuning

In de slipstream van de vele West-Vlaamse diepvriesbedrijven vinden we in de regio ook heel wat bedrijven die zich specialiseren in diepvriesopslag en -logistiek. Stockhabo is al meer dan twintig jaar een van de gevestigde namen in de branche.

Hoe kan je maatschappelijk verantwoord ondernemen in de logistiek integreren?

Vandaag de dag zijn energieverbruik en welzijn op het werk belangrijke aandachtspunten voor de meeste bedrijven. Door de energiecrisis en de uitdagingen op het gebied van duurzaamheid (mens + planeet), neemt de belangstelling voor de invoering van een concreet en duurzaam MVO-beleid binnen bedrijven toe.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Presentatie Pipelife op Supply Chain Innovations

Pipelife (onderdeel van de Wienerberger Groep) is een toonaangevende leverancier van leidingsysteemoplossingen voor infrastructuur, gebouwen en landbouw. Gevestigd in 25 landen, voorzien zij gemeenschappen over de hele wereld van een veilig, gezond en zorgeloos leven voor de huidige en toekomstige generaties.

Agrifirm kiest voor binnenvaart

Binnen de Royal Agrifirm Group zet Nuscience Belgium een volgende belangrijke stap richting duurzaam transport. De nieuwe exportfabriek voor concentraten in Grobbendonk zal een groot deel van zijn export in containers via de vlakbij gelegen DLCT-terminal per binnenschip naar de Antwerpse haven vervoeren.

Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel

Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie. Daifuku’s all-in dienstverlening start reeds vanaf de initiële planning en omvat analyse, voorstel, ontwerp, fabricage, opbouw, integratie, aftersales en modernisering.

Jumbo automatiseert ook logistiek voor vers voedsel met Witron

De Nederlandse retailer Jumbo realiseert in Nieuwegein een van de modernste geautomatiseerde distributiecentra voor vers voedsel in Europa. Vanaf begin 2024 voorziet de 40.000m² grote faciliteit alle Jumbowinkels in Nederland en België van bijna 2900 verschillende verse artikelen: zuivelproducten, kazen, vleesproducten, tapas, salades, gekoelde dranken en nog veel meer artikelen met een houdbaarheid van minstens 8 dagen.

VIL test met succes intern transport op waterstof

Waterstof is geen verre droom meer. Dat is de conclusie van VIL, dat met het project Hydrolog gedurende zes weken een waterstof aangedreven terminaltractor en een vorkheftruck testte op twee terminals in de Antwerpse haven. De demonstraties tonen aan dat waterstof als zero-emissie brandstof op een veilige en performante wijze kan worden ingezet voor de aandrijving van zwaar logistiek equipment.

Scotch & Soda krijgt meer zicht op voorraad met RFID-tags van Checkpoint Systems

Scotch & Soda, met 166 winkels in meer dan 70 landen, maakt al meer dan 10 jaar gebruik van de kledinglabels van Checkpoint Systems, leverancier van RFID-oplossingen. Nu gaat het modemerk een stap verder in zijn samenwerking door de nieuwste generatie RFID-labels (het Njord-label met de Impinj M750-chip) toe te passen op al zijn producten wereldwijd.

Böwe Systec wordt Bowe Group

Böwe Systec, met hoofdkantoor in Augsburg (Duitsland), is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor procesautomatisering die zijn gebaseerd op het vullen, sorteren van enveloppen en pakketten en intralogistiek. Böwe Systec is nu de Bowe Group geworden.

Savoye stelt Alain Kaddoum aan als managing director Midden-Oosten

Savoye, internationaal producent en system integrator van intralogistieke systemen en -software heeft Alain Kaddoum aangesteld als managing director voor het kantoor in Dubai. Alain Kaddoum werkte ruim zes jaar als professional in de intralogistiek in het Midden-Oosten en heeft een commercieel/technische achtergrond opgebouwd op het gebied van automatisering en magazijnmanagement.

Axens installeert Plug-and-Carry Heavy Load van Boa Concept

Boa Concept heeft de fabriek van Axens in Salindres (in de Gard, Frankrijk), uitgerust met een geautomatiseerde Plug-and-Carry Heavy Load lijn. Axens produceert en verkoopt katalysatoren en absorptiemiddelen voor de raffinage-industrie, de petrochemie en de behandeling van water en gas.

Montea zet voet op Duitse bodem

Vastgoedonderneming Montea zet de eerste stappen op Duitse bodem met de aankoop van een terrein van 83.000m² in Mannheim. Het terrein is voor 8,5 jaar verhuurd aan de Duitse FDT Flachdach. Als die huurovereenkomst afloopt, wordt het greyfield terrein herontwikkeld tot een duurzame logistieke ruimte.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.