Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Consument krijgt centrale plaats in supply chain
Hoe gaat een huishoudgigant als Electrolux om met de uitdagingen in de supply chain? Door de consument ook in dat onderdeel van zijn business centraal te stellen. De Zweedse multinational gaat er prat op het niveau van de dienstverlening altijd te laten primeren, ook in de supply chain.
Rekening houden met 150 verschillende factoren
Unilin Group levert wereldwijd oplossingen op het vlak van vloerbekleding, plaatmateriaal en isolatie. Om vraag en aanbod in de insulation-divisie beter op elkaar te af te stemmen, bouwde het bedrijf een eigen demand forecastingmodel uit. Op die manier slaagt Unilin erin zijn voorraadniveaus te optimaliseren.
Duracell Belgium steekt power in innovatie
Al generaties lang is Duracell een begrip in ons land. De producent van alkalinebatterijen is sinds 1967 in België actief. Van de vier vestigingen die het bedrijf wereldwijd heeft, bevindt de enige Europese fabriek zich in Aarschot. Dankzij een digitale transformatie slaagde de vestiging erin om concurrentieel te blijven ten opzichte van haar Aziatische zusterbedrijven.
Logistiek ten dienste van de patiënt
Het UZ Leuven kun je gerust een stad in een stad noemen. Logistiek fungeert er als een ondersteunende dienst ten dienste van de patiënt. Om de grote diversiteit en complexiteit aan goederenstromen optimaal in te richten, trekt het ziekenhuis de kaart van centralisatie, systematiek en automatisering.
Partnerinformatie: Hoe vaak vervangt u uw autofilters?
Er zijn verschillende soorten filters die uw auto nodig heeft, zoals oliefilters, motorluchtfilters, brandstoffilters en cabineluchtfilters. Elk van deze filters moet om de zoveel tijd worden vervangen, en dat is belangrijk voor de algemene gezondheid en prestaties van uw auto.
Naar een future proof productieproces
Het gebruik van data speelt vandaag al een grote rol in de productieprocessen van bedrijven uit allerlei industrieën. Data vormen de grondstof voor nieuwe inzichten, onder andere in potentiële efficiëntiewinst. Om tot die inzichten te komen, investeren bedrijven in mensen en middelen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Four ways to optimize the shipping process
(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.
Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux
Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.
Thuisbezorger Shopopop wil België veroveren met crowdshippingmodel
Een systeem van collaboratieve levering, dat mensen toelaat hun bestellingen tegen een kleine vergoeding thuis te laten bezorgen door een andere particuliere shopper: dat is het model van Shopopop. Na Frankrijk wil de crowdshippingpionier naar eigen zeggen nu ook in België de referentie voor duurzame thuislevering van allerhande bestellingen worden.
Iptor versterkt aanwezigheid in Duitsland en Oostenrijk door overname Pollex-LC
Iptor, leverancier van cloudgebaseerde ERP-software voor de distributie-, uitgeverij-, farma- en houtsector, heeft de overname aangekondigd van Pollex-LC, een Oostenrijkse leverancier van ERP-software en diensten voor kmo’s. Kenmerkend voor de ERP-suite van Pollex-LC is het ‘self-service’-karakter ervan.
DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit
DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?