Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Controletoren signaleert afwijkingen
Om processen in productie en logistiek optimaal te stroomlijnen, is het noodzakelijk de planningsparameters voortdurend te evalueren en, waar nodig, te actualiseren. Janssen Pharmaceutica rolde samen met EyeOn een geautomatiseerde oplossing uit om zijn kritieke planningsparameters efficiënt te beoordelen met behulp van waarschuwingen door de controletoren.
WITRON blijft succesvol
Als internationaal marktleider op het gebied van geautomatiseerde logistiek voor voedselretail kan de WITRON Group terugkijken op een succesvol boekjaar 2022. De verkoop steeg met 14,3 procent vergeleken met een jaar eerder, naar 1,2 miljard euro.
De opmars van de direct-to-consumer business
De voorbije jaren zagen we de direct-to-consumer (DTC) business gestaag stijgen. Voor een extra boost zorgde de pandemie. Die evolutie brengt heel wat opportuniteiten, maar ook uitdagingen met zich mee. Deposco, leverancier van omnichannel fulfilment software, deed een onderzoek naar de maturiteit van de markt, de prioriteiten en de hindernissen onderweg.
Blockchain in de supply chain: hype or hit?
Op 27 april 2023 vond er opnieuw een PICS Supply Chain Café plaats. Het thema dat tijdens deze editie werd aangesneden, was ‘Blockchain’. Zou je als consument extra willen betalen voor cannabis als er een betrouwbare manier zou bestaan om na te gaan waar en onder welke omstandigheden de plant werd geteeld en welke stappen ze heeft ondergaan tot het moment van verkoop?
Potentiële meerwaarde voor dienstverlener én klant
Inkoop van logistieke diensten wordt steeds vaker als een eenvoudige standaardactiviteit gezien. Verladers bereiden zich doorgaans goed voor en maken gebruik van makkelijk en vrij toegankelijke marktinformatie. Daarnaast gebruiken sommige inkopers geavanceerde technieken om tot de meest gunstige deal te komen.
“De toekomst ligt in onze handen”
Vorig jaar presenteerde de KION Groep zijn visie op het magazijn van de toekomst. Sindsdien krijgt Dematic, dat deel uitmaakt van de KION Groep, vaak de vraag of en waar dat magazijn te bezichtigen is. Over dat magazijn van de toekomst had het Dematic Expert Forum, in aanloop naar LogiMAT 2023, een gesprek met Andrea Campora, Senior Vice President bij Dematic EMEA Region.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Aneka en Edmond Van Dyck & Sons smelten samen
Vanaf 2020 zullen de twee Antwerpse expediteurs een nieuw bedrijf vormen. Ze voegen hun structuur en personeel samen om hun meer dan 350 klanten samen optimaal te bedienen. De tweede helft van 2019 zal de fusie praktisch en organisatorisch verder worden uitgewerkt, om vanaf het voorjaar 2020 volledig operationeel te zijn onder de naam Steelduxx.
Schweizerzug lanceert nieuwe rechtstreekse spoorverbinding naar Rotterdam
Schweizerzug, een onderdeel van de Zwitserse logistieke groep Swissterminal, heeft zijn service uitgebreid met een tweewekelijkse, rechtstreekse link naar de haven van Rotterdam. Met de nieuwe dienst verbindt Schweizerzug de faciliteiten in het door Swissterminal bediende Frenkendorf en Niederglatt met Maasvlakte II in Europa’s grootste containerhaven.
Coyote Logistics voegt nieuwe functionaliteit toe aan online vrachtplatform
Logistieke dienstverlener Coyote Logistics versterkt zijn online vrachtplatform met functionaliteit die het bedrijven eenvoudiger moet maken om toegang te krijgen tot een grote en gevarieerde marktplaats. Zo betekent de nieuwe functie voor het online boeken van ladingen – die beschikbaar is voor de ruim 7.500 Europese vervoerders in het netwerk van Coyote – een grote stap voorwaarts.
Millennials versnellen wijzigingen in b2b-inkoop
De opkomst van millennials op de werkvloer stelt de traditionele regels binnen b2b-inkoop op de proef. Dat blijkt uit de derde editie van de Europe Industrial Buying Dynamics studie van UPS. Niet alleen wenst de jonge generatie technisch georiënteerde klanten snelle leveringen, ook vinden ze aanvullende diensten en ondersteuning achteraf steeds belangrijker.
Prettige vakantie
Na een goedgevulde eerste jaarhelft gaat het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is meteen de laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Vanaf dinsdag 20 augustus mag u opnieuw onze nieuwsbrieven verwachten, telkens op dinsdag en donderdag.
Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3
Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.
VMS biedt nieuw concept voor modulaire plug-and-play conveyors
Avancon introduceert een nieuw concept om complexe interne transportsystemen met een uniforme basis te bouwen. Daarmee betreedt het Zwitserse bedrijf de snelgroeiende markt voor distributie- en sorteercentra. Vanaf 1 juli fungeert Veer Motion Solutions (VMS) als partner van Avancon in Nederland.
Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten
Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.
Schneider Electric verhoogt supply chain visibiliteit met Shippeo
Met het platform van Shippeo wil Schneider Electric inzicht krijgen in de realtime locatie, status en ETA (Expected Time of Arrival) van alle uitgaande leveringen. Door het Shippeo platform in eerste instantie toe te passen voor de tracking van alle uitleveringen van de magazijnen naar de distributiepartners, wordt het voor het Customer Care Center mogelijk om snel leveringsproblemen te identificeren en proactief met partners en klanten te communiceren.
Hoofdzetel TVH krijgt nieuw jasje
Het hoofdkantoor van material handling specialist TVH wordt uitgebreid. In april 2019 vatte TVH de voorbereidingswerken aan voor de constructie van een strak en lichtrijk nieuw hoofdgebouw tussen de bestaande gebouwen en de Brabantstraat. In 2021 zullen onder meer HR, Finance, Corporate, Legal, Compliance en de directie er hun intrek nemen.