Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Het uitdagende parcours van het wegvervoer
De laatste jaren moet het wegtransport zich een weg banen tussen een reeks ingrijpende macro-economische gebeurtenissen. Dan denken we vooral aan de oorlog in Oekraïne, de sterk stijgende brandstofprijzen en de steeds luider klinkende vraag naar groene logistiek.
De Uber van de cargoscheepvaart
Cargoscheepvaart gaat nog altijd gepaard met veel mailverkeer en communicatie via berichtenapps, telefoon en zelfs fax. Shipnext digitaliseerde en optimaliseerde die stromen met een platformgerichte benadering, waarbij het met behulp van artificiële intelligentie de lading aan een schip koppelt.
Interconnectie met duurzaamheid en het sociale aspect
De supply chain driehoek – opgebouwd rond service, cost en cash – is uitgegroeid tot een vaste waarde om de mechanismen van de supply chain in kaart te brengen. Bedenker Bram Desmet voegde er onlangs de ecologische en sociale dimensies vanuit het aspect duurzaamheid aan toe.
Patiëntgerichtheid blijft belangrijkste KPI
Biogen is een Amerikaans biotechnologiebedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling van therapieën voor de behandeling van neurologische aandoeningen. Aan het hoofd van de supply chain van de multinational staat de Belg Peter Puype. Hij heroriënteerde de decentrale structuur van de aanvoerketen naar een globale aanpak met verschillende pijlers.
Supply chain innovatie als lijm tussen productiviteit en duurzaamheid
Net als de meeste organisaties wordt ook Coca-Cola Hellenic Bottling Company geconfronteerd met grote uitdagingen, de talrijke verstoringen in de keten en de hoge kostendruk voorop. Met als motto ‘een goede verdediging is de beste aanval’ gooit de organisatie haar strategische supply chain prioriteiten en bijhorende facilitators in de strijd.
Matrijscombinatie afgestemd op productieorder
Resilux is een wereldspeler op de verpakkingsmarkt van PET preforms en flessen voor food en non-food. In het productieproces van het bedrijf is de exacte combinatie van verschillende matrijscomponenten cruciaal. Om die verschillende onderdelen optimaal aan de verschillende productiesites en orders toe te wijzen, heeft Resilux zijn planningstraject geoptimaliseerd met behulp van een APS-tool (advanced planning & scheduling) van Actemium.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Exact en Tradecloud lanceren module voor digitale ketenintegratie
Exact Software en het supply chain platform Tradecloud lanceren samen de ‘Supply Chain Connector’, een module die het Exact-gebruikers eenvoudiger moet maken digitaal gegevens uit te wisselen en samen te werken met hun leveranciers en klanten.
Dominique De Moor branch director van DB Schenker Willebroek
Sinds 1 februari 2021 is Dominique De Moor actief als branch director van DB Schenker Willebroek, onderdeel van de business unit Contractlogistiek. Het Willebroek Logistics Center biedt warehousing en value added services voor klanten uit diverse sectoren en focust met name op voedingsmiddelen in de FMCG-sector.
Urban Outfitters voorziet nieuw DC van digitale retail-fulfilmentoplossing van TGW
Als lifestylebedrijf exploiteert Urban Outfitters Inc. (URBN) een portfolio van wereldwijde consumentenmerken, bestaande uit Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly en ook een food en beverage-divisie. De onderneming heeft TGW, leverancier van oplossingen voor material handling, aangesteld om een automatiseringsoplossing te ontwerpen en te implementeren voor het nieuwe fulfilmentcenter in Kansas City (VS).
Combilift lanceert nieuwe Aisle Master Order Picker
De nieuwe Aisle Master-OP, kortweg AME-OP, van Combilift is een elektrisch aangedreven model met staplatform dat de voordelen combineert van een smallegangen heftruck en een orderpicktruck. Daardoor kan het toestel voor uiteenlopende toepassingen in het warehouse worden ingezet, zoals voor operaties in smalle gangen, truck-naar-rek handling, bulk picking en item order picking.
Savoye lanceert nieuw WMS/TMS om supply chain aan te sturen
Savoye, leverancier van intralogistieke systemen en software voor de supply chain, introduceert met Odatio een nieuwe schaalbare softwareoplossing voor de supply chain. De software moet o.a. zorgen voor meer flexibiliteit op het vlak van configuratie, meer autonomie met de processen en grotere uitwisseling van data.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
DPD Portugal verbetert servicekwaliteit met voice-technologie van Zetes
DPD Portugal, onderdeel van koerierdienst DPD Group, zocht naar een oplossing om de foutgevoelige en tijdrovende sorteerprocessen in zijn magazijn in Porto verder te optimaliseren. De oplossing moest niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar vooral ook de kwaliteitsrisico’s door menselijke fouten beperken.
Groep rond Ad Ultima wordt 9altitudes en neemt Optimate over
De groep rond het Belgische IT-bedrijf Ad Ultima Group en de Nederlandse bedrijven Pylades en Cayentis, die klanten begeleidt in hun digitale transformatietraject, luistert voortaan naar de nieuwe naam ‘9altitudes’. Tegelijkertijd kondigt de groep de acquisitie aan van de Deense Microsoft Dynamics 365 partner Optimate.
Identification Products richt vestiging in Nederland op
Identification Products International uit Kapellen is aanbieder van een totaaloplossing voor de integratie van auto ID-toepassingen voor warehouse management (scanning & mobility, track & trace, barcode printing & labeling) met daarbij een eigen afdeling die zich toelegt op de productie van alle soorten etiketten.
Axfood implementeert omnichannelplatform voor retail van Witron
Om de picking voor zijn traditionele winkels en voor zijn e-business in één omnichannelmagazijn te combineren, doet de Zweedse voedselretailer Axfood een beroep op de nieuwe OCM-strategie van systeemintegrator Witron. Axfood bouwt niet alleen een geautomatiseerd omnichannelmagazijn van meer dan 100.000m² dat klanten in de winkel én online vanuit een centrale locatie bevoorraadt; het bedrijf ontwikkelt samen met Witron ook een retailplatform.