Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Interconnectie met duurzaamheid en het sociale aspect
De supply chain driehoek – opgebouwd rond service, cost en cash – is uitgegroeid tot een vaste waarde om de mechanismen van de supply chain in kaart te brengen. Bedenker Bram Desmet voegde er onlangs de ecologische en sociale dimensies vanuit het aspect duurzaamheid aan toe.
Patiëntgerichtheid blijft belangrijkste KPI
Biogen is een Amerikaans biotechnologiebedrijf, gespecialiseerd in de ontwikkeling van therapieën voor de behandeling van neurologische aandoeningen. Aan het hoofd van de supply chain van de multinational staat de Belg Peter Puype. Hij heroriënteerde de decentrale structuur van de aanvoerketen naar een globale aanpak met verschillende pijlers.
Supply chain innovatie als lijm tussen productiviteit en duurzaamheid
Net als de meeste organisaties wordt ook Coca-Cola Hellenic Bottling Company geconfronteerd met grote uitdagingen, de talrijke verstoringen in de keten en de hoge kostendruk voorop. Met als motto ‘een goede verdediging is de beste aanval’ gooit de organisatie haar strategische supply chain prioriteiten en bijhorende facilitators in de strijd.
Matrijscombinatie afgestemd op productieorder
Resilux is een wereldspeler op de verpakkingsmarkt van PET preforms en flessen voor food en non-food. In het productieproces van het bedrijf is de exacte combinatie van verschillende matrijscomponenten cruciaal. Om die verschillende onderdelen optimaal aan de verschillende productiesites en orders toe te wijzen, heeft Resilux zijn planningstraject geoptimaliseerd met behulp van een APS-tool (advanced planning & scheduling) van Actemium.
Controletoren signaleert afwijkingen
Om processen in productie en logistiek optimaal te stroomlijnen, is het noodzakelijk de planningsparameters voortdurend te evalueren en, waar nodig, te actualiseren. Janssen Pharmaceutica rolde samen met EyeOn een geautomatiseerde oplossing uit om zijn kritieke planningsparameters efficiënt te beoordelen met behulp van waarschuwingen door de controletoren.
WITRON blijft succesvol
Als internationaal marktleider op het gebied van geautomatiseerde logistiek voor voedselretail kan de WITRON Group terugkijken op een succesvol boekjaar 2022. De verkoop steeg met 14,3 procent vergeleken met een jaar eerder, naar 1,2 miljard euro.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Four ways to optimize the shipping process
(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.
Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux
Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.
Thuisbezorger Shopopop wil België veroveren met crowdshippingmodel
Een systeem van collaboratieve levering, dat mensen toelaat hun bestellingen tegen een kleine vergoeding thuis te laten bezorgen door een andere particuliere shopper: dat is het model van Shopopop. Na Frankrijk wil de crowdshippingpionier naar eigen zeggen nu ook in België de referentie voor duurzame thuislevering van allerhande bestellingen worden.
Iptor versterkt aanwezigheid in Duitsland en Oostenrijk door overname Pollex-LC
Iptor, leverancier van cloudgebaseerde ERP-software voor de distributie-, uitgeverij-, farma- en houtsector, heeft de overname aangekondigd van Pollex-LC, een Oostenrijkse leverancier van ERP-software en diensten voor kmo’s. Kenmerkend voor de ERP-suite van Pollex-LC is het ‘self-service’-karakter ervan.
DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit
DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?