Volautomatisch bakkenmagazijn voor Locinox
Locinox, een snelgroeiend bedrijf, opende onlangs een nieuwe site om aan hun groeiende logistieke behoeften te voldoen.
Recente artikelen
Efficiënt bedrijfsafval ophalen
In de hedendaagse zakenwereld is duurzaamheid en efficiëntie niet langer een bijkomstigheid, maar een kernwaarde voor bedrijven. Het adequaat beheren van bedrijfsafval is een essentieel aspect van deze inzet voor milieubewustzijn. Hier komt het belang van professionele bedrijfsafval ophaaldiensten om de hoek kijken.
Het belang van achterlichten voor de veiligheid van bestuurders en passagiers op de weg
Achterlichten spelen een cruciale rol in de veiligheid van auto's door de zichtbaarheid, communicatie en het algemene bewustzijn op de weg te verbeteren. Ze zijn ontworpen om andere bestuurders en voetgangers te waarschuwen voor de aanwezigheid, acties en bedoelingen van je voertuig, vooral bij weinig licht of slecht weer.
Waar moet je rekening mee houden als je franchise bent?
Wil jij ondernemen, maar wil je de risico’s beperken en heb je geen idee wat je zou moeten beginnen, dan biedt een franchise de oplossing. Het grote voordeel aan deze vorm van ondernemen, is dat je volledig meelift op het succes en de marketing van een bestaande keten en als het ware een extra filiaal opent.
5 fouten die je best vermijdt bij het streven naar een efficiënte business
Run je je eigen bedrijf? Dan weet je wellicht maar al te goed hoe belangrijk een hoge efficiëntie is. In het beste geval verlopen alle bedrijfsprocessen en de communicatie tussen medewerkers op een vlotte manier. Je zal dan ook merken dat je zo eenvoudig de vooropgestelde doelen bereikt.
Partnerinformatie: Hoe gebruik je waardeketenanalyse?
Waardeketenanalyse is een hulpmiddel dat bedrijfseigenaren gebruiken om elk proces dat hun bedrijf gebruikt op te splitsen. Deze analyse kan worden gebruikt om de individuele processen van het bedrijf te verbeteren, de efficiëntie van het bedrijf te verbeteren en een concurrentievoordeel te behalen.
Partnerinformatie: Opkomst van Blockchaintechnologie in de Supply Chain: Transparantie en Efficiëntie in Focus
De wereldwijde supplychain is een complex netwerk van producenten, leveranciers en distributeurs die samenwerken om goederen van punt A naar punt B te krijgen. Met de voortdurende groei van de internationale handel en de toenemende vraag naar transparantie en efficiëntie, is er een opkomende technologie die steeds meer aandacht trekt: blockchain.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Van Berlo verschuift focus naar R&D
Van Berlo staat in de markt bekend als ontwikkelaar en producent van grootschalige logistieke betonvloeren. Het bedrijf, met zijn Greymatter-technologie als paradepaardje, gaat voortaan een nieuwe, datagedreven koers varen met een hoofdrol voor research en development.
Sabarot verdubbelt doorvoercapaciteit van zijn Mecalux AS/RS
Sabarot is een Frans familiebedrijf gespecialiseerd in gedroogde peulvruchten, granen en wilde paddenstoelen. In zijn centrum in Chaspuzac (Frankrijk) produceert, stockeert en distribueert Sabarot goederen voor klanten in meer dan 70 landen. De belangrijkste markten zijn Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, maar het bedrijf exporteert zijn producten ook naar landen als Maleisië, de Verenigde Arabische Emiraten en Singapore. Om de voortdurende groei van zijn activiteiten te ondersteunen, breidt Sabarot uit en verhoogt het zijn logistieke capaciteit met de hulp van Mecalux, aanbieder van magazijntechnologie en logistieke software.
Bruno Jacques gaat ook Yusen Logistics in Duitsland en Zwitserland managen
Vanaf 1 april 2024 wordt Bruno Jacques de nieuwe managing director van Yusen Logistics Duitsland. Hij volgt daarmee Toshikazu (Bob) Shiota op, die na zijn 40-jarige loopbaan bij Yusen Logistics voorzitter van de Raad van Bestuur van Yusen Logistics Duitsland wordt.
Koninklijke Musea voor Schone Kunsten digitaliseren met IDasset van Simac Phi Data
De Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (KMSKB) moderniseren hun collectiebeheer door de IDasset-oplossing van Simac Phi Data te implementeren. Die oplossing zorgt voor een gedigitaliseerde inventarisatie op basis van RFID-technologie van de uitgebreide kunstcollectie van de KMSKB. Deze stap kadert in het streven van KMSKB naar digitalisering en efficiëntie in het beheer van hun collecties.
50 uiteenzettingen over alle aspecten van Supply Chain Management
Voor elk wat wils dus want naast de keynotes die iedereen moeten aanspreken zijn er tientallen presentaties – vaak cases – die we verticaal kunnen indelen: digitalisering, alle aspecten van forecasting, planning en inventory management, warehouse management en transport management.
Verregaande samenwerking Boa Concept en Easy Systems
Easy Systems Benelux, aanbieder van handlingsystemen voor intralogistiek en productie, en het Franse Boa Concept, gespecialiseerd in robot- en softwareoplossingen voor intralogistiek, maken bekend dat ze een samenwerkingsakkoord hebben getekend. Daarbij zal Boa Concept een belang van 70% in Easy Systems verwerven. De definitieve afronding van de overname, die volledig in contanten zal worden betaald, wordt tegen het einde van het eerste kwartaal van 2024 verwacht.
“We zijn nog maar nauwelijks begonnen met automatiseren”
Verwacht wordt dat de markt voor magazijnautomatisering tussen nu en 2027 jaarlijks met circa vijftien procent blijft groeien. Volgens Jan Heijblom, sinds vorige zomer aan de slag bij Exotec als senior sales executive voor de Benelux, komt die groei niet zomaar uit de lucht vallen. Met meer dan twintig jaar ervaring in verschillende internationale sales- en managementfuncties binnen de robotica-, supply chain- en warehousemanagementsector, deelt Jan Heijblom zijn inzichten in de trends die de groei van magazijnautomatisering in 2024 zullen beïnvloeden.
Modexpress optimaliseert orderverificatie met ZetesMedea RFID
Modexpress in Helmond is een familiebedrijf, gespecialiseerd in de wereldwijde logistieke dienstverlening voor modebedrijven. Daarvoor beschikt het bedrijf over zeven magazijnen in Nederland, met een totale oppervlakte van 165.000m², twee buitenlandse kantoren in Marokko en dagelijks een zestigtal vrachtwagens onderweg naar klanten. In piekperiodes groeit het aantal medewerkers tijdelijk van zo’n 500 tot ruim 800. Jaarlijks verwerkt Modexpress zo’n 20 miljoen producten in ongeveer 4 miljoen verpakkingen, terwijl het ongeveer 6,5 miljoen producten op voorraad heeft liggen.
Huur van logistiek vastgoed stijgt wereldwijd volgens Prologis Logistics Rent Index
Voor het zevende jaar presenteert Prologis zijn Logistics Rent Index. Dat onderzoek belicht de huurontwikkelingen met betrekking tot de logistieke vastgoedmarkt in Noord-Amerika, Europa, Azië, en Latijns-Amerika.
Nieuw crossdock-magazijn voor Hamann International Logistics in Wetteren
Hamann International Logistics heeft een nieuw crossdock-magazijn geopend aan de Vantegemstraat in Wetteren. Daarmee wil de logistiek dienstverlener inspelen op de sterke stijging van internationale groepage-activiteiten en de toegenomen vraag naar opslag en handling van goederen.