Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Automatisering en duurzaamheid gaan hand in hand
In het najaar van 2023 opent het nieuwe distributiecentrum van Cebeo zijn deuren en poorten. Het DC moet de verdere groei van de organisatie helpen realiseren. Met het oog op een optimale efficiëntie en ergonomie voor zijn medewerkers, zet Cebeo er sterk in op automatisering.
Van regionale naar gecentraliseerde aansturing
De honderdste verjaardag van Olympus in 2019 betekende het startsein voor een digitale transformatie bij het bedrijf. De producent van oplossingen voor de medische industrie herstructureert zijn supply chain van een regiogestuurde naar een wereldwijd georkestreerde organisatie.
Is blockchain vereist voor physical internet?
De uitspraak dat blockchain vereist is voor physical internet, of dat beide althans een juiste combinatie zouden vormen, viel tijdens het Pics Supply Chain Café van april 2023, dat werd ingevuld door Jeroen Belien (KU Leuven) en Stefan Creemers (IESEG).
Efficiënt voorraadbeheer wordt kritische succesfactor
De coronapandemie en het conflict in Oekraïne deden supply chains op hun grondvesten daveren. Als gevolg daarvan gingen bedrijven massaal buffervoorraden aanleggen. De vele verstoringen in de keten leidden er ook toe dat steeds meer supply chain netwerken onder de loep worden genomen.
Verstoring in de supply chain vandaag
Een opeenstapeling van verschillende gebeurtenissen heeft de laatste jaren en maanden de meeste ketens zwaar onder druk gezet. Een opslingereffect (bullwhip) viel ons te beurt en daar krijgen we vandaag nog steeds mee af te rekenen. Sommigen zagen al het einde van de globale supply chains in zicht komen na covid, Evergreen, Brexit, de oorlog in Oekraïne en de torenhoge container- en energieprijzen.
Software-integraties zorgen voor end-to-end visibiliteit en efficiëntie
Het Limburgse bedrijf Decomecc is gespecialiseerd in de verwerking van aluminium, stalen en roestvast stalen ‘coils’. Om de complexe opdrachten van klanten op een gestructureerde manier te ontvangen en productiestatussen transparant te delen, investeerde Decomecc in verschillende applicaties en software-integraties.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Four ways to optimize the shipping process
(Advertorial) Warehouse and logistics managers are typically charged with increasing the efficiency of shipments. But with many aspects to a complicated supply chain, this can be a daunting task to tackle. Experts at nShift, the global leader in delivery management software, have spoken to industry experts to create a list of four ways to optimize the process and help companies ship smarter.
Richard de Haas wordt nieuwe CEO DPD Belux
Op 1 juni 2022 start Richard de Haas (foto) als CEO van DPD Belux. Daarmee volgt hij Silvio Mestdagh op, die sinds november 2015 aan het hoofd van het bedrijf staat en eind dit jaar met pensioen gaat. Richard de Haas (42) was eerder actief als managing director sales bij Fedex Benelux.
Thuisbezorger Shopopop wil België veroveren met crowdshippingmodel
Een systeem van collaboratieve levering, dat mensen toelaat hun bestellingen tegen een kleine vergoeding thuis te laten bezorgen door een andere particuliere shopper: dat is het model van Shopopop. Na Frankrijk wil de crowdshippingpionier naar eigen zeggen nu ook in België de referentie voor duurzame thuislevering van allerhande bestellingen worden.
Iptor versterkt aanwezigheid in Duitsland en Oostenrijk door overname Pollex-LC
Iptor, leverancier van cloudgebaseerde ERP-software voor de distributie-, uitgeverij-, farma- en houtsector, heeft de overname aangekondigd van Pollex-LC, een Oostenrijkse leverancier van ERP-software en diensten voor kmo’s. Kenmerkend voor de ERP-suite van Pollex-LC is het ‘self-service’-karakter ervan.
DSV breidt activiteiten in North Sea Port uit
DSV en North Sea Port versterken hun samenwerking. DSV beschikt in het Vlaamse deel van North Sea Port al over een logistiek centrum voor de opslag en de distributie van goederen voor onder meer de gezondheidssector en de chemie. Nu plant de logistiek dienstverlener de bouw van nieuwe magazijnen in North Sea Port.
JD Sports kiest ZetesChronos voor realtime zichtbaarheid en traceerbaarheid in heel Europa
JD Sports is een internationale winkelketen voor sportkledij. Omdat het bedrijf zijn internationale bedrijfsactiviteiten snel uitbreidt, was JD Sports op zoek naar een pan-Europese oplossing om zijn verdere strategische groei te ondersteunen.
DP World Antwerp heeft nieuw hoofdkantoor ingehuldigd
Op vrijdag 22 april werd het nieuwe hoofdkantoor van DP World aan het Deurganckdok officieel ingehuldigd. Het moderne, energiezuinige gebouw is het kloppende hart van de Antwerp Gateway-containerterminal. Het werd in twee jaar tijd opgetrokken op wat vroeger een dode hoek was op kaai 1700.
Masterclass Demand Planning en Forecasting
(advertorial) Veel bedrijven zien Demand Planning / Forecasting nog steeds als een noodzakelijk kwaad en je hoort nog vaak dat een forecast altijd fout is. Binnen Demand Planning & Forecasting komen veel verschillende zaken in beeld. Zo staat het voorspellen van de toekomstige vraag naar producten en diensten centraal, maar ook het bepalen van de productie- en distributiemogelijkheden.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
Why homemade carrier connectivity isn’t a winning strategy
(advertorial) The rapid growth of delivery management companies like nShift proves that there is a strong market need for an intermediary handling the communication between shippers and carriers. But why is this a product every shipper needs?