Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
"De sleutel tot succes is een zorgeloze klant"
Door middel van advies op maat en het gebruik van nieuwe technologieën streeft Dematic, een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde automatiseringstechnologie, er altijd naar om de efficiëntie van zijn klanten te verbeteren en diensten van hoge kwaliteit aan te bieden. Maar wat onderscheidt een uitstekende service in de industrie? In een exclusief interview praten Dematic-experts Alberto Rostagno, Vice President Customer Service EMEA, en René Sickler, Senior Director Customer Services, over het belang van service en consulting in de industrie en geven ze inzicht in de huidige trends, uitdagingen en innovatieve oplossingen van Dematic.
Ook digital business vraagt om offline marketingmiddelen
Organisaties focussen zich steeds meer op digital, bijvoorbeeld door te investeren in marketingmiddelen als Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en periodiek verstuurde nieuwsbrieven om bestaande consumenten bij de organisatie betrokken te houden.
De onverwachte kanten van zelfbouwcontainers uitgelegd
Zelfbouwcontainers, ook wel bekend als zeecontainers of vrachtcontainers, zijn oorspronkelijk ontworpen voor het vervoer van goederen over de hele wereld. In een steeds veranderende wereld, waar aanpassingsvermogen essentieel is, laat de zeecontainer zich ook van steeds meer kanten zien.
6 Tips voor een logistiek verkoopplan met wereldwijde impact
De wereld is kleiner dan ooit tevoren, dankzij het wereldwijde contact die we op tal van manieren kunnen hebben. Dit geeft ondernemers de mogelijkheid om hun producten en diensten over de hele wereld te verkopen. Globalisering en technologische vooruitgang bieden dan ook mogelijkheden voor een potent verkoopplan dat wereldwijd bereik kan garanderen, zelfs voor de kleine ondernemer.
Efficiënt bedrijfsafval ophalen
In de hedendaagse zakenwereld is duurzaamheid en efficiëntie niet langer een bijkomstigheid, maar een kernwaarde voor bedrijven. Het adequaat beheren van bedrijfsafval is een essentieel aspect van deze inzet voor milieubewustzijn. Hier komt het belang van professionele bedrijfsafval ophaaldiensten om de hoek kijken.
Het belang van achterlichten voor de veiligheid van bestuurders en passagiers op de weg
Achterlichten spelen een cruciale rol in de veiligheid van auto's door de zichtbaarheid, communicatie en het algemene bewustzijn op de weg te verbeteren. Ze zijn ontworpen om andere bestuurders en voetgangers te waarschuwen voor de aanwezigheid, acties en bedoelingen van je voertuig, vooral bij weinig licht of slecht weer.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Aneka en Edmond Van Dyck & Sons smelten samen
Vanaf 2020 zullen de twee Antwerpse expediteurs een nieuw bedrijf vormen. Ze voegen hun structuur en personeel samen om hun meer dan 350 klanten samen optimaal te bedienen. De tweede helft van 2019 zal de fusie praktisch en organisatorisch verder worden uitgewerkt, om vanaf het voorjaar 2020 volledig operationeel te zijn onder de naam Steelduxx.
Schweizerzug lanceert nieuwe rechtstreekse spoorverbinding naar Rotterdam
Schweizerzug, een onderdeel van de Zwitserse logistieke groep Swissterminal, heeft zijn service uitgebreid met een tweewekelijkse, rechtstreekse link naar de haven van Rotterdam. Met de nieuwe dienst verbindt Schweizerzug de faciliteiten in het door Swissterminal bediende Frenkendorf en Niederglatt met Maasvlakte II in Europa’s grootste containerhaven.
Coyote Logistics voegt nieuwe functionaliteit toe aan online vrachtplatform
Logistieke dienstverlener Coyote Logistics versterkt zijn online vrachtplatform met functionaliteit die het bedrijven eenvoudiger moet maken om toegang te krijgen tot een grote en gevarieerde marktplaats. Zo betekent de nieuwe functie voor het online boeken van ladingen – die beschikbaar is voor de ruim 7.500 Europese vervoerders in het netwerk van Coyote – een grote stap voorwaarts.
Millennials versnellen wijzigingen in b2b-inkoop
De opkomst van millennials op de werkvloer stelt de traditionele regels binnen b2b-inkoop op de proef. Dat blijkt uit de derde editie van de Europe Industrial Buying Dynamics studie van UPS. Niet alleen wenst de jonge generatie technisch georiënteerde klanten snelle leveringen, ook vinden ze aanvullende diensten en ondersteuning achteraf steeds belangrijker.
Prettige vakantie
Na een goedgevulde eerste jaarhelft gaat het Value Chain-team er even tussenuit. Dit is meteen de laatste nieuwsbrief voor onze zomerstop. Vanaf dinsdag 20 augustus mag u opnieuw onze nieuwsbrieven verwachten, telkens op dinsdag en donderdag.
Frisdrankproducent Riedel implementeert ERP Infor MR3
Tot eind 2017 was Riedel — producent van o.a. Appelsientje, Taksi en Extran — onderdeel van FrieslandCampina. Na de afsplitsing moest de organisatie zich op alle vlakken van FrieslandCampina los maken, waardoor er nood ontstond aan een nieuw ERP-systeem.
VMS biedt nieuw concept voor modulaire plug-and-play conveyors
Avancon introduceert een nieuw concept om complexe interne transportsystemen met een uniforme basis te bouwen. Daarmee betreedt het Zwitserse bedrijf de snelgroeiende markt voor distributie- en sorteercentra. Vanaf 1 juli fungeert Veer Motion Solutions (VMS) als partner van Avancon in Nederland.
Bluecrux opent eerste kantoor in de Verenigde Staten
Het Mechelse advies- en softwarebureau Bluecrux heeft begin deze maand een nieuw kantoor geopend in New Yersey. De Belgische innovator wil met zijn software de Amerikaanse farmaceutische sector helpen om wetenschappers en laboranten efficiënter te laten werken bij de commercialisatie van nieuwe medicijnen en behandelingen.
Schneider Electric verhoogt supply chain visibiliteit met Shippeo
Met het platform van Shippeo wil Schneider Electric inzicht krijgen in de realtime locatie, status en ETA (Expected Time of Arrival) van alle uitgaande leveringen. Door het Shippeo platform in eerste instantie toe te passen voor de tracking van alle uitleveringen van de magazijnen naar de distributiepartners, wordt het voor het Customer Care Center mogelijk om snel leveringsproblemen te identificeren en proactief met partners en klanten te communiceren.
Hoofdzetel TVH krijgt nieuw jasje
Het hoofdkantoor van material handling specialist TVH wordt uitgebreid. In april 2019 vatte TVH de voorbereidingswerken aan voor de constructie van een strak en lichtrijk nieuw hoofdgebouw tussen de bestaande gebouwen en de Brabantstraat. In 2021 zullen onder meer HR, Finance, Corporate, Legal, Compliance en de directie er hun intrek nemen.