Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Op zoek naar meer weerbaarheid in de supply chain
We leven in onzekere tijden, wat de vraag naar een meer weerbare supply chain vergroot. Meten is weten, geldt ook hier. De internationale vakvereniging ASCM reikt met SCOR Digital Standard een vernieuwd model aan dat supply chains meer houvast moet bieden, af te toetsen aan concrete meetpunten, ook wanneer het er woelig aan toegaat.
Performante tools, maar integratie blijft vaak uit
Een transport management systeem (TMS) helpt bedrijven met de logistiek en verplaatsing van hun fysieke goederen. De TMS-pakketten die daartoe bijdragen, lopen sterk uiteen qua functionaliteit en omvang. Wat moet een TMS kunnen? Heeft iedereen er baat bij? Hoe ontwikkelt de markt zich en wat zijn de aandachtspunten? Het is slechts een greep uit de onderwerpen waarover verschillende experts zich bogen tijdens een rondetafelgesprek met Value Chain Management.
"De sleutel tot succes is een zorgeloze klant"
Door middel van advies op maat en het gebruik van nieuwe technologieën streeft Dematic, een van 's werelds toonaangevende fabrikanten van geïntegreerde automatiseringstechnologie, er altijd naar om de efficiëntie van zijn klanten te verbeteren en diensten van hoge kwaliteit aan te bieden. Maar wat onderscheidt een uitstekende service in de industrie? In een exclusief interview praten Dematic-experts Alberto Rostagno, Vice President Customer Service EMEA, en René Sickler, Senior Director Customer Services, over het belang van service en consulting in de industrie en geven ze inzicht in de huidige trends, uitdagingen en innovatieve oplossingen van Dematic.
Ook digital business vraagt om offline marketingmiddelen
Organisaties focussen zich steeds meer op digital, bijvoorbeeld door te investeren in marketingmiddelen als Search Engine Optimization (SEO), Search Engine Advertising (SEA) en periodiek verstuurde nieuwsbrieven om bestaande consumenten bij de organisatie betrokken te houden.
De onverwachte kanten van zelfbouwcontainers uitgelegd
Zelfbouwcontainers, ook wel bekend als zeecontainers of vrachtcontainers, zijn oorspronkelijk ontworpen voor het vervoer van goederen over de hele wereld. In een steeds veranderende wereld, waar aanpassingsvermogen essentieel is, laat de zeecontainer zich ook van steeds meer kanten zien.
6 Tips voor een logistiek verkoopplan met wereldwijde impact
De wereld is kleiner dan ooit tevoren, dankzij het wereldwijde contact die we op tal van manieren kunnen hebben. Dit geeft ondernemers de mogelijkheid om hun producten en diensten over de hele wereld te verkopen. Globalisering en technologische vooruitgang bieden dan ook mogelijkheden voor een potent verkoopplan dat wereldwijd bereik kan garanderen, zelfs voor de kleine ondernemer.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Partnership Picavi en All for One Group lanceert project in UZ van Freiburg
Het Duitse IT-adviesbureau en SAP-partner All for One Group heeft de krachten gebundeld met pick-by-vision-specialist Picavi om hun klanten te ondersteunen bij de digitalisering van logistiek, warehousing en supply chain management. Beide partners gaan hun eerste gezamenlijke project uitvoeren in het universitair ziekenhuis in Freiburg, in het zuidwesten van Duitsland.
Combinatie van mobiele conveyor Convey-Link, Plug-and-Carry en Boa Drive voor veilige pakkettransfers
Effidence brengt dit jaar voor het eerst een intern transportsysteem voor pakketten op de markt. ‘Convey-Link’ bestaat uit een conveyor die geïnstalleerd is op de Effibot mobiele robot en een Link-communicatiebox, die in de Plug-and-Carry statische conveyor van Boa Concept is geïntegreerd.
Identificeer meer SKU’s per palletsectie op grondniveau met behoud van uw buffervoorraad
Een palletmagazijn gebruikt u in principe om volle pallets te verzamelen en op te slaan, om als volle pallets uit te leveren, of om item picking-magazijnen te bevoorraden. Toch worden in vele magazijnen picking-activiteiten op doos-niveau of zelfs op “itemniveau” uitgevoerd.
Reflex WMS krijgt functie voor visuele aansturing van logistieke centra
Adviesbureau, digitale dienstverlener en softwareontwikkelaar Hardis Group breidt zijn warehouse management systeem Reflex WMS uit met Virtual Warehouse, een nieuwe functie waarmee de inhoud van magazijnen grafisch kan worden weergegeven. Met Virtual Warehouse kunnen logistiek managers een ‘mapping’ maken van magazijnen en opslagruimtes in productiebedrijven.
Flagship distributiecentrum Nestlé en XPO Logistics operationeel in VK
Logistiek dienstverlener XPO Logistics en voedings- en drankenbedrijf Nestlé hebben hun nieuwe flagship distributiecentrum en technologiehub in het VK in gebruik genomen. Beide bedrijven begonnen in 2018 samen te werken aan het ontwerp en de bouw van het ‘Digital Distribution Warehouse of the Future’, samen met technologiepartner Swisslog Logistics Automation.
Inther Group introduceert gerobotiseerde machine GRIPP
Met de ontwikkeling van de GRIPP voegt system integrator Inther Group een volautomatische pickingtechnologie aan zijn productportfolio toe. GRIPP, wat staat voor Gantry Robotic Intelligent Piece Picker, is voorzien van een intuïtieve user interface en kan tot 1200 stuks per uur verwerken.
Coöperatie Hoogstraten traceert aardbeien met visie- en RFID-technologie
Aangezien de aardbeien van Coöperatie Hoogstraten afkomstig zijn van een 200-tal telers, is het logistiek gezien niet eenvoudig de producten doorheen de keten te traceren. Daarom gingen de coöperatie op zoek naar een automatisch traceringsysteem dat de kartonnen ‘punnets’ (bakjes) en trays met aardbeien linkt aan de pallet waarop ze zich bevinden.
Boots zet winkel-fulfilment om in omnichannel fulfilment met Witron
Doordat klanten tijdens de lockdown vaker voor online bestellen kozen, zag Boots zijn online business tijdens de pandemie met meer dan 150% toenemen. De Britse drogisterijketen moest zijn processen dan ook onmiddellijk aan het toenemende aantal e-commerce bestellingen kunnen aanpassen.
The Cotton On Group neemt tweede Traysorter van Vanderlande in gebruik
The Cotton On Group, een van de grootste retailers van Australië, heeft acht merken, exploiteert meer dan 1400 winkels in 20 landen en stelt wereldwijd 20.000 mensen tewerk. Vanuit haar distributiecentrum in Avalon Victoria bedient de onderneming zowel Australische winkels als onlineklanten.
Colruyt Group en AB Inbev gaan samen markt voor waterstoftrucks in België ontwikkelen
Colruyt Group en AB Inbev willen starten met emissievrije leveringen door waterstoftrucks tussen de respectieve logistieke hubs in België. Met het oog op zero-emissie transport willen de twee bedrijven verder bouwen aan de waterstofeconomie voor zwaar transport in België.