Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group
Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie
Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).
Recente artikelen
Een digitale sprong voorwaarts in de chemische industrie
In 2015 besefte CRC Industries, een wereldwijde leverancier van chemische specialiteitsproducten, de noodzaak om zijn verouderde ERP-systeem te vervangen door een moderne en toekomstbestendige oplossing. Na een grondige beoordeling van lokale behoeften en uitdagingen koos CRC ervoor om zijn transformatie toe te vertrouwen aan Cegeka. De oplossing voor al CRC’s uitdagingen: Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations.
Valentino’s recept voor groei, a sweet success
Valentino Chocolatier is een familiebedrijf in hart en nieren. De chocolatier produceert al meer dan 40 jaar Belgische chocolade en verdeelt z’n zoete creaties in alle uithoeken van de wereld. Nu de broers Jan en Rob Roelandts de fakkel hebben overgenomen van hun ouders, willen ze hun groeitraject ondersteunen met een modern ERP-systeem. Cegeka zet met Business Central het bedrijf op de digitale kaart.
D’Ieteren op volle toeren
Samen met Cegeka evolueerde de Belgische logistieke hub van D'Ieteren naar een geïntegreerde en geautomatiseerde toeleveringsketen
D'Ieteren is de exclusieve verdeler van merken zoals Volkswagen, Audi, Bentley en Porsche in België. Logistiek is dus een belangrijke prioriteit voor het bedrijf. Toen D'Ieteren besloot om de toeleveringsketen voor wisselstukken te optimaliseren en klaar te maken voor de bedrijfsstrategie van de toekomst, stond er dus heel wat op het spel. Cegeka begeleidde D'Ieteren bij de transformatie naar een "connected company' door Microsoft Dynamics 365 te implementeren. Hierbij was het belangrijk om uitvaltijd te vermijden en de vlotte dienstverlening voor klanten te behouden.
Somatie Fie’s sprong naar de toekomst
Somati Fie heeft dagelijks een honderdtal servicetechnici rondrijden. Hun taak? Bedrijven helpen om hun brandveiligheid te verzekeren. Dat is een complexe operatie waarvoor een degelijk ERP zeker geen overbodige luxe is. Jammer genoeg raakte Microsoft Navision verouderd en was Somati Fie niet klaar om meteen te upgraden naar Business Central. Daarom klopten ze aan bij Cegeka met de vraag om Navision te ondersteunen en tegelijkertijd de implementatie van het nieuwe ERP voor te bereiden.
Case Bol.com
Bol.com rekent op Reflex WMS voor het beheer van zijn nieuwe distributiecentrum in het Nederlandse Waalwijk. De e-handelaar liet zich overtuigen door de robuuste oplossing met korte leercurve, die zich 100% aanpast aan zijn logistieke processen en goederenstromen.
Case Renault
Renault Group is enkele jaren geleden gestart met een omvangrijk transformatieproject om zijn supply chain te digitaliseren, waarbij de autofabrikant de inhouse ontwikkelde logistieke oplossing in al zijn fabrieken vervangt door Reflex WMS. De doelstellingen zijn een beter beheer in realtime van de opslagruimtes en middelen, meer betrouwbare voorraadinformatie en traceerbaarheid en automatisering van bepaalde processen.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Dominique De Moor branch director van DB Schenker Willebroek
Sinds 1 februari 2021 is Dominique De Moor actief als branch director van DB Schenker Willebroek, onderdeel van de business unit Contractlogistiek. Het Willebroek Logistics Center biedt warehousing en value added services voor klanten uit diverse sectoren en focust met name op voedingsmiddelen in de FMCG-sector.
Urban Outfitters voorziet nieuw DC van digitale retail-fulfilmentoplossing van TGW
Als lifestylebedrijf exploiteert Urban Outfitters Inc. (URBN) een portfolio van wereldwijde consumentenmerken, bestaande uit Anthropologie, BHLDN, Free People, Terrain, Urban Outfitters, Nuuly en ook een food en beverage-divisie. De onderneming heeft TGW, leverancier van oplossingen voor material handling, aangesteld om een automatiseringsoplossing te ontwerpen en te implementeren voor het nieuwe fulfilmentcenter in Kansas City (VS).
Combilift lanceert nieuwe Aisle Master Order Picker
De nieuwe Aisle Master-OP, kortweg AME-OP, van Combilift is een elektrisch aangedreven model met staplatform dat de voordelen combineert van een smallegangen heftruck en een orderpicktruck. Daardoor kan het toestel voor uiteenlopende toepassingen in het warehouse worden ingezet, zoals voor operaties in smalle gangen, truck-naar-rek handling, bulk picking en item order picking.
Savoye lanceert nieuw WMS/TMS om supply chain aan te sturen
Savoye, leverancier van intralogistieke systemen en software voor de supply chain, introduceert met Odatio een nieuwe schaalbare softwareoplossing voor de supply chain. De software moet o.a. zorgen voor meer flexibiliteit op het vlak van configuratie, meer autonomie met de processen en grotere uitwisseling van data.
Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel
(Advertorial) Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie.
DPD Portugal verbetert servicekwaliteit met voice-technologie van Zetes
DPD Portugal, onderdeel van koerierdienst DPD Group, zocht naar een oplossing om de foutgevoelige en tijdrovende sorteerprocessen in zijn magazijn in Porto verder te optimaliseren. De oplossing moest niet alleen voor meer efficiëntie zorgen, maar vooral ook de kwaliteitsrisico’s door menselijke fouten beperken.
Groep rond Ad Ultima wordt 9altitudes en neemt Optimate over
De groep rond het Belgische IT-bedrijf Ad Ultima Group en de Nederlandse bedrijven Pylades en Cayentis, die klanten begeleidt in hun digitale transformatietraject, luistert voortaan naar de nieuwe naam ‘9altitudes’. Tegelijkertijd kondigt de groep de acquisitie aan van de Deense Microsoft Dynamics 365 partner Optimate.
Identification Products richt vestiging in Nederland op
Identification Products International uit Kapellen is aanbieder van een totaaloplossing voor de integratie van auto ID-toepassingen voor warehouse management (scanning & mobility, track & trace, barcode printing & labeling) met daarbij een eigen afdeling die zich toelegt op de productie van alle soorten etiketten.
Axfood implementeert omnichannelplatform voor retail van Witron
Om de picking voor zijn traditionele winkels en voor zijn e-business in één omnichannelmagazijn te combineren, doet de Zweedse voedselretailer Axfood een beroep op de nieuwe OCM-strategie van systeemintegrator Witron. Axfood bouwt niet alleen een geautomatiseerd omnichannelmagazijn van meer dan 100.000m² dat klanten in de winkel én online vanuit een centrale locatie bevoorraadt; het bedrijf ontwikkelt samen met Witron ook een retailplatform.
MDI gaat aan de slag met gemengde krattenverwerkingssysteem van Dematic
Het Amerikaanse Merchants Distributors (MDI) en moederbedrijf Alex Lee zijn gevestigd in Hickory, North Carolina, en leveren food en non-food items aan meer dan 600 retailwinkels in de VS en op andere locaties. Omdat de groothandsdistributeur in de afgelopen vijf jaar 33% meer afnemers aan zijn bestand wist toe te voegen, goed voor een omzetstijging van 45%, werd besloten de bestaande faciliteit in Caldwell Country, North Carolina, uit te breiden met meer dan 18.500m² omgevingstemperatuurfaciliteit en verhoogde capaciteit.