Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen

In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.

Recente artikelen

VAN KAARTJES TOT CADEAUTJES...

Wie heeft op zijn verjaardag nog nooit een kaartje van Greetz ontvangen? Of misschien zelfs een doos chocola of een fles wijn? Sinds oktober 2022 komen de wenskaarten en cadeaus van Greetz uit een nieuw warehouse in Almere.

Met hulp van SSI SCHÄFER heeft het snelgroeiende bedrijf daar een uitgekiende en bijzonder efficiënte logistieke operatie opgezet. Mede daardoor is de cut-off tijd nu een half uur verschoven.

Case DUCAJU

Voor de Belgische verpakkingsspecialist Ducaju gingen we de uitdaging aan. “Ons nieuw magazijn is in oppervlakte de helft kleiner dan vroeger. Toch slaagde SSI SCHÄFER erin een capaciteitsverhoging van 84 procent te realiseren”, zegt Pieter Debucquoy, Innovation & Technical Manager bij Ducaju. “Da’s heel straf!”

Optimalisering retourenmanagement

De groei van e-commerce en de explosieve toename van retourzendingen hebben retailers enorm onder druk gezet. Het is essentieel geworden voor merken om de processen voor retourenmanagement beter te beheren om klanttevredenheid en -loyaliteit te garanderen, operationele kosten te verlagen en winstgevendheid te verhogen.

De groene toekomst van winkelen

Klanten verwachten van bedrijven dat ze hun activiteiten verduurzamen en gelukkig zijn ook de consumenten zelf bereid om concessies te doen. Dat blijk uit een survey van Direct Research in opdracht van Manhattan Associates bij 1.000 Nederlandse en 1.000 Belgische (Vlaanderen) consumenten uit diverse leeftijdsgroepen.

Skechers

Ter ondersteuning van de groeiplannen heeft Skechers een stevige basis gebouwd met betrouwbare, schaalbare en innovatieve technologie. Dus toen het tijd werd om de omnichannelactiviteiten verder te ontwikkelen, vond het wereldwijde lifestyle- en sportmerk de ideale oplossingen bij Manhattan.

CASE Lenskart

Lenskart is Asia’s largest eyewear company serving 40 million people, with more than 1500 omnichannel stores across 175 cities in India, Singapore and Dubai. Lenskart’s phygital approach to retailing eyewear has created a new market and spurred their exponential growth. To cater to this burgeoning growth, Lenskart intended to grow their production and required an automation solution that could cater to their unique phygital requirements (online + offline). With its innovative automation solution, Addverb enables Lenskart to cater to omnichannel distribution, and deliver more than 2,00,000 eyewear daily for the Indian and overseas markets

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Sick lanceert kostenefficiënte LiDAR-veiligheidssensor ‘scanGrid’

Voor gebruikers van AGC’s (automatic guided cart) en/of palletshuttlesystemen heeft Sick de scanGrid geïntroduceerd. Het zou gaan om de eerste LiDAR-veiligheidssensor ter wereld die gebruikmaakt van de safe solid-state technologie. Bovendien moet de gunstige prijs-prestatieverhouding de scantechnologie ook haalbaar maken voor de beveiliging van eenvoudige AGC’s tot performance level c.   Een van de troeven van de scanGrid is dat hij de productiviteit in de logistieke omgeving kan opdrijven.

Hakka neemt participatie in DigiTrans

Hakka, eigenaar van een digitaal samenwerkings- en e-commerceplatform voor containerlogistiek in Antwerpen, neemt een participatie in en integreert met DigiTrans, een spin-off van de Universiteit Antwerpen en imec die back-end AI-gebaseerde algoritmen voor gegevensinterpretatie en -planning ontwikkelt.

Shippeo en Peripass bundelen krachten voor meer visibility van weg tot yard

Shippeo, een toonaangevende Europese speler in real-time transport visibility, en Peripass, een Belgische provider van yard management oplossingen, gaan gezamenlijk naadloze end-to-end visibility aanbieden in vrachtvervoer en geïntegreerde logistieke processen over yard- en transportactiviteiten heen.

Distrilog Group opent eerste Waalse depot in Jumet

Distrilog Group neemt een logistiek magazijn in Jumet in gebruik. Het depot wordt een nieuwe hub voor de distributie naar klanten van de logistiek dienstverlener in de regio Bergen-Charleroi en bij uitbreiding het gehele zuidelijke landsgedeelte.

Logistics Sustainability Index van VIL officieel gelanceerd

VIL lanceerde officieel zijn Logistics Sustainability Index (LSI), een tool om bedrijven een reëel inzicht te geven in de duurzaamheidsperformantie van hun logistieke activiteiten.

Leuze stelt stationaire barcodelezer BCL 200i voor

Leuze, aanbieder van o.a. schakel- en meetsensoren, datatransmissie- en beeldverwerkingsoplossingen en identificatiesystemen, heeft zijn portfolio barcodelezers uitgebreid met een nieuwe stationaire barcodelezer: de BCL 200i. De barcodelezer ondersteunt geleide container- en tray-identificatie en is geschikt voor krappe installatieruimtes aan de transportband.

Zweedse horecagroothandel automatiseert met TGW

De Zweedse horecagroothandel Martin & Servera levert dagelijks een uitgebreid assortiment levensmiddelen, dranken en non-foodartikelen aan duizenden restaurants, bars en bedrijfsrestaurants. De groothandelaar, met hoofdkantoor in Stockholm, beschikt over vier distributiecentra.

Spaas Kaarsen optimaliseert zijn S&OP proces met Xeleos en Optimact.

(Advertorial) Voor Spaas is een stevige Sales & Operations Planning een must om de combinatie van een sterke seasonaility en de capaciteitsbeperkingen meester te kunnen. Om dat proces op te zetten, riep de bekende kaarsenfabrikant de hulp van Xeleos Consulting in.

XPO Logistics geeft spin-off van logistiek segment de naam GXO

XPO Logistics, een wereldwijde leverancier van supply chain oplossingen, heeft de naam bekendgemaakt van zijn geplande spin-off die gericht is op de logistieke activiteiten van XPO. Het nieuwe bedrijf krijgt de naam GXO en voert de tagline ‘Logistics at full potential’.

24Flow wordt eerste initiatief binnen dFund-programma

24Flow, een werkvloer- en productieplatform ontwikkeld door Delaware partner Scalefactory, wordt het eerste initiatief binnen dFund, het venture-building programma van Delaware. Het modulaire werkvloer- en productieplatform, gebouwd met kant-en-klare Salesforce applicaties, moet fabrikanten helpen doorlooptijden in te korten en maakt volledige transparantie en traceerbaarheid mogelijk.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.