Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Carrefour
Carrefour heeft een nieuw Belgisch distributiecentrum geopend voor hun toenemende e-commerceactiviteiten, waar de voice picking-oplossing ZetesMedea ingezet wordt voor een efficiënt beheer van 5000 bestellingen per dag.
Swinkels Family Brewers
Dankzij drie eeuwen vakmanschap en een gezonde ondernemersgeest is Swinkels Family Brewers, een onafhankelijke familie van brouwers en mouters, gekomen waar het nu staat. De implementatie van een vernieuwde EDI-oplossing vindt Swinkels Family Brewers belangrijk omdat het bedrijf wil blijven ontwikkelen in slimmer en duurzamer ondernemen. Met deze EDI-update is Swinkels Family Brewers klaar voor de toekomst.
Postgraduate Certificate: Smart Operations and Maintenance in Industry
The postgraduate studies in Smart Operations and Maintenance (O&M) in Industry allows engineers to specialize in the field of Smart O&M. The programme is developed to equip recent graduates, professionals, and international students with solid academic knowledge of the most essential concepts and technologies in Smart O&M.
Rituals klantverhaal
Een balans tussen assortimentsuitbreiding en voorraadbeheer
Home en Body Cosmetica ‘brand’ Rituals heeft een helder doel voor ogen: groeien naar 1.000 winkels en 1.000 shop-in-shops wereldwijd. Luxe cosmetica artikelen voor een betaalbare prijs, is de slogan. “Het snel groeiende aantal locaties in combinatie met een snel groeiend assortiment vereist een zeer solide supply chain”, stelt Supply Chain Director Mark Hoppenbrouwers. “Als innovatief bedrijf zoek je een systeem om de in- en uitfasering van alle nieuwe artikelen strak te monitoren. Slim4 bewees hierin cruciaal te zijn.
Eichholtz Supplier Portal
Eichholtz is een van ’s werelds meest toonaangevende lifestyle bedrijven op het gebied van interieurdesign en sfeer.
Power Oil automatiseert order proces
Power Oil is een full-service leverancier in auto- en fiets producten.
Zij leveren meer dan 600 retailers bestaande uit bouwmarkten, tankstations en carwashes. Klanten kunnen ook via de website direct online bestellingen plaatsen. Alle producten zijn uit voorraad leverbaar en kunnen direct worden verzonden.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Montea haalt voor 14,6 miljoen euro aan projecten binnen in Nederland
Montea heeft een distributiecentrum gekocht in het Nederlandse Oss, gelegen met aansluiting naar de snelwegen A50/A59. Het dc met een oppervlakte van ongeveer 16.500m² werd eind 2018 opgeleverd. Het pand is verhuurd aan Expeditie & Transportbedrijf Dollevoet.
Start-up Deliverect krijgt financiering van 3 miljoen euro
Deliverect heeft een financiering van 3 miljoen euro ontvangen van Newion Investments en Smartfin. Deliverect is een SaaS-bedrijf dat online bezorgplatformen van derden, zoals Ubereats, Takeaway.com en Foodora, verbindt met de POS van restaurants.
PwC neemt Salesforce-specialist ABSI over
PwC en ABSI hebben een overeenkomst gesloten waarbij PwC 100% van de aandelen van ABSI zal verwerven. ABSI is een technologische systeemintegrator gericht op Salesforce. Het bedrijf stelt meer dan 100 medewerkers tewerk in zijn kantoren in België (Brussel) en Nederland (Nieuwegein).
Logistyx Technologies centraliseert in Zaandam
Logistyx Technologies, gespecialiseerd in transport managementoplossingen voor pakketten, heeft zijn intrek genomen in een nieuw internationaal hoofdkantoor in het Nederlandse Zaandam. De verhuizing komt er als reactie op de snelle groei van de onderneming, die sinds haar oprichting in mei 2017 haar personeelsbestand zag verdubbelen, o.a.
TGW bouwt state-of-the-art logistiek centrum voor Puma
Sportmerk Puma heeft systeemintegrator TGW de opdracht gegeven een geautomatiseerd distributiecentrum te bouwen in de Beierse gemeente Geiselwind. Het intralogistieke systeem zou in de lente van 2021 voltooid moeten zijn. Bijna de volledige TGW-portfolio wordt in het project aangewend.
Katoen Natie investeert fors in Nederland
Katoen Natie maakt 80 miljoen euro vrij om zijn value added logistics aanbod uit te breiden op de Chemelot site in Nederlands Limburg. Sinds 2013 bezit Katoen Natie al een aantal logistieke terminals in de regio. De sites van de logistieke groep in Nuth, Born, Geleen, Elsloo, Tüddern en Maasmechelen stellen momenteel 250 mensen tewerk.
CTS Group huurt extra magazijnruimte vlakbij Schiphol
Logistiek dienstverlener CTS Group huurt sinds vorige maand extra loodsruimte op Schiphol Logistics Park aan de Pudongweg in Rozenburg, vlak naast zijn bestaande pand in Nieuw-Vennep.Momenteel is CTS GROUP gehuisvest in Freight Terminal 207, een logistiek verzamelcentrum onder de rook van Schiphol.
Flanders Make en SMITZH bouwen samen kennis- en innovatienetwerk
De maakindustrie is een sterke motor van de economie in Vlaanderen en Nederland. De sector staat echter voor de grote uitdaging om zijn productie te digitaliseren en zo de wereldwijde concurrentie de baas te blijven. Flanders Make, het onderzoekscentrum voor de maakindustrie, ondersteunt bedrijven met onderzoek, diensten op maat en testinfrastructuur om concurrentieel te blijven dankzij de digitalisering van hun productie.
Rhenus Contract Logistics neemt AutoStore systeem in gebruik
Vanuit zijn nieuwe distributiecentrum in Tilburg bedient Rhenus Contract Logistics klanten die hoogwaardige producten aanbieden in diverse sectoren. In het duurzame 60.000m² grote magazijn heeft de logistiek dienstverlener recent het Autostore-systeem, powered by Swisslog, in gebruik genomen.
Zwitsers postcenter haalt nieuwe crossbelt sorters van Interroll in huis
De toenemende populariteit van e-commerce stelt veel postbedrijven voor nieuwe uitdagingen. Een belangrijke uitdaging bestaat erin het sterk groeiende aantal kleinere pakketten, met verschillende maten en gewichten, snel te verwerken en te sorteren.