Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Carrefour
Carrefour heeft een nieuw Belgisch distributiecentrum geopend voor hun toenemende e-commerceactiviteiten, waar de voice picking-oplossing ZetesMedea ingezet wordt voor een efficiënt beheer van 5000 bestellingen per dag.
Swinkels Family Brewers
Dankzij drie eeuwen vakmanschap en een gezonde ondernemersgeest is Swinkels Family Brewers, een onafhankelijke familie van brouwers en mouters, gekomen waar het nu staat. De implementatie van een vernieuwde EDI-oplossing vindt Swinkels Family Brewers belangrijk omdat het bedrijf wil blijven ontwikkelen in slimmer en duurzamer ondernemen. Met deze EDI-update is Swinkels Family Brewers klaar voor de toekomst.
Postgraduate Certificate: Smart Operations and Maintenance in Industry
The postgraduate studies in Smart Operations and Maintenance (O&M) in Industry allows engineers to specialize in the field of Smart O&M. The programme is developed to equip recent graduates, professionals, and international students with solid academic knowledge of the most essential concepts and technologies in Smart O&M.
Rituals klantverhaal
Een balans tussen assortimentsuitbreiding en voorraadbeheer
Home en Body Cosmetica ‘brand’ Rituals heeft een helder doel voor ogen: groeien naar 1.000 winkels en 1.000 shop-in-shops wereldwijd. Luxe cosmetica artikelen voor een betaalbare prijs, is de slogan. “Het snel groeiende aantal locaties in combinatie met een snel groeiend assortiment vereist een zeer solide supply chain”, stelt Supply Chain Director Mark Hoppenbrouwers. “Als innovatief bedrijf zoek je een systeem om de in- en uitfasering van alle nieuwe artikelen strak te monitoren. Slim4 bewees hierin cruciaal te zijn.
Eichholtz Supplier Portal
Eichholtz is een van ’s werelds meest toonaangevende lifestyle bedrijven op het gebied van interieurdesign en sfeer.
Power Oil automatiseert order proces
Power Oil is een full-service leverancier in auto- en fiets producten.
Zij leveren meer dan 600 retailers bestaande uit bouwmarkten, tankstations en carwashes. Klanten kunnen ook via de website direct online bestellingen plaatsen. Alle producten zijn uit voorraad leverbaar en kunnen direct worden verzonden.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Bakkersbedrijf Van der Meulen kiest voor Toyota truckvloot
Van der Meulen is een Fries bakkersbedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in melba toast, beschuit en roggebrood. Gezien de stijgende groei in export stapt het bedrijf over op een complete Toyota truckvloot. In totaal omvat de truckvloot 8 elektrische heftrucks en 12 verschillende magazijntrucks zoals elektrische stapelaars en elektrische pallettrucks.
Walmart regelt personeelsplanning met JDA
De Amerikaanse retailgigant Walmart zet voortaan JDA Workforce Management in als basis voor zijn geavanceerde, voorspellende planningssysteem. Daardoor kunnen 1,1 miljoen winkelmedewerkers van 4,600 winkels wereldwijd de planning inzien, diensten aanpassen en open diensten invullen.
Belgische bedrijfsleiders hinken achterop op vlak van AI
Terwijl de hele wereld volop AI-technologie (artificiële intelligentie) aan het implementeren is, lijden Belgische organisaties nog aan koudwatervrees. Zo blijkt uit onderzoek van Avanade, aanbieder van digitale oplossingen binnen het Microsoft-ecosysteem.
Gebrek aan strategisch ownership vertraagt digitale transformatie in bedrijven
Volgens het ‘2019 Digital Means Business Report’ van technologiedienstenbedrijf NTT is slechts 11% van de ondernemingen zeer tevreden met degenen die verantwoordelijk zijn voor hun digitale transformatie, ondanks het feit dat bijna driekwart van hen al volop in het traject zitten.
UPS investeert in transportbedrijf dat zelfrijdende vrachtwagens test
UPS Ventures heeft een minderheidsinvestering gedaan in het autonome transportbedrijf TuSimple. Samen testen beide bedrijven zelfrijdende vrachtwagens op de weg in Arizona om te bepalen of de voertuigen de diensten en efficiëntie van het UPS-netwerk kunnen verbeteren.
UPTR verkrijgt objectieve cijfers over milieu en mobiliteit
UPTR (de beroepsvereniging voor Belgische transport- en logistieke ondernemingen) pleit er al geruime tijd voor om de gegevens van de kilometerheffing te gebruiken om een objectief debat te kunnen voeren over milieu en mobiliteit. De vereniging lijkt nu zijn eerste slag thuis te hebben gehaald, want Viapass geeft gedetailleerde gegevens vrij in verband met het aantal kilometers afgelegd (op het Belgische tolnetwerk) door voertuigen met een MTM van meer dan 3,5 ton, ingedeeld per EURO-norm.
Samsung en Microsoft versterken samen connectiviteit tussen mobiele apparaten en platformen
Samsung en Microsoft breiden hun langdurige strategische samenwerking uit om naadloze productiviteitservaringen op verschillende apparaten, applicaties en diensten aan te bieden. Met de introductie van de Samsung Galaxy Note10 worden de populairste productiviteitsoplossingen van Microsoft voor smartphones nu naadloos geïntegreerd in Galaxy-producten en -diensten.
Kevin Samuelson nieuwe CEO bij Infor
Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, heeft Kevin Samuelson aangesteld als nieuwe chief executive officer. Samuelson, voorheen CFO bij Infor, volgt daarmee Charles Phillips op die sinds 2010 als CEO actief was. Charles Philips is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van Infor.
Onderzoek wijst op grote kansen voor elektrische stadslogistiek
Omdat het aanbod van elektrische bestelwagens en vrachtwagens snel toeneemt, ligt voor ondernemers het elektrificeren van het goederenvervoer van en naar de stad voor de hand. Maar die stap roept ook allerlei vragen over de haalbaarheid op.
DHL Express België test elektrische bestelwagen StreetScooter
Bij wijze van proefproject zet de koerierdienst gedurende een maand de elektrische StreetScooter in voor een klant in de automobielsector, met de bedoeling dringende wisselstukken op een meer duurzame manier te vervoeren. De test, die kadert in het ‘GoGreen’-programma van DHL, moet uitwijzen of het haalbaar is om elektrische bestelwagens op niet stedelijke routes in te zetten.