Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Eichholtz Supplier Portal
Eichholtz is een van ’s werelds meest toonaangevende lifestyle bedrijven op het gebied van interieurdesign en sfeer.
Power Oil automatiseert order proces
Power Oil is een full-service leverancier in auto- en fiets producten.
Zij leveren meer dan 600 retailers bestaande uit bouwmarkten, tankstations en carwashes. Klanten kunnen ook via de website direct online bestellingen plaatsen. Alle producten zijn uit voorraad leverbaar en kunnen direct worden verzonden.
Tijdsbesparing voor Masterfire
Masterfire is totaal leverancier van haardhout, houtpellets, houtskool en houtbriketten.
Alles is direct uit voorraad leverbaar. Klanten kunnen rechtstreeks bestellen via de webshop. Masterfire levert ook aan retailers zoals Jumbo en Welkoop.
Johnny Cashew kraakt de EDI keten
Om efficiënt en foutloos uit te rollen, implementeerde Johnny Cashew een EDI koppeling tussen het ERP pakket Exact Online, Lidl, Albert Heijn, Picnic en de logistieke dienstverlener.
OrderChief regelde de integratie met Exact Online en Type 2 Solutions de EDI aansluiting met de retailers en de logistiek dienstverlener.
Samen kraken we die keten!
250% toename in productiviteit
Asahi Beverages is a leading beverage company that produces and distributes alcoholic and non-alcoholic products in Australia and New Zealand. With a rich and varied history, Asahi markets quality beverages, boasting a strong portfolio of established household brands and innovative, new-to-market products.
Slimme intralogistiek bedient grote variëteit en hoog volume
Dit nieuwe distributiecentrum bevindt zich in Dubai, VAE en strekt zich uit over een terrein van 265.000 vierkante meter. Het heeft een capaciteit voor opslag en verwerking van tot 2,2 miljoen dozen en 2 miljoen kledingstukken op hangers. Dematic leverde de omvangrijke automatiseringstechnologie voor deze hoogst moderne opslagfaciliteit, inclusief een pallethoogbouwmagazijn, twee Dematic Multishuttlesystemen en een kleding-op-hanger-soorteersysteem. Dematic software beheert de systemen soepel en efficiënt en levert operationele gegevens in realtime.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Programma Smart Warehouse Knowledge 2021
Aanstaande donderdag 18 maart 2021 organiseert Value Chain Smart Warehouse Knowledge 2021 – The Online Summit for Warehouse Management. Download hier het programmaboekje waar u alle praktische informatie, het gedetailleerde programma en informatie van de deelnemende partners terugvindt.
Belgische CEO’s zijn optimistisch, maar hebben toch kopzorgen
Maar liefst 82% van de Belgische CEO’s denkt dat de globale economische groei in 2021 zal verbeteren, tegenover 22% in 2020. Dat blijkt uit de 24ste editie van de CEO Survey, een onderzoek dat PwC in januari en februari 2021 voerde bij ruim 5.050 CEO’s wereldwijd, onder wie 50 Belgische.
Avanos Medical implementeert integrated business planning met OMP op SAP S/4HANA
Avanos Medical, met hoofdzetel in Alpharetta, Georgia (VS), is als leverancier van medische apparatuur in 90 landen actief. De onderneming nam een belangrijke strategische beslissing door up te graden van SAP ECC naar SAP S/4HANA. Even belangrijk voor Avanos was dat hun supply chain planning oplossing compatibel zou zijn met het nieuwe SAP-platform.
DHL Express opent duurzame CityHub op Blue Gate Antwerp
DHL Express, de internationale expressdienst van Deutsche Post DHL Group, heeft op Blue Gate Antwerp een nieuwe CityHub voor de Antwerpse regio geopend. Dit stadsdistributiecentrum vervangt het service center nabij de Noorderlaan en zal wekelijks gemiddeld 50.000 pakjes ophalen en leveren in de Scheldestad en de randgemeenten.
Werkkledingspecialist Dassy breidt fulfilmentcenter uit met TGW
Dassy Europe is een Belgische leverancier van gespecialiseerde werkkleding, waaronder werkbroeken, jassen, beschermingsuitrusting en veiligheidsschoenen. Het bedrijf is in 20 landen actief en levert aan meer dan 1.000 gespecialiseerde handelaars.
Sorteercentrum van PostNL én toegangsweg vormen sluitstuk van MG Park De Hulst
Het bedrijvenpark MG Park De Hulst, aan het Kanaal in Willebroek, krijgt er de komende maanden een groot depot bij én een nieuwe toegangsweg, die zal aansluiten op de Koning Boudewijnlaan. Daarmee zit het hele bouwproject nu in de laatste rechte lijn: nog voor het einde van het jaar zal de volledige werf afgerond zijn.
Supply Chain Portal
(Advertorial) Maakt logistieke ketenprocessen efficiënter. Inbound controltower – Slotbooking – Outbound controltower Action, Bol.com, Carrefour, Colruyt, Jumbo supermarkten, Zeeman Cases op www.incore.be
Chep Benelux initieert transportsamenwerking tussen klanten
Chep biedt wereldwijd duurzame supply chain-oplossingen aan, met als basis palletpooling. Gezien zijn wereldwijde netwerk van klanten en transporteurs heeft de aanbieder een goede kijk op de goederenstromen van al zijn klanten. Op basis van die data zoekt Chep naar synergieën tussen transportstromen van klanten en stelt hen optimaliseringsmogelijkheden voor.
Onderzoek ABN Amro: Transportsector herstelt zich fors in 2021
Uit het rapport ‘Op weg naar het einde’ van ABN Amro blijkt dat de Nederlandse transportsector in 2021 met 2,5% zal groeien na een krimp (-4%) in 2020. Een andere opvallende bevinding in de sectorprognose Transport en Logistiek 2021-2022 is dat vooral de zee- en de kustvaart profiteren van het herstel van de industriële productie.
Jungheinrich richt zich met zijn Strategie 2025+ op winstgevende groei
Jungheinrich zal zich de komende jaren richten op het verhogen van de rendabiliteit, efficiëntie en duurzaamheid. Dat deelde het bedrijf in Hamburg mee op de voorstelling van zijn nieuwe strategie 2025+. Jungheinrich heeft zijn strategische groeidoelstelling voor 2020 al een jaar eerder bereikt dan gepland en wil zijn nieuwe strategie gebruiken om in de komende jaren nog meer waarde te creëren voor zijn stakeholders - klanten, medewerkers, aandeelhouders, handelspartners en de maatschappij.