Volautomatisch bakkenmagazijn voor Locinox
Locinox, een snelgroeiend bedrijf, opende onlangs een nieuwe site om aan hun groeiende logistieke behoeften te voldoen.
Recente artikelen
Skechers
Ter ondersteuning van de groeiplannen heeft Skechers een stevige basis gebouwd met betrouwbare, schaalbare en innovatieve technologie. Dus toen het tijd werd om de omnichannelactiviteiten verder te ontwikkelen, vond het wereldwijde lifestyle- en sportmerk de ideale oplossingen bij Manhattan.
CASE Lenskart
Lenskart is Asia’s largest eyewear company serving 40 million people, with more than 1500 omnichannel stores across 175 cities in India, Singapore and Dubai. Lenskart’s phygital approach to retailing eyewear has created a new market and spurred their exponential growth. To cater to this burgeoning growth, Lenskart intended to grow their production and required an automation solution that could cater to their unique phygital requirements (online + offline). With its innovative automation solution, Addverb enables Lenskart to cater to omnichannel distribution, and deliver more than 2,00,000 eyewear daily for the Indian and overseas markets
Case PepsiCo - Mathura (India)
PepsiCo wanted to set up their 4th production plant in India, which is also their largest plant & it is with a captive warehouse.
This being the largest plant and due to the storage and throughput issues they have been facing with the other 3 largely manually operated plants, they decided to go for a fully automated facility.
As part of that, they approached us for the automation of their warehouse.
Given the scale of the project, we decided to do it in 2 phases, where in, in Phase-1 we automated the Low Bay Area which deals with the storage of Lays, Doritos, Uncle chips and Quaker oats. Here, we weaved a solution around our mother-child ASRS.
Phase 2 gone live in 2023: we proposed a stacker crane based ASRS for the storage of the rest of the brands of Pepsi.
Case Study
One of the world's leading sports brands, needed an innovative warehouse automation solution to manage its omnichannel fulfilment operation in ANZ and required flexibility to manage seasonal peak demand. The operations required a smooth process flow to manage large number of SKUs, high dispatch volume and handle returns efficiently, and an intelligent warehousing software for accuracy and real-time visibility of inventory.
Studie automatisering small parts bij Honda Motor Europe Logistics
Honda Motor Europe Logistics staat in voor de distributie van Honda producten en wisselstukken naar klanten in Europa . In hun Gentse vestiging ontvangen zij goederen vanuit de hele wereld die van daaruit verdeeld worden naar de Europese markt. Binnen HMEL is er een aparte afdeling voor de small parts met 170.000 Sku’s. De bestaande systemen waren verouderd en bijna aan het einde van hun levensduur. HMEL was daarom op zoek naar nieuwe vormen van automatisering voor de toekomst.
Om een onafhankelijk zicht te krijgen op de beste mogelijke oplossing, schakelde HMEL de hulp in van ASD Coddens. ASD Coddens stelde een masterplan op met realistische alternatieven, de voor- en nadelen van elk alternatief en de vervolgstappen.
Vincent Sheppard neemt zijn logistiek centrum grondig onder handen
Vincent Sheppard is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en produceren van binnen- en buitenmeubelen met een hoog comfortniveau. Het bedrijf is de wereldwijde marktleider in 'Lloyd Loom' meubilair, een techniek waarbij kraftpapier om een metalen draad wordt gewikkeld en tot unieke meubels wordt geweven. “Wij zijn een meubelbedrijf met een vestiging en eigen productie in Indonesië. In België hebben we een semi-productie en een logistiek centrum. Door de jaren heen hebben we ons aanbod uitgebreid met andere natuurlijke en duurzame materialen.” zegt Kevin Vandewalle, Operations Director.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Incore in handen van ICT Group
ICT Group, leverancier van industriële technologische oplossingen met hoofdkantoor in het Nederlandse Barendrecht, neemt zijn sectorgenoot Incore Software integraal over.
Incore, opgericht door de Nederlandse broers Martin en Ferdinand Swaters, ontwikkelt logistieke en supply chain software en biedt een SaaS-applicatie voor efficiënte samenwerking binnen de supply chain met een planning- en workflow-engine. Sinds haar oprichting in 2007 is de onderneming met het product ‘Supply Chain Portal’ uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder voor de retailsector. Daarnaast nam het gebruik in de bouw- en foodsector de laatste jaren toe.
Stow Group democratiseert automatisering van warehouses met Movu Robotics
Stow Group, producent en leverancier van opslagoplossingen en geautomatiseerde magazijnsystemen, doopt zijn afdeling ‘stow Robotics’ – opgericht in 2021 – om tot ‘Movu Robotics’. Met het nieuwe merk, ontwikkeld om zijn business unit Robotics te versterken, wil de aanbieder tegemoetkomen aan de toenemende vraag van klanten naar automatiserings- en roboticaoplossingen.
Infor en Made2Flow bieden interface voor duurzame mode-industrie
Infor, aanbieder van industrie-specifieke cloudsoftware en ERP-oplossingen, lanceert een aparte interface tussen Made2Flow, een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in de analyse en validatie van milieugerelateerde data in de mode-industrie, en Infor Product Lifecycle Management (PLM). De interface moet de verwerking van die data vergemakkelijken en biedt volledige zichtbaarheid voor wereldwijd opererende modemerken die meer transparantie in hun productieketen willen. Kenmerkend is dat de interface traceerbaarheid en impactmeting biedt van niveaus één tot en met vier.
WMS Prolag World voortaan compatibel met alle gangbare browsers
De Duitse softwarefabrikant CIM lanceert een nieuwe gebruikersinterface voor zijn warehouse management systeem Prolag World. Bijzonder aan de nieuwe ontwikkeling is dat het WMS-pakket van CIM daardoor voortaan browseronafhankelijk en volledig compatibel is met alle moderne desktop browsers. De software biedt volgens de ontwikkelaars een hoge mate aan gebruikersvriendelijkheid, flexibiliteit en helpt ook tijd en kosten te besparen.
Faes lanceert vernieuwde slimme stapelsoftware Stackassist
Faes, leverancier van verpakkingsoplossingen op maat en ondersteuning bij het verbeteren van verpakkingsprocessen in de supply chain, heeft zijn softwareoplossing Stackassist opnieuw gelanceerd. De slimme webbased stapelsoftware, die ondertussen tien jaar bestaat, kreeg niet enkel een modernere look & feel mee, maar werd volgens Faes ook volledig aangepast aan de logistieke uitdagingen die zijn klanten ervaren. Daarmee wil het bedrijf uit het Nederlandse Reusel naar eigen zeggen een betaalbare stapel- en beladingstool bieden die geavanceerde functies combineert met flexibiliteit en gebruikersgemak.
Datalogic introduceert PowerScan 9600 Auto Range handscanners
Datalogic, aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, stelt de PowerScan 9600 Auto Range serie voor. De handscanners in deze serie zijn ontworpen voor toepassingen in de detailhandel, productie en transport & logistiek. Paradepaardje van de nieuwe Auto Range serie is volgens Datalogic de scan engine. Deze zou moeiteloos barcodes kunnen lezen van vlakbij tot op een afstand van 20 meter, waardoor het een gamechanger wordt genoemd in magazijntoepassingen waar zowel dichtbij als op grote afstand moet worden gescand.
Prologis koopt 6,5 hectare grond nabij Breda voor bouw van duurzaam warehouse
Logistiek vastgoedontwikkelaar Prologis heeft 6,5 hectare aan grond aangekocht op het duurzame bedrijventerrein Business Centre Treeport (BCT) in Zundert, nabij Breda. Prologis zal er een warehouse ontwikkelen met een oppervlakte van 47.246m², dat naar verwachting een BREEAM ‘Excellent’ certificaat zal ontvangen. De bouw van Prologis Park Breda DC4 is onlangs gestart en zal medio 2024 voltooid zijn.
Volvo schaalt serieproductie van elektrische trucks in Gent op
Volvo Trucks verhoogt de volumes van elektrische trucks en schaalt op met de serieproductie van de Volvo FH, de Volvo FM en de Volvo FMX Electric in de fabriek in Gent.
Manhattan Associates vernieuwt functionaliteit voor retourmanagement
Manhattan Associates, leverancier van supply chain-oplossingen en -technologie, komt met vernieuwde returns management-functionaliteit die het retourproces voor zowel consumenten als retailers moet optimaliseren. “Voor consumenten is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten”, klinkt het bij Manhattan. “Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers.” Daarom moet de verbeterde returns management-functionaliteit retailers helpen hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen.