Na The Beer Game is er nu Optiquest: een andere kijk op effectief voorraadbeheer!
(Advertorial) Optiquest biedt een vernieuwende en interactieve blik op hoe teams omgaan met voorraadbeheer, gericht op realistische uitdagingen die teams dagelijks ervaren.
Waar The Beer Game vooral inzicht gaf in de dynamiek over de supply chain ketting heen, ligt in Optiquest de focus op de samenwerking tussen sales, finance en planning en het vinden van de perfecte balans tussen de soms conflicterende belangen.
Recente artikelen
Carrefour
Carrefour heeft een nieuw Belgisch distributiecentrum geopend voor hun toenemende e-commerceactiviteiten, waar de voice picking-oplossing ZetesMedea ingezet wordt voor een efficiënt beheer van 5000 bestellingen per dag.
Swinkels Family Brewers
Dankzij drie eeuwen vakmanschap en een gezonde ondernemersgeest is Swinkels Family Brewers, een onafhankelijke familie van brouwers en mouters, gekomen waar het nu staat. De implementatie van een vernieuwde EDI-oplossing vindt Swinkels Family Brewers belangrijk omdat het bedrijf wil blijven ontwikkelen in slimmer en duurzamer ondernemen. Met deze EDI-update is Swinkels Family Brewers klaar voor de toekomst.
Postgraduate Certificate: Smart Operations and Maintenance in Industry
The postgraduate studies in Smart Operations and Maintenance (O&M) in Industry allows engineers to specialize in the field of Smart O&M. The programme is developed to equip recent graduates, professionals, and international students with solid academic knowledge of the most essential concepts and technologies in Smart O&M.
Rituals klantverhaal
Een balans tussen assortimentsuitbreiding en voorraadbeheer
Home en Body Cosmetica ‘brand’ Rituals heeft een helder doel voor ogen: groeien naar 1.000 winkels en 1.000 shop-in-shops wereldwijd. Luxe cosmetica artikelen voor een betaalbare prijs, is de slogan. “Het snel groeiende aantal locaties in combinatie met een snel groeiend assortiment vereist een zeer solide supply chain”, stelt Supply Chain Director Mark Hoppenbrouwers. “Als innovatief bedrijf zoek je een systeem om de in- en uitfasering van alle nieuwe artikelen strak te monitoren. Slim4 bewees hierin cruciaal te zijn.
Eichholtz Supplier Portal
Eichholtz is een van ’s werelds meest toonaangevende lifestyle bedrijven op het gebied van interieurdesign en sfeer.
Power Oil automatiseert order proces
Power Oil is een full-service leverancier in auto- en fiets producten.
Zij leveren meer dan 600 retailers bestaande uit bouwmarkten, tankstations en carwashes. Klanten kunnen ook via de website direct online bestellingen plaatsen. Alle producten zijn uit voorraad leverbaar en kunnen direct worden verzonden.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Programma Smart Warehouse Knowledge 2021
Aanstaande donderdag 18 maart 2021 organiseert Value Chain Smart Warehouse Knowledge 2021 – The Online Summit for Warehouse Management. Download hier het programmaboekje waar u alle praktische informatie, het gedetailleerde programma en informatie van de deelnemende partners terugvindt.
Belgische CEO’s zijn optimistisch, maar hebben toch kopzorgen
Maar liefst 82% van de Belgische CEO’s denkt dat de globale economische groei in 2021 zal verbeteren, tegenover 22% in 2020. Dat blijkt uit de 24ste editie van de CEO Survey, een onderzoek dat PwC in januari en februari 2021 voerde bij ruim 5.050 CEO’s wereldwijd, onder wie 50 Belgische.
Avanos Medical implementeert integrated business planning met OMP op SAP S/4HANA
Avanos Medical, met hoofdzetel in Alpharetta, Georgia (VS), is als leverancier van medische apparatuur in 90 landen actief. De onderneming nam een belangrijke strategische beslissing door up te graden van SAP ECC naar SAP S/4HANA. Even belangrijk voor Avanos was dat hun supply chain planning oplossing compatibel zou zijn met het nieuwe SAP-platform.
DHL Express opent duurzame CityHub op Blue Gate Antwerp
DHL Express, de internationale expressdienst van Deutsche Post DHL Group, heeft op Blue Gate Antwerp een nieuwe CityHub voor de Antwerpse regio geopend. Dit stadsdistributiecentrum vervangt het service center nabij de Noorderlaan en zal wekelijks gemiddeld 50.000 pakjes ophalen en leveren in de Scheldestad en de randgemeenten.
Werkkledingspecialist Dassy breidt fulfilmentcenter uit met TGW
Dassy Europe is een Belgische leverancier van gespecialiseerde werkkleding, waaronder werkbroeken, jassen, beschermingsuitrusting en veiligheidsschoenen. Het bedrijf is in 20 landen actief en levert aan meer dan 1.000 gespecialiseerde handelaars.
Sorteercentrum van PostNL én toegangsweg vormen sluitstuk van MG Park De Hulst
Het bedrijvenpark MG Park De Hulst, aan het Kanaal in Willebroek, krijgt er de komende maanden een groot depot bij én een nieuwe toegangsweg, die zal aansluiten op de Koning Boudewijnlaan. Daarmee zit het hele bouwproject nu in de laatste rechte lijn: nog voor het einde van het jaar zal de volledige werf afgerond zijn.
Supply Chain Portal
(Advertorial) Maakt logistieke ketenprocessen efficiënter. Inbound controltower – Slotbooking – Outbound controltower Action, Bol.com, Carrefour, Colruyt, Jumbo supermarkten, Zeeman Cases op www.incore.be
Chep Benelux initieert transportsamenwerking tussen klanten
Chep biedt wereldwijd duurzame supply chain-oplossingen aan, met als basis palletpooling. Gezien zijn wereldwijde netwerk van klanten en transporteurs heeft de aanbieder een goede kijk op de goederenstromen van al zijn klanten. Op basis van die data zoekt Chep naar synergieën tussen transportstromen van klanten en stelt hen optimaliseringsmogelijkheden voor.
Onderzoek ABN Amro: Transportsector herstelt zich fors in 2021
Uit het rapport ‘Op weg naar het einde’ van ABN Amro blijkt dat de Nederlandse transportsector in 2021 met 2,5% zal groeien na een krimp (-4%) in 2020. Een andere opvallende bevinding in de sectorprognose Transport en Logistiek 2021-2022 is dat vooral de zee- en de kustvaart profiteren van het herstel van de industriële productie.
Jungheinrich richt zich met zijn Strategie 2025+ op winstgevende groei
Jungheinrich zal zich de komende jaren richten op het verhogen van de rendabiliteit, efficiëntie en duurzaamheid. Dat deelde het bedrijf in Hamburg mee op de voorstelling van zijn nieuwe strategie 2025+. Jungheinrich heeft zijn strategische groeidoelstelling voor 2020 al een jaar eerder bereikt dan gepland en wil zijn nieuwe strategie gebruiken om in de komende jaren nog meer waarde te creëren voor zijn stakeholders - klanten, medewerkers, aandeelhouders, handelspartners en de maatschappij.