Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Case PepsiCo - Mathura (India)
PepsiCo wanted to set up their 4th production plant in India, which is also their largest plant & it is with a captive warehouse.
This being the largest plant and due to the storage and throughput issues they have been facing with the other 3 largely manually operated plants, they decided to go for a fully automated facility.
As part of that, they approached us for the automation of their warehouse.
Given the scale of the project, we decided to do it in 2 phases, where in, in Phase-1 we automated the Low Bay Area which deals with the storage of Lays, Doritos, Uncle chips and Quaker oats. Here, we weaved a solution around our mother-child ASRS.
Phase 2 gone live in 2023: we proposed a stacker crane based ASRS for the storage of the rest of the brands of Pepsi.
Case Study
One of the world's leading sports brands, needed an innovative warehouse automation solution to manage its omnichannel fulfilment operation in ANZ and required flexibility to manage seasonal peak demand. The operations required a smooth process flow to manage large number of SKUs, high dispatch volume and handle returns efficiently, and an intelligent warehousing software for accuracy and real-time visibility of inventory.
Studie automatisering small parts bij Honda Motor Europe Logistics
Honda Motor Europe Logistics staat in voor de distributie van Honda producten en wisselstukken naar klanten in Europa . In hun Gentse vestiging ontvangen zij goederen vanuit de hele wereld die van daaruit verdeeld worden naar de Europese markt. Binnen HMEL is er een aparte afdeling voor de small parts met 170.000 Sku’s. De bestaande systemen waren verouderd en bijna aan het einde van hun levensduur. HMEL was daarom op zoek naar nieuwe vormen van automatisering voor de toekomst.
Om een onafhankelijk zicht te krijgen op de beste mogelijke oplossing, schakelde HMEL de hulp in van ASD Coddens. ASD Coddens stelde een masterplan op met realistische alternatieven, de voor- en nadelen van elk alternatief en de vervolgstappen.
Vincent Sheppard neemt zijn logistiek centrum grondig onder handen
Vincent Sheppard is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en produceren van binnen- en buitenmeubelen met een hoog comfortniveau. Het bedrijf is de wereldwijde marktleider in 'Lloyd Loom' meubilair, een techniek waarbij kraftpapier om een metalen draad wordt gewikkeld en tot unieke meubels wordt geweven. “Wij zijn een meubelbedrijf met een vestiging en eigen productie in Indonesië. In België hebben we een semi-productie en een logistiek centrum. Door de jaren heen hebben we ons aanbod uitgebreid met andere natuurlijke en duurzame materialen.” zegt Kevin Vandewalle, Operations Director.
Orizon West bouwt een nieuw distributiecentrum
Orizon West is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de distributie van bakkerijgrondstoffen en benodigdheden voor bakkerijen, chocolatiers, ijsbereiders en industrie. Omdat het magazijn te klein werd nam Orizon West de beslissing om een nieuw magazijn te bouwen. Dit DC moest echter voldoen aan de hoogste standaarden en future proof zijn, dit zowel qua gebouw, energieverbruik als qua logistiek. Men moest bovendien ook in staat zijn om in het nieuwe gebouw naast de eigen logistieke activiteiten aan 3th party logistics te doen. Hiervoor klopten ze aan bij ASD Coddens.
Een nieuw distributiecentrum voor Belgian Car Parts
Belgian car parts is een verdeler van auto-onderdelen en toebehoren. Met meer dan 83.000 artikels in catalogus en meer dan 26.000 artikels op stock zijn ze dan ook een gerenommeerde speler op de Belgische markt. Belgian car parts klopte bij ons aan voor het design van hun nieuwe distributiecentrum. Door een continue groei had Belgian car parts behoefte aan een nieuw DC, daar het huidige magazijn te klein geworden was. Het nieuwe gebouw zelf was reeds in de post ontwerpfase toen Belgian car parts ons erbij haalde om de volledige logistieke inrichting van het distributiecentrum te ontwerpen. Hierdoor werd de uitdaging om tot een optimaal magazijn te komen des te groter.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Axfood steunt op Witron voor groots omnichannel distributiecentrum
Eind 2023 voltooit Witron een verregaand geautomatiseerd distributiecentrum van meer dan 100.000m² voor supermarktketen Axfood in de buurt van de Zweedse hoofdstad Stockholm. Daarmee realiseert de systeemintegrator uit het Duitse Parkstein zijn grootste project ooit.
Gheeraert Transport neemt Eraltrans onder zijn vleugels
Gheeraert Transport uit Loppem, bij Brugge, heeft op 1 januari 2020 het handelsfonds en de medewerkers van Eraltrans (Groep Hendrickx) uit Sint-Truiden overgenomen. De actieve familiale aandeelhouders van Eraltrans gingen zelf op zoek naar een partij om de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen voor zowel medewerkers als klanten.
Manhattan Associates en Twilio bieden oplossing voor klantenbinding
Manhattan Associates gaat een samenwerking aan met het cloudcommunicatieplatform Twilio. Met het partnership wordt een geïntegreerde communicatieoplossing geboden waarmee retailers klanten in verschillende regio’s en via meerdere communicatiekanalen aan zich kunnen binden.
België moet digitale kloof overbruggen
België hinkt achterop inzake digitale vooruitgang. Dat blijkt uit de tweede editie van de ‘Global Digital Readiness Index’ van technologiebedrijf Cisco. Het onderzoek berekent de digitale vooruitgang van 141 landen in de wereld en steunt daarbij op gegevens van o.a.
UPS voorspelt retourpiek gezien online shopping record
Volgens voorspellingen van UPS zal de Belgische piek voor e-commerce retouren – rekening houdend met de solden – vandaag, 16 januari, plaatsvinden. De wereldwijde retourpiek viel op 2 januari en was goed voor 1,9 miljoen retouren, een stijging met maar liefst 26% in vergelijking met de piekdag vorig jaar.
North Sea Port in Gent krijgt nieuw bedrijvenpark ‘Hexaport’
In de Gentse North Sea Port richt vastgoedontwikkelaar Hexagon een nieuw bedrijvenpark op de voormalige Balmatt-site (een producent van asbestproducten uit de jaren ’70). Het nieuwe bedrijvenpark ligt aan de Langerbruggestraat, aan de oostoever van het Kanaal Gent-Terneuzen en maakt deel uit van project Hexaport: een site van 4,4 hectare met ook 17.000m² bestaande bedrijfsgebouwen die vastgoedontwikkelaar Hexagon gaat renoveren.
Nederlandse transportsector lijdt onder milieuregels
Volgens een rapport van ABN Amro wordt de sector Transport en Logistiek bij onze noorderburen in 2020 dubbel geraakt. Enerzijds krijgt de sector in 2020 last van de afvlakkende groei van de Nederlandse economie. Anderzijds wordt de sector indirect geraakt door het stikstofbeleid.
Liege Airport Cargo Handling Services boekt productiviteitswinst met Slot Booking applicatie
LACHS (Liege Airport Cargo Handling Services), een van de belangrijkste grondafhandelaren op Liege Airport, heeft met succes de Slot Booking for Air Cargo van Nallian geïmplementeerd. Het betreft een van de collaborative applicaties in de LGG Cargo Cloud.
12Return lanceert retourservice ‘ReturnDock’
Het in Nederland gevestigde 12Return heeft een retourservice gelanceerd onder de naam ReturnDock. Het betreft een wereldwijd platform en netwerk van lokale retourcentra dat merken ondersteunt die actief zijn in Direct-to-Customer commerce en naar klanten wereldwijd verzenden.
Trolley erin en rijden maar?
Het hoe, wat en waarom van het implementeren van een routetrein (Whitepaper) Grote vloten vorkheftrucks zijn vandaag de dag nog steeds de meest voorkomende optie voor productielogistiek. De groeiende trend in het gebruik van routetreinen laat echter zien dat bedrijven de kracht en mogelijkheden hiervan steeds meer onderzoeken.