Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Case PepsiCo - Mathura (India)
PepsiCo wanted to set up their 4th production plant in India, which is also their largest plant & it is with a captive warehouse.
This being the largest plant and due to the storage and throughput issues they have been facing with the other 3 largely manually operated plants, they decided to go for a fully automated facility.
As part of that, they approached us for the automation of their warehouse.
Given the scale of the project, we decided to do it in 2 phases, where in, in Phase-1 we automated the Low Bay Area which deals with the storage of Lays, Doritos, Uncle chips and Quaker oats. Here, we weaved a solution around our mother-child ASRS.
Phase 2 gone live in 2023: we proposed a stacker crane based ASRS for the storage of the rest of the brands of Pepsi.
Case Study
One of the world's leading sports brands, needed an innovative warehouse automation solution to manage its omnichannel fulfilment operation in ANZ and required flexibility to manage seasonal peak demand. The operations required a smooth process flow to manage large number of SKUs, high dispatch volume and handle returns efficiently, and an intelligent warehousing software for accuracy and real-time visibility of inventory.
Studie automatisering small parts bij Honda Motor Europe Logistics
Honda Motor Europe Logistics staat in voor de distributie van Honda producten en wisselstukken naar klanten in Europa . In hun Gentse vestiging ontvangen zij goederen vanuit de hele wereld die van daaruit verdeeld worden naar de Europese markt. Binnen HMEL is er een aparte afdeling voor de small parts met 170.000 Sku’s. De bestaande systemen waren verouderd en bijna aan het einde van hun levensduur. HMEL was daarom op zoek naar nieuwe vormen van automatisering voor de toekomst.
Om een onafhankelijk zicht te krijgen op de beste mogelijke oplossing, schakelde HMEL de hulp in van ASD Coddens. ASD Coddens stelde een masterplan op met realistische alternatieven, de voor- en nadelen van elk alternatief en de vervolgstappen.
Vincent Sheppard neemt zijn logistiek centrum grondig onder handen
Vincent Sheppard is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en produceren van binnen- en buitenmeubelen met een hoog comfortniveau. Het bedrijf is de wereldwijde marktleider in 'Lloyd Loom' meubilair, een techniek waarbij kraftpapier om een metalen draad wordt gewikkeld en tot unieke meubels wordt geweven. “Wij zijn een meubelbedrijf met een vestiging en eigen productie in Indonesië. In België hebben we een semi-productie en een logistiek centrum. Door de jaren heen hebben we ons aanbod uitgebreid met andere natuurlijke en duurzame materialen.” zegt Kevin Vandewalle, Operations Director.
Orizon West bouwt een nieuw distributiecentrum
Orizon West is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de distributie van bakkerijgrondstoffen en benodigdheden voor bakkerijen, chocolatiers, ijsbereiders en industrie. Omdat het magazijn te klein werd nam Orizon West de beslissing om een nieuw magazijn te bouwen. Dit DC moest echter voldoen aan de hoogste standaarden en future proof zijn, dit zowel qua gebouw, energieverbruik als qua logistiek. Men moest bovendien ook in staat zijn om in het nieuwe gebouw naast de eigen logistieke activiteiten aan 3th party logistics te doen. Hiervoor klopten ze aan bij ASD Coddens.
Een nieuw distributiecentrum voor Belgian Car Parts
Belgian car parts is een verdeler van auto-onderdelen en toebehoren. Met meer dan 83.000 artikels in catalogus en meer dan 26.000 artikels op stock zijn ze dan ook een gerenommeerde speler op de Belgische markt. Belgian car parts klopte bij ons aan voor het design van hun nieuwe distributiecentrum. Door een continue groei had Belgian car parts behoefte aan een nieuw DC, daar het huidige magazijn te klein geworden was. Het nieuwe gebouw zelf was reeds in de post ontwerpfase toen Belgian car parts ons erbij haalde om de volledige logistieke inrichting van het distributiecentrum te ontwerpen. Hierdoor werd de uitdaging om tot een optimaal magazijn te komen des te groter.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Mango steunt op TGW voor optimalisering serviceniveau
Als gevolg van de groei die moderetailer Mango de voorbije jaren kende, was het noodzakelijk geworden de supply chain te consolideren. Om de levertijden te optimaliseren en de logistieke kosten te verlagen, koos Mango ervoor een centrale hub te bouwen in de Catalaanse gemeente Lliça d´Amunt, in de buurt van Barcelona.
Hans Anders ziet voorraadbeheer geoptimaliseerd met RFID
Brillenwinkel Hans Anders heeft een oplossing in gebruik genomen waarmee het beheer van de winkelvoorraad wordt geoptimaliseerd. Daarvoor deed Hans Anders een beroep op ICT-dienstverlener CaptureTech. De oplossing is gebaseerd op Radio-Frequency Identification (RFID) en levert niet alleen een aanzienlijke tijdsbesparing op bij het inventariseren in de Hans Anders filialen, maar draagt ook bij aan een hogere servicegraad in de winkels.
Zetes pleit voor ecovriendelijke bezorging van online bestellingen
De sluiting van de winkels heeft de logistieke keten in ons land grondig verstoord. Online winkels namen tijdens de lockdownperiode een steeds hogere vlucht. Tegelijk eisen consumenten ook snellere, nauwkeurigere en stiptere leveringen. In een nieuw onderzoeksrapport geeft logistiek dienstverlener Zetes evenwel aan dat 20% van de pakketten niet bij de eerste poging worden geleverd, met een sterke impact op kosten en ook het milieu.
4 voordelen van CHEP voor uw e-commerce
De voorbije maanden is gebleken dat een flexibele supply chain essentieel is voor e-commerce om te kunnen reageren op onverwachte veranderingen in de markt. Met CHEP bent u zeker van kwalitatieve pallets, waar en wanneer u ze nodig hebt. Transporteer uw producten naar online retailers op blauwe pallets zonder palletruil, retourtransporten en verborgen kosten.
Hoe verstuurt u duurzaam en flexibel naar online retailers?
U verstuurt producten naar fysieke en online retailers? Wij begrijpen dat dat best complex kan zijn. Vertragingen, retours, product- en verpakkingsschade kunt u missen als kiespijn. Bovendien speelt ook duurzaamheid een grote rol bij het succes van e-commerce.
Heylen Warehouses breidt T-Port Logistic Campus verder uit
Gezien het booming effect van e-commerce in coronatijden, ondervindt Heylen Warehouses dat meer klanten zoeken naar ruimte die meteen beschikbaar is om de overcapaciteit van de aanvoer van producten te kunnen verwerken. Daarom heeft de logistiek vastgoedontwikkelaar besloten te starten met de derde bouwfase van de logistieke campus T-Port Logistic Campus op XL Business Park Twente in het Nederlandse Almelo.
BRIXadvice lanceert online platform voor optimalisering van opslag
BRIXadvice, een onafhankelijk advies- en interimmanagementbureau gespecialiseerd in logistiek en supply chain diensten, heeft een online ‘sharing’ platform gecreëerd om bedrijven te helpen hun opslagcapaciteit te optimaliseren. BRIXshare, zoals het platform heet, brengt partijen die nood hebben aan tijdelijke opslagcapaciteit samen met partijen met een tijdelijk overschot aan opslagcapaciteit.
Igus introduceert gratis online simulatie van robots
Om robots gemakkelijk te kunnen programmeren, heeft Igus een besturingssoftware ontwikkeld voor zijn Low Cost automatiseringsoplossingen: Igus robot control. De software is gratis en licentievrij online beschikbaar en moet gebruikers een gemakkelijke introductie bieden tot de wereld van de automatisering.
Westfort Vleesproducten installeert nieuwe intralogistiek van Inther
De realisatie van het slimste vleesbedrijf van Westfort Vleesproducten krijgt steeds meer vorm. Begin maart 2020 is Inther Group on-site gestart met de installatie en bouw van de nieuwe intralogistiek. De huidige locatie in het Nederlandse IJsselstein wordt uitgebreid met een centrale verwerkingslocatie en geïntegreerde invries- en vriesopslag met een oppervlakte van 38.000m².
POM West-Vlaanderen en VIL blazen duurzame logistieke nieuw leven in
De uitbraak van het Covid-19 virus heeft geleid tot een terugval in de acties om de supply chain te verduurzamen. Daardoor wordt er momenteel vooral een beroep gedaan op wegtransport, zo meldt POM West-Vlaanderen. Correct cijferwerk moet overtuigen om opnieuw meer in te zetten op transport via binnenvaart en/of spoor.