Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Case PepsiCo - Mathura (India)
PepsiCo wanted to set up their 4th production plant in India, which is also their largest plant & it is with a captive warehouse.
This being the largest plant and due to the storage and throughput issues they have been facing with the other 3 largely manually operated plants, they decided to go for a fully automated facility.
As part of that, they approached us for the automation of their warehouse.
Given the scale of the project, we decided to do it in 2 phases, where in, in Phase-1 we automated the Low Bay Area which deals with the storage of Lays, Doritos, Uncle chips and Quaker oats. Here, we weaved a solution around our mother-child ASRS.
Phase 2 gone live in 2023: we proposed a stacker crane based ASRS for the storage of the rest of the brands of Pepsi.
Case Study
One of the world's leading sports brands, needed an innovative warehouse automation solution to manage its omnichannel fulfilment operation in ANZ and required flexibility to manage seasonal peak demand. The operations required a smooth process flow to manage large number of SKUs, high dispatch volume and handle returns efficiently, and an intelligent warehousing software for accuracy and real-time visibility of inventory.
Studie automatisering small parts bij Honda Motor Europe Logistics
Honda Motor Europe Logistics staat in voor de distributie van Honda producten en wisselstukken naar klanten in Europa . In hun Gentse vestiging ontvangen zij goederen vanuit de hele wereld die van daaruit verdeeld worden naar de Europese markt. Binnen HMEL is er een aparte afdeling voor de small parts met 170.000 Sku’s. De bestaande systemen waren verouderd en bijna aan het einde van hun levensduur. HMEL was daarom op zoek naar nieuwe vormen van automatisering voor de toekomst.
Om een onafhankelijk zicht te krijgen op de beste mogelijke oplossing, schakelde HMEL de hulp in van ASD Coddens. ASD Coddens stelde een masterplan op met realistische alternatieven, de voor- en nadelen van elk alternatief en de vervolgstappen.
Vincent Sheppard neemt zijn logistiek centrum grondig onder handen
Vincent Sheppard is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het ontwerpen en produceren van binnen- en buitenmeubelen met een hoog comfortniveau. Het bedrijf is de wereldwijde marktleider in 'Lloyd Loom' meubilair, een techniek waarbij kraftpapier om een metalen draad wordt gewikkeld en tot unieke meubels wordt geweven. “Wij zijn een meubelbedrijf met een vestiging en eigen productie in Indonesië. In België hebben we een semi-productie en een logistiek centrum. Door de jaren heen hebben we ons aanbod uitgebreid met andere natuurlijke en duurzame materialen.” zegt Kevin Vandewalle, Operations Director.
Orizon West bouwt een nieuw distributiecentrum
Orizon West is een bedrijf dat gespecialiseerd is in de distributie van bakkerijgrondstoffen en benodigdheden voor bakkerijen, chocolatiers, ijsbereiders en industrie. Omdat het magazijn te klein werd nam Orizon West de beslissing om een nieuw magazijn te bouwen. Dit DC moest echter voldoen aan de hoogste standaarden en future proof zijn, dit zowel qua gebouw, energieverbruik als qua logistiek. Men moest bovendien ook in staat zijn om in het nieuwe gebouw naast de eigen logistieke activiteiten aan 3th party logistics te doen. Hiervoor klopten ze aan bij ASD Coddens.
Een nieuw distributiecentrum voor Belgian Car Parts
Belgian car parts is een verdeler van auto-onderdelen en toebehoren. Met meer dan 83.000 artikels in catalogus en meer dan 26.000 artikels op stock zijn ze dan ook een gerenommeerde speler op de Belgische markt. Belgian car parts klopte bij ons aan voor het design van hun nieuwe distributiecentrum. Door een continue groei had Belgian car parts behoefte aan een nieuw DC, daar het huidige magazijn te klein geworden was. Het nieuwe gebouw zelf was reeds in de post ontwerpfase toen Belgian car parts ons erbij haalde om de volledige logistieke inrichting van het distributiecentrum te ontwerpen. Hierdoor werd de uitdaging om tot een optimaal magazijn te komen des te groter.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Universal Robots en Gibas overhandigen duizendste cobot in de Benelux
Smart Robotics was het bedrijf dat deze cobot in ontvangst mocht nemen van Universal Robots, ontwikkelaar van collaboratieve industriële robotarmen, en hun automatiseringspartner Gibas. Smart Logistics levert intelligente robotoplossingen voor packaging en logistics applicaties binnen verschillende sectoren.
Apple stoot Google van troon in de top 50 van meest innovatieve bedrijven
Nadat het moederbedrijf van Google (Alphabet) vorig jaar voor het eerst op nummer één stond in de top 50 van meest innoverende bedrijven volgens Boston Consulting Group (BCG), moet het bedrijf opnieuw plaats ruimen voor Apple. Alphabet staat nu op nummer twee, gevolgd door Amazon en Microsoft.
Shippeo integreert papierloos transport en geavanceerde palletscanning in real-time visibility plaform
Shippeo heeft een nieuwe mobiele applicatie aangekondigd, die nieuwe mogelijkheden biedt voor verladers en logistieke dienstverleners. De nieuwe functies van de mobiele Shippeo-app omvatten: - Papierloos afleverbewijs De mobiele app integreert de creatie van elektronische vrachtbrieven (of eCMR's) met elektronische handtekeningen.
Picavi Cockpit zoomt dieper in op magazijnprocessen
De analysecomponent in Picavi Cockpit binnen de pick-by-vision oplossing biedt voortaan een nog meer gedetailleerde analyse van de logistieke processen. Deze business intelligence oplossing maakt gebruik van process tracking om het totale proces op te splitsen in kleine stapjes.
Prologis vergroot voetafdruk in belangrijke Belgische logistieke regio’s
Het logistieke vastgoedbedrijf kondigde de acquisitie van zes hoogwaardige logistieke faciliteiten aan – goed voor een totale oppervlakte van 157.500m² - in de logistieke centra van Luik, Beersel en Kontich. De overname omvat 80.000m² grond voor de toekomstige ontwikkeling van 45.000m² logistieke ruimte.
Hein van Rijckevorsel wordt branch director bij DB Schenker Limburg Logistics Center
Begin deze maand is Hein van Rijckevorsel gestart als branch director van DB Schenker Limburg Logistics Center met twee locaties in Venlo (Tradeport Noord en Tjalkkade) en een vestiging in Beringe. Die locaties maken deel uit van de businessunit Contractlogistiek.
Lineas zet rechtstreekse treinverbinding Antwerpen-Lyon op voor intermodale ladingen
De private spoorvrachtoperator biedt voortaan een rechtstreekse treinverbinding voor intermodale volumes tussen Antwerpen in België en Lyon in Frankrijk. Drie rondritten per week verbinden het industrieknooppunt in Lyon met de rest van Europa via het Green Xpress Network van Lineas.
Kuehne+Nagel vestigt zich in nieuw EDC in Tessenderlo
Met de eerste spadesteek op 29 juni 2020 is Weerts Logistics Parks, de logistieke vastgoedtak van Weerts Group, in Tessenderlo gestart met de bouw van een nieuw Europees distributiecentrum dat op termijn 75.000m² groot zal zijn. Het gaat om een investering van 61 miljoen euro.
Scalefactory gaat samenwerking met Delaware aan
Sinds zijn oprichting in 2018 maakt het Gentse Scalefactory een snelle groei mee als aanbieder van end-to-end oplossingen voor de digitale transformatie van productie-, logistieke en hightechbedrijven. Om die groei verder te versnellen en de klanten ‘effortless experience’ oplossingen te bieden, gaat Scalefactory nauw samenwerken met IT- en consultancybedrijf Delaware.
Nasleep van Covid-19 twee jaar lang voelbaar volgens survey PwC
Bijna de helft (43%) van de CFO’s van grote ondernemingen in België verwachten dat hun inkomsten in de komende zes maanden tot 10% zullen dalen en dat de negatieve bedrijfsimpact de komende één à twee jaar voelbaar zal zijn. Hoewel de Belgische regering maatregelen heeft getroffen om die gevolgen op te vangen, heeft slechts 43% van de CFO’s er gebruik van gemaakt.