Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
VAN KAARTJES TOT CADEAUTJES...
Wie heeft op zijn verjaardag nog nooit een kaartje van Greetz ontvangen? Of misschien zelfs een doos chocola of een fles wijn? Sinds oktober 2022 komen de wenskaarten en cadeaus van Greetz uit een nieuw warehouse in Almere.
Met hulp van SSI SCHÄFER heeft het snelgroeiende bedrijf daar een uitgekiende en bijzonder efficiënte logistieke operatie opgezet. Mede daardoor is de cut-off tijd nu een half uur verschoven.
Case DUCAJU
Voor de Belgische verpakkingsspecialist Ducaju gingen we de uitdaging aan. “Ons nieuw magazijn is in oppervlakte de helft kleiner dan vroeger. Toch slaagde SSI SCHÄFER erin een capaciteitsverhoging van 84 procent te realiseren”, zegt Pieter Debucquoy, Innovation & Technical Manager bij Ducaju. “Da’s heel straf!”
Optimalisering retourenmanagement
De groei van e-commerce en de explosieve toename van retourzendingen hebben retailers enorm onder druk gezet. Het is essentieel geworden voor merken om de processen voor retourenmanagement beter te beheren om klanttevredenheid en -loyaliteit te garanderen, operationele kosten te verlagen en winstgevendheid te verhogen.
De groene toekomst van winkelen
Klanten verwachten van bedrijven dat ze hun activiteiten verduurzamen en gelukkig zijn ook de consumenten zelf bereid om concessies te doen. Dat blijk uit een survey van Direct Research in opdracht van Manhattan Associates bij 1.000 Nederlandse en 1.000 Belgische (Vlaanderen) consumenten uit diverse leeftijdsgroepen.
Skechers
Ter ondersteuning van de groeiplannen heeft Skechers een stevige basis gebouwd met betrouwbare, schaalbare en innovatieve technologie. Dus toen het tijd werd om de omnichannelactiviteiten verder te ontwikkelen, vond het wereldwijde lifestyle- en sportmerk de ideale oplossingen bij Manhattan.
CASE Lenskart
Lenskart is Asia’s largest eyewear company serving 40 million people, with more than 1500 omnichannel stores across 175 cities in India, Singapore and Dubai. Lenskart’s phygital approach to retailing eyewear has created a new market and spurred their exponential growth. To cater to this burgeoning growth, Lenskart intended to grow their production and required an automation solution that could cater to their unique phygital requirements (online + offline). With its innovative automation solution, Addverb enables Lenskart to cater to omnichannel distribution, and deliver more than 2,00,000 eyewear daily for the Indian and overseas markets
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Kuehne + Nagel neemt leeuwendeel van Rotra over
Kuehne + Nagel kondigt de overname aan van het gros van de activiteiten van Rotra. Het Nederlandse familiebedrijf, met hoofdzetel in Doesburg, beheert een vloot van meer dan 200 trucks en staat in voor wegvervoer en contract logistics voor Nederlandse, Belgische en internationale klanten.
DP World zet nieuwbouw neer aan Deurganckdok
DP World Antwerp start met de bouw van een nieuw operationeel gebouw op zijn containerterminal aan het Deurganckdok (kaai 1700). Het gebouw zal betere faciliteiten bieden aan de ruim 500 havenarbeiders die er werkzaam zijn en wordt de operationele spil van de terminal.
Wat betekent 5G voor de logistiek?
Telecommunicatiebedrijven over de hele wereld investeren momenteel miljarden euro’s in de modernisering van hun netwerkinfrastructuur om 5G-diensten aan te kunnen bieden aan consumenten en bedrijven. Met lage latentietijden en een bandbreedte tot 10 gigabit per seconde creëert 5G de basis om ongeveer een miljoen apparaten per vierkante kilometer aan te kunnen sluiten.
Volvo Cars traceert herkomst van kobalt met blockchaintechnologie
Volvo Cars gaat als gebruiken om de te maken. Het gaat daarbij vooral om , een grondstof die in de accu’s van elektrische wagens wordt gebruikt. Op die manier wil Volvo uitsluiten dat ergens in de keten grondstoffen verwisseld worden met grondstoffen van onduidelijke herkomst.
Liege Airport gaat in zee met Orange Belgium, Alibaba Cloud en Qatar Airways
Tijdens zijn recente WeCargo event, dat het samen met Leansquare organiseerde, heeft Liege Airport drie nieuwe partnerships gesloten met respectievelijk Orange Belgium, Alibaba Cloud en Quatar Airways.
PowerApps: de ‘last mile’ in software
(Advertorial) Met PowerApps ontwikkel je vlot oplossingen voor lastige maar essentiële processen die je bedrijf eigen zijn. Zo heeft elke organisatie wel een paar unieke noden die niet met standaardsoftware op te lossen zijn. PowerApps kunnen daarbij helpen als je ze met je ERP-systeem of e-commerce software koppelt.
ASM en Eurotec bieden samen oplossing voor smart manufacturing
ASM SMT Solutions is een van de grootste leveranciers van SMT-oplossingen voor elektronicaproducenten en vooraanstaand ontwikkelaar van de geïntegreerde smart SMT factory. Eurotec, onderdeel van Eurogroep, is de drijvende kracht achter de Lowpad, een autonome mobiele robot die de interne logistieke processen en distributieprocessen bij bedrijven optimaliseert.
Mieloo & Alexander vervoegt de LoRa Alliance
Systeemintegrator Mieloo & Alexander, met hoofdkwartier in het Nederlandse Hoofddorp, is recent lid geworden van het groeiende LoRa Alliance netwerk om efficiënte oplossingen te ontwikkelen voor onder andere de logistiek. Door deel uit te maken van het netwerk wil de auto-ID-specialist zijn klanten nog meer geavanceerde, lean en kostenefficiënte systemen kunnen aanbieden op basis van deze technologie.
VEA wordt Forward Belgium w.e.b.
De Vereniging Expediteurs Antwerpen gaat voortaan verder onder de naam Forward Belgium. Behalve de naamswijziging is er nog een verandering. Zo werden ook CEB (Confederatie Expediteurs van België), AVEV (Algemeen Vlaamse Expediteurs Verbond), Secorex en Poolarex onder de koepel van Forward Belgium ondergebracht.
Vijf tips om omnichannel fulfilmentstrategie te boosten
Snel en gratis leveren, dat is wat de klant tegenwoordig van retailers in e-commerce verwacht. Uit onderzoek van Manhattan Associates onder duizend Nederlanders blijkt zelfs dat een meerderheid van de shoppers (57%) gratis bezorging nog steeds als een doorslaggevende factor ziet bij het plaatsen van een online bestelling.