Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
VAN KAARTJES TOT CADEAUTJES...
Wie heeft op zijn verjaardag nog nooit een kaartje van Greetz ontvangen? Of misschien zelfs een doos chocola of een fles wijn? Sinds oktober 2022 komen de wenskaarten en cadeaus van Greetz uit een nieuw warehouse in Almere.
Met hulp van SSI SCHÄFER heeft het snelgroeiende bedrijf daar een uitgekiende en bijzonder efficiënte logistieke operatie opgezet. Mede daardoor is de cut-off tijd nu een half uur verschoven.
Case DUCAJU
Voor de Belgische verpakkingsspecialist Ducaju gingen we de uitdaging aan. “Ons nieuw magazijn is in oppervlakte de helft kleiner dan vroeger. Toch slaagde SSI SCHÄFER erin een capaciteitsverhoging van 84 procent te realiseren”, zegt Pieter Debucquoy, Innovation & Technical Manager bij Ducaju. “Da’s heel straf!”
Optimalisering retourenmanagement
De groei van e-commerce en de explosieve toename van retourzendingen hebben retailers enorm onder druk gezet. Het is essentieel geworden voor merken om de processen voor retourenmanagement beter te beheren om klanttevredenheid en -loyaliteit te garanderen, operationele kosten te verlagen en winstgevendheid te verhogen.
De groene toekomst van winkelen
Klanten verwachten van bedrijven dat ze hun activiteiten verduurzamen en gelukkig zijn ook de consumenten zelf bereid om concessies te doen. Dat blijk uit een survey van Direct Research in opdracht van Manhattan Associates bij 1.000 Nederlandse en 1.000 Belgische (Vlaanderen) consumenten uit diverse leeftijdsgroepen.
Skechers
Ter ondersteuning van de groeiplannen heeft Skechers een stevige basis gebouwd met betrouwbare, schaalbare en innovatieve technologie. Dus toen het tijd werd om de omnichannelactiviteiten verder te ontwikkelen, vond het wereldwijde lifestyle- en sportmerk de ideale oplossingen bij Manhattan.
CASE Lenskart
Lenskart is Asia’s largest eyewear company serving 40 million people, with more than 1500 omnichannel stores across 175 cities in India, Singapore and Dubai. Lenskart’s phygital approach to retailing eyewear has created a new market and spurred their exponential growth. To cater to this burgeoning growth, Lenskart intended to grow their production and required an automation solution that could cater to their unique phygital requirements (online + offline). With its innovative automation solution, Addverb enables Lenskart to cater to omnichannel distribution, and deliver more than 2,00,000 eyewear daily for the Indian and overseas markets
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Axfood steunt op Witron voor groots omnichannel distributiecentrum
Eind 2023 voltooit Witron een verregaand geautomatiseerd distributiecentrum van meer dan 100.000m² voor supermarktketen Axfood in de buurt van de Zweedse hoofdstad Stockholm. Daarmee realiseert de systeemintegrator uit het Duitse Parkstein zijn grootste project ooit.
Gheeraert Transport neemt Eraltrans onder zijn vleugels
Gheeraert Transport uit Loppem, bij Brugge, heeft op 1 januari 2020 het handelsfonds en de medewerkers van Eraltrans (Groep Hendrickx) uit Sint-Truiden overgenomen. De actieve familiale aandeelhouders van Eraltrans gingen zelf op zoek naar een partij om de continuïteit van hun bedrijf te waarborgen voor zowel medewerkers als klanten.
Manhattan Associates en Twilio bieden oplossing voor klantenbinding
Manhattan Associates gaat een samenwerking aan met het cloudcommunicatieplatform Twilio. Met het partnership wordt een geïntegreerde communicatieoplossing geboden waarmee retailers klanten in verschillende regio’s en via meerdere communicatiekanalen aan zich kunnen binden.
België moet digitale kloof overbruggen
België hinkt achterop inzake digitale vooruitgang. Dat blijkt uit de tweede editie van de ‘Global Digital Readiness Index’ van technologiebedrijf Cisco. Het onderzoek berekent de digitale vooruitgang van 141 landen in de wereld en steunt daarbij op gegevens van o.a.
UPS voorspelt retourpiek gezien online shopping record
Volgens voorspellingen van UPS zal de Belgische piek voor e-commerce retouren – rekening houdend met de solden – vandaag, 16 januari, plaatsvinden. De wereldwijde retourpiek viel op 2 januari en was goed voor 1,9 miljoen retouren, een stijging met maar liefst 26% in vergelijking met de piekdag vorig jaar.
North Sea Port in Gent krijgt nieuw bedrijvenpark ‘Hexaport’
In de Gentse North Sea Port richt vastgoedontwikkelaar Hexagon een nieuw bedrijvenpark op de voormalige Balmatt-site (een producent van asbestproducten uit de jaren ’70). Het nieuwe bedrijvenpark ligt aan de Langerbruggestraat, aan de oostoever van het Kanaal Gent-Terneuzen en maakt deel uit van project Hexaport: een site van 4,4 hectare met ook 17.000m² bestaande bedrijfsgebouwen die vastgoedontwikkelaar Hexagon gaat renoveren.
Nederlandse transportsector lijdt onder milieuregels
Volgens een rapport van ABN Amro wordt de sector Transport en Logistiek bij onze noorderburen in 2020 dubbel geraakt. Enerzijds krijgt de sector in 2020 last van de afvlakkende groei van de Nederlandse economie. Anderzijds wordt de sector indirect geraakt door het stikstofbeleid.
Liege Airport Cargo Handling Services boekt productiviteitswinst met Slot Booking applicatie
LACHS (Liege Airport Cargo Handling Services), een van de belangrijkste grondafhandelaren op Liege Airport, heeft met succes de Slot Booking for Air Cargo van Nallian geïmplementeerd. Het betreft een van de collaborative applicaties in de LGG Cargo Cloud.
12Return lanceert retourservice ‘ReturnDock’
Het in Nederland gevestigde 12Return heeft een retourservice gelanceerd onder de naam ReturnDock. Het betreft een wereldwijd platform en netwerk van lokale retourcentra dat merken ondersteunt die actief zijn in Direct-to-Customer commerce en naar klanten wereldwijd verzenden.
Trolley erin en rijden maar?
Het hoe, wat en waarom van het implementeren van een routetrein (Whitepaper) Grote vloten vorkheftrucks zijn vandaag de dag nog steeds de meest voorkomende optie voor productielogistiek. De groeiende trend in het gebruik van routetreinen laat echter zien dat bedrijven de kracht en mogelijkheden hiervan steeds meer onderzoeken.