Efficiëntie en energiebesparing in magazijnen: de rol van PVC-gordijnen

In magazijnen en industriële ruimtes staan efficiëntie en energiebesparing centraal. Elk detail telt als het gaat om het optimaliseren van de logistieke stroom en het minimaliseren van energieverbruik. PVC-gordijnen zijn daarvoor een simpele, maar uiterst doeltreffende oplossing. Ze bieden tal van voordelen voor magazijnen en productiefaciliteiten, zowel op het vlak van kostenbesparing als operationele efficiëntie.

Recente artikelen

Case Newpharma

Bij Newpharma worstelde men met complexe logistieke uitdagingen na een explosie van hun e-commerce activiteiten. MDR Consulting analyseerde de processen en formuleerde voorstellen tot verbetering.

Case Gavra

Gezien het huidige ERP en WMS/MES software pakket op korte termijn niet meer ondersteund ging worden moest Gavra op korte termijn een nieuw ERP pakket met bijhorende WMS/MES selecteren dat voldeed aan de huidige en toekomstige behoeften van hun business model waarin logistiek een cruciale rol speelt.

Case Lutosa

Twee nieuwe productielijnen voor diepgevroren specialiteiten dienden tegelijkertijd geïntegreerd te worden. Bovendien werd er bijkomend overgaan tot de investering in een nieuwe friet productielijn van 25T/uur om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het gebrek aan stockage capaciteit op de site in Leuze voor zowel verpakkingsmateriaal, ingrediënten als afgewerkt product noopten ons tot een creatieve oplossing en uitbreiding van onze opslag, aan- en afvoer capaciteit. Tegelijkertijd dienden we ons ook voor te bereiden op de nakende BREXIT.

Wyckaert digitaliseert magazijnbeheer

Wyckaert is een Gents bouwbedrijf dat al meer dan 125 jaar projecten realiseert voor de industrie, de utiliteitsbouw en de residentiële markt. Het bedrijf geniet een gedegen reputatie als vaste waarde en betrouwbare referentie met veel aandacht voor duurzaam ondernemen.

Wyckaert streeft langetermijnrelaties na met medewerkers, klanten en partners. Elk bouwproject is een partnership.  Door continuïteit in de samenwerking met onderaannemers, leveranciers en dienstverleners verzekeren ze de opdrachtgever van kwaliteit en willen ze ervoor zorgen dat elk project een referentieproject wordt.

AZ Oostende kiest voor Track and Trace van PHI DATA

Ziekenhuizen werken met belastinggeld, dus proberen ze zo zorgzaam mogelijk om te gaan met de beschikbare budgetten. Om het medisch materiaal zo efficiënt mogelijk in te zetten en om investeringen te vermijden, startte het Oostendse ziekenhuis AZ Oostende een track-and-trace project in samenwerking met Blyott en PHI DATA.

AZ Oostende is een toekomstgericht algemeen ziekenhuis dat streeft naar kwaliteitsvolle gezondheidszorg voor de bevolking van Oostende en de regio. Eind 2023 fusioneerde AZ Damiaan met het tweede Oostendse ziekenhuis Henri Serruys tot AZ Oostende.

Group Renmans digitaliseert dankzij Simac PHI DATA

Veranderende wetgeving en de wens om bestaande processen te vereenvoudigen, zet de groep Renmans ertoe aan om de slagerijen van twee nieuwe applicaties te voorzien, voor inventarisering en voor de traceability van de producten. Voor beide apps deed men een beroep op Simac PHI DATA, dat ook de Zebra handhelds leverde voor makkelijk gebruik door de werknemers.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

Veelzijdig.Betrouwbaar.Rendabel

Daifuku’s intralogistieke concepten kunnen ook uw logistieke processen optimaliseren. Als wereldleider in zijn domein, begeleidt Daifuku ondernemingen bij het automatiseren van goederenstromen binnen productie en distributie. Daifuku’s all-in dienstverlening start reeds vanaf de initiële planning en omvat analyse, voorstel, ontwerp, fabricage, opbouw, integratie, aftersales en modernisering.

Jumbo automatiseert ook logistiek voor vers voedsel met Witron

De Nederlandse retailer Jumbo realiseert in Nieuwegein een van de modernste geautomatiseerde distributiecentra voor vers voedsel in Europa. Vanaf begin 2024 voorziet de 40.000m² grote faciliteit alle Jumbowinkels in Nederland en België van bijna 2900 verschillende verse artikelen: zuivelproducten, kazen, vleesproducten, tapas, salades, gekoelde dranken en nog veel meer artikelen met een houdbaarheid van minstens 8 dagen.

VIL test met succes intern transport op waterstof

Waterstof is geen verre droom meer. Dat is de conclusie van VIL, dat met het project Hydrolog gedurende zes weken een waterstof aangedreven terminaltractor en een vorkheftruck testte op twee terminals in de Antwerpse haven. De demonstraties tonen aan dat waterstof als zero-emissie brandstof op een veilige en performante wijze kan worden ingezet voor de aandrijving van zwaar logistiek equipment.

Scotch & Soda krijgt meer zicht op voorraad met RFID-tags van Checkpoint Systems

Scotch & Soda, met 166 winkels in meer dan 70 landen, maakt al meer dan 10 jaar gebruik van de kledinglabels van Checkpoint Systems, leverancier van RFID-oplossingen. Nu gaat het modemerk een stap verder in zijn samenwerking door de nieuwste generatie RFID-labels (het Njord-label met de Impinj M750-chip) toe te passen op al zijn producten wereldwijd.

Böwe Systec wordt Bowe Group

Böwe Systec, met hoofdkantoor in Augsburg (Duitsland), is wereldwijd aanbieder van oplossingen voor procesautomatisering die zijn gebaseerd op het vullen, sorteren van enveloppen en pakketten en intralogistiek. Böwe Systec is nu de Bowe Group geworden.

Savoye stelt Alain Kaddoum aan als managing director Midden-Oosten

Savoye, internationaal producent en system integrator van intralogistieke systemen en -software heeft Alain Kaddoum aangesteld als managing director voor het kantoor in Dubai. Alain Kaddoum werkte ruim zes jaar als professional in de intralogistiek in het Midden-Oosten en heeft een commercieel/technische achtergrond opgebouwd op het gebied van automatisering en magazijnmanagement.

Axens installeert Plug-and-Carry Heavy Load van Boa Concept

Boa Concept heeft de fabriek van Axens in Salindres (in de Gard, Frankrijk), uitgerust met een geautomatiseerde Plug-and-Carry Heavy Load lijn. Axens produceert en verkoopt katalysatoren en absorptiemiddelen voor de raffinage-industrie, de petrochemie en de behandeling van water en gas.

Montea zet voet op Duitse bodem

Vastgoedonderneming Montea zet de eerste stappen op Duitse bodem met de aankoop van een terrein van 83.000m² in Mannheim. Het terrein is voor 8,5 jaar verhuurd aan de Duitse FDT Flachdach. Als die huurovereenkomst afloopt, wordt het greyfield terrein herontwikkeld tot een duurzame logistieke ruimte.

Dematic verhuist om verder uit te breiden

Dematic NV is verhuisd van Zwijndrecht naar een groter en CO2-neutraal kantoor in Antwerpen Linkeroever. De verhuizing is naar eigen zeggen een eerste fase in het strategisch plan van het bedrijf in intralogistiek om verder met dubbele cijfers te blijven groeien.

Supply Chain Innovations 2021 gaat door in Antwerpen op 7 oktober

Na anderhalf jaar onderbreking en verschillende door Covid gedwarsboomde plannen is het eindelijk zover, Supply Chain Innovations 2021 zal doorgaan op 7 oktober 2021. Het fysieke event waar elke supply chain manager jaarlijks naar uitkijkt staat weer op de agenda.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.