Kwaliteitsborging met AI in de autoproductie van BMW Group

Binnen AIQX-initiatief vertrouwt BMW Group op netwerkcamera's van Axis Communications voor innovatieve kwaliteitsinspectie in autoproductie

Als toonaangevend bedrijf in de auto-industrie is de BMW Group al vele jaren pionier op het gebied van innovatieve digitale ontwikkelingen. Een bijzondere focus ligt daarbij op kunstmatige intelligentie (AI) voor geautomatiseerde kwaliteitsborging tijdens productieprocessen. Netwerkcamera's van Axis Communications worden gebruikt in combinatie met in-house technologieën van de BMW Group - waaronder AIQX (Artificial Intelligence Quality Next).

Recente artikelen

De groene toekomst van winkelen

Klanten verwachten van bedrijven dat ze hun activiteiten verduurzamen en gelukkig zijn ook de consumenten zelf bereid om concessies te doen. Dat blijk uit een survey van Direct Research in opdracht van Manhattan Associates bij 1.000 Nederlandse en 1.000 Belgische (Vlaanderen) consumenten uit diverse leeftijdsgroepen.

Commerce Trends 2023-2024

Vandaag de dag vereist het ondersteunen van supply chains en commerce niet alleen een vlotte goederenstroom, maar ook een snelle gegevens- en processenstroom. Dat vraagt om moderne, altijd up-to-date, volledig geïntegreerde platforms en systemen waarbinnen gegevens vrij en zonder barrières kunnen bewegen.

Skechers

Ter ondersteuning van de groeiplannen heeft Skechers een stevige basis gebouwd met betrouwbare, schaalbare en innovatieve technologie. Dus toen het tijd werd om de omnichannelactiviteiten verder te ontwikkelen, vond het wereldwijde lifestyle- en sportmerk de ideale oplossingen bij Manhattan.

CASE Lenskart

Lenskart is Asia’s largest eyewear company serving 40 million people, with more than 1500 omnichannel stores across 175 cities in India, Singapore and Dubai. Lenskart’s phygital approach to retailing eyewear has created a new market and spurred their exponential growth. To cater to this burgeoning growth, Lenskart intended to grow their production and required an automation solution that could cater to their unique phygital requirements (online + offline). With its innovative automation solution, Addverb enables Lenskart to cater to omnichannel distribution, and deliver more than 2,00,000 eyewear daily for the Indian and overseas markets

Case PepsiCo - Mathura (India)

PepsiCo wanted to set up their 4th production plant in India, which is also their largest plant & it is with a captive warehouse.

This being the largest plant and due to the storage and throughput issues they have been facing with the other 3 largely manually operated plants, they decided to go for a fully automated facility.

As part of that, they approached us for the automation of their warehouse.

Given the scale of the project, we decided to do it in 2 phases, where in, in Phase-1 we automated the Low Bay Area which deals with the storage of Lays, Doritos, Uncle chips and Quaker oats. Here, we weaved a solution around our mother-child ASRS.

Phase 2 gone live in 2023: we proposed a stacker crane based ASRS for the storage of the rest of the brands of Pepsi.

Case Study

One of the world's leading sports brands, needed an innovative warehouse automation solution to manage its omnichannel fulfilment operation in ANZ and required flexibility to manage seasonal peak demand. The operations required a smooth process flow to manage large number of SKUs, high dispatch volume and handle returns efficiently, and an intelligent warehousing software for accuracy and real-time visibility of inventory.

Recente video's

Recente nieuwsberichten

ICT&Logistiek en Logistica Next: dé driedaagse logistieke hotspot!

(Advertorial) Van 5 tot en met 7 november 2024 transformeert de Koninklijke Jaarbeurs tot dé driedaagse hotspot waar de hele logistieke sector bijeenkomt. Daar wil je bij zijn: je ontdekt er oplossingen bij de 300+ exposanten, laat je inspireren door 200 sprekers, leert over de laatste trends en ontwikkelingen, benut de case studies en wisselt ervaringen uit met duizenden professionals.

AgriEuro automatiseert beheer van reserveonderdelen met Dematic

AgriEuro, een leverancier van apparatuur en producten voor de landbouw en tuinonderhoud in Italië, heeft Dematic geselecteerd om een AutoStore-systeem te installeren in zijn nieuwe logistieke centrum in Spoleto (Umbrië). Die faciliteit wordt in de komende maanden gebouwd en breidt de locatie uit waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. Het is de bedoeling dat het logistieke centrum zich uitsluitend richt op aftersales-activiteiten, zoals het dagelijkse beheer van reserveonderdelen en andere kleine componenten

Kuehne+Nagel huldigt zijn grootste logistieke hub ooit in

Kuehne+Nagel heeft het nieuwe distributiecentrum van Adidas in Mantova, Noord-Italië, officieel geopend. De logistieke hub, gekenmerkt door doorgedreven digitalisering en duurzaamheid, gaat gepaard met een investering van 350 miljoen euro, de grootste investering van het logistieke bedrijf tot nu toe. Naast groeimogelijkheden biedt de site ook werkgelegenheid voor ruim 700 nieuwe medewerkers met een focus op technische en digitale vaardigheden.

Belgen kopen 40% meer online dan een jaar geleden

Onderzoek van Descartes toont aan dat 38% van de Belgische consumenten meer producten online hebben gekocht ten opzichte van een jaar geleden. Voor het onderzoek bevroeg de aanbieder van SaaS-oplossingen, samen met Sapio Research, voor het derde jaar op rij 8.000 consumenten uit Europa en Noord-Amerika, waarvan 250 consumenten uit België. De deelnemers werd gevraagd naar hun ervaringen met online aankopen en thuisbezorging in de periode van eind oktober 2023 tot medio januari 2024.

UPTR onderzoekt financiële gezondheid Transport en Logistiek

Naar jaarlijkse traditie heeft UPTR, de belangenvereniging van Belgische vervoerders en logistieke spelers, een studie laten uitvoeren naar de financiële gezondheid van de transportsector, dit jaar geïntegreerd met de sector logistiek.

Daartoe heeft het audit- en financieel adviesbureau BDO de jaarrekeningen (eind juli 2024 ingediend bij de NBB) van Belgische bedrijven met als hoofd-NACE-code de code ‘494 – Goederenvervoer over de weg en verhuisdiensten’, maar ook de (logistieke) codes ‘521 – Opslag en opslagfaciliteiten’ en ‘522 – Aanvullende diensten voor transport’ onder de loep genomen.

B-Close neemt invoerdersactiviteiten Yale over van Hilaire Van der Haeghe

B-Close, een onafhankelijke Belgische onderneming actief in de verdeling en het onderhoud van A-merkheftrucks, neemt vanaf 1 november 2024 de Belgische distributierechten voor het heftruckmerk Yale over. Daarmee laat Hilaire Van der Haeghe (HH Group) zijn bedrijfstak HH Industry over aan B-Close en focust zich verder op zijn kernactiviteiten in de distributie van technisch materieel en diensten voor de landbouw- en groensector.

PICS Belgium organiseert Supply Chain Trivia Quiz

(Advertorial) Op 23 oktober 2024 organiseert PICS Belgium de ultieme Supply Chain Trivia Quiz. Het wordt een leuk evenement waarbij supply chain professionals op een vriendschappelijke manier de strijd met elkaar aanbinden; ideaal als team building activiteit.

Aandacht voor ergonomie en veiligheid verhoogt productiviteit

(Advertorial) Onder het motto ‘Human First’ geeft Exotec bij de ontwikkeling van zijn magazijnrobotsystemen altijd prioriteit aan het comfort van de operator. Het vergt misschien wat investeringen en kan het ontwikkelingsproces vertragen, maar operatoren die hun werk op een comfortabele manier kunnen uitvoeren gaan dat automatisch ook efficiënter doen en daardoor treedt er ook minder uitval op.

5 tips om duurzaam te besparen

(Advertorial) Uw duurzaamheid verhogen én uw kosten reduceren: het lijkt een onmogelijke opdracht, maar er zijn wel degelijk manieren om zowel het milieu als uw portefeuille plezier te doen.

Logidis migreert zijn Generix WMS warehouse management oplossing naar SaaS

(Advertorial) Generix – een wereldwijd bedrijf voor bedrijfssoftware dat een breed portfolio van SaaS-oplossingen biedt op het gebied van supply chain, financiën, handel en B2B-integratie – heeft aangekondigd dat logistiek bedrijf Logidis zijn Generix WMS-oplossing (Warehouse Management System) heeft gemigreerd naar SaaS om zijn 230.000 orderregels per maand in zijn twee magazijnen in Mauritius af te handelen.

Nieuwsbrief

Wenst u op de hoogte te blijven van alles wat reilt en zeilt binnen de supply chain wereld? Registreer dan nu GRATIS op de Value Chain nieuwsbrieven.

Registreer NU

Magazines

U wenst zich te abonneren op de Value Chain Management magazines (print en online) en wenst toegang tot alle gepubliceerde content op onze website? Abonneer NU!

Abonneer NU

Supply Chain Innovations

Hét jaarlijkse netwerkevent voor elke supply chain professional!

Lees meer
Cookies accepteren

Wij houden rekening met uw privacy

We gebruiken cookies om uw surfervaring te verbeteren, gepersonaliseerde advertenties of inhoud weer te geven en verkeer te analyseren. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met ons gebruik van cookies.