Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Case Van Moer Logistics
Met klanten die in allerlei verschillende markten zitten, bleek het voor Van Moer Logistics lastig om één oplossing te vinden, die past bij alle specifieke klantprocessen én -wensen. De sector specifieke oplossing van Elevate-IT bood uitkomst.
Whitepaper - Gids voor magazijn van de toekomst
De logistieke belofte van een bedrijf is nu een belangrijke bepalende factor voor haar concurrentiepositie. De leveringstermijnen en leveringsopties zijn prioritaire criteria geworden bij de aankoopbeslissingen van klanten. Zij kunnen de keuze maken tussen twee merken of leveranciers en een prijsverschil rechtvaardigen. Zo hebben de nieuwe eisen van de klanten bijgedragen tot het besef van het verband tussen commerciële prestaties en logistiek. Als gevolg daarvan zijn de verwachtingen die aan magazijnen worden gesteld, de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Als waarborg voor een snelle orderverwerking kunnen zij niet langer genoegen nemen met de picking van de zendingen aan het einde van de dag, de dag ervoor of ‘s ochtends. Elke minuut telt!
CASE Agristo
Bij Agristo draait alles om de lekkerste aardappelproducten, van frieten, kroketten, wedges, röstis tot puree. Gekruid naar perfectie en verpakt op maat van de klant.
De Belgische onderneming is sinds 1986 uitgegroeid tot een wereldspeler in de ontwikkeling en productie van diepgevroren aardappelproducten. Dankzij de bijkomende productievestigingen in Nazareth, Wielsbeke en Tilburg is hun productiecapaciteit gestegen en bedraagt nu 850.000 ton afgewerkt product per jaar. 98% hiervan wordt geëxporteerd naar retail- en foodservicespelers wereldwijd.
Digitalisering van Quality Control-processen in de klinische productie
Een wereldspeler in de farma wenste het Quality Control-proces voor de klinische productie verregaand te digitaliseren.
Ontwikkeling van strategische logistieke capaciteiten voor klinische supply chain.
Vereiste van de klant
Een toonaangevend globaal farmaceuticabedrijf vroeg ons om strategische logistieke capaciteiten te ontwikkelen voor een snelle en flexibele klinische Supply Chain met diepvriesbewaring, verpakking, labeling en distributie.
De klinische ontwikkeling in de vroege fase vereist snelle en flexibele capaciteiten voor de Supply Chain, zoals de verbetering van de capaciteiten voor de diepvriesbewaring, verpakking, etikettering en distributie van geneesmiddelen.
Deze probleemstelling werd aangepakt met een benchmarking en optimalisatie van vriesprocessen, zoals oplossingen voor het invriezen/ontdooien, pick & pack en de monitoring van de verzending. De krappe tijdlijn voor de leveringen, de uiterst volatiele VUCA-omgeving en de globale Supply Chain met een mix van interne en uitbestede expertise stellen tal van uitdagingen. Vandaar dat Moore werd gevraagd om het Supply Chain-team van de klant bij te staan.
Mastering the control tower journey
In an era where supply chains are becoming increasingly complex, dynamic, and interconnected, the significance of a control tower has risen as a pivotal element in orchestrating the intricate flows of data and products. A control tower represents the nerve centre of a modern supply chain, providing real-time visibility, data-driven insights, and collaborative capabilities. However, while the concept promises many operational and financial benefits, many organisations stumble along the path towards successful implementation. In this article, you’ll learn more about the main pitfalls of a set-up and we’ll provide you with insights on how to overcome them.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Nog nieuw van Tilt-Import is Shocklog Cellular voor de positiebepaling van vrachten
Tilt-Import is sinds 1986 gespecialiseerd in de opvolging van transportomstandigheden van vrachten. Zo levert het bedrijf al jaren Shocklog, een toepassing om schokken en trillingen tijdens het transport te registreren. Op vraag van verschillende klanten die hun product in real time willen kunnen lokaliseren en een alarm willen krijgen wanneer een abnormaliteit plaatsvindt, heeft Tilt-Import recent een nieuwe module voor Shocklog ontwikkeld, met name Shocklog Cellular.
VAS van Tilt-Import moet veiligheid in magazijnen vergroten
Het Franse Tilt-Import, leverancier van veiligheidsoplossingen voor o.a. magazijnen, stelt met zijn nieuwe Visual Alert System (VAS) een oplossing voor om aanrijdingen tussen voetgangers en heftrucks in magazijnen te voorkomen. Het betreft een projectiesysteem dat in risicozones een waarschuwingssignaal op de vloer projecteert wanneer een heftruck op komst is.
Superbeton bouwt verder met Build Software
Superbeton uit het Antwerpse Herselt is al decennia lang actief als wegenbouwer en realiseert zowel openbare als private wegenwerken. Omdat de bestaande ERP- en boekhoudoplossing niet langer voldeden, ging het familiebedrijf vorig kwartaal op zoek naar een nieuwe oplossing.
Inther lanceert robot voor volautomatisch orderverzamelen
Inther Group stelt de GRIPP, de Gantry Robotic Intelligent Piece Picker, voor. Deze robot voor volautomatische picking heeft een grote reikwijdte, is compact, veilig en kan tot 1200 producten per uur verwerken. Bovendien is de robot flexibel: ongeacht de vorm van het product, pakt de ‘gripper’ het item op.
Collision Sentry Corner Pro moet aanrijdingen voorkomen
De nieuwe Collision Sentry Corner Pro is een evolutie van de eerdere versies van de Collision Sentry en de Corner Pro tiltsystemen. Zoals bij de eerdere versies is de Collision Sentry Corner Pro ontworpen om een veiligere werkomgeving te realiseren in industriële werksituaties door ervoor te zorgen dat blinde hoeken worden gereduceerd of uitgesloten.
Haventransport Stella Artois gaat voortaan via biertrein
AB InBev zal voortaan het grootste deel van haar haventransport organiseren per trein. Vanaf 2020 zal de brouwer door zijn modal shift zo’n 20.000 vrachtwagens per jaar van de Antwerpse ring halen. Het nieuwe treintraject wordt mogelijk gemaakt op initiatief van AB InBev en Katoen Natie, het magazijn waar de treinen gevuld worden met Stella Artois, en dankzij partners Lineas en DP World.
Moeheid en kennistekort leidt tot vertragingen in digitale transformatie
Hoewel maar liefst 8 op 10 van de Belgische en Nederlandse bedrijven digitale transformatie als een top drie prioriteit zien, gelooft bijna de helft van die bedrijven dat de vooruitgang vertraging oploopt vanwege ‘digitale transformatiemoeheid’.
Hardis Group introduceert beeldherkenning en artificial intelligence in de logistiek
Hardis Group lanceert Vision Insights powered by Xi IoT. De nieuwe oplossing creëert een digitale tweeling van een reëel logistiek magazijn door gebruik te maken van geautomatiseerde beeldherkenning voor alle objecten en activa in een magazijn, fabriek of winkel.
Onderzoek brengt de uitdagingen van Europese verladers en vervoerders aan het licht
Aangezien de Europese markt voor wegtransport nog steeds erg versnipperd is, worden supply chain professionals geconfronteerd met een complexe sector. Maar liefst 50% van de verladers werkt met meer dan 30 vervoerders tegelijkertijd, wat een goede kennis van de markt vergt om dit efficiënt te organiseren.
Vestiaire Collective breidt e-commerce internationaal uit met Descartes CustomsInfo
Als aanbieder van on-demand SaaS-oplossingen voorziet Descartes Systems Group Vestiaire Collective van een internationale handelsdatabase om het toenemend aantal beschikbare producten op de website te beheren. Vestiaire Collective is een wereldwijd community-driven platform voor exclusieve tweedehandsmode, dat een groeiend assortiment en een stijgend aantal exporttransacties kent.