Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Case Verkooijen Veem
Verkooijen, opgericht in 1977, staat in de wijde omgeving bekend als dé logistieke partner als het gaat om plastics, granulaat en maalgoed. Van warehousing tot transport en distributie. Om samenwerkingspartners realtime inzicht te bieden, is een solide WMS onmisbaar voor de logistiek dienstverleners. Software waarmee ze moeiteloos kunnen inspelen op de huidige en toekomstige behoeften.
Case Lineage Logistics
Lineage Logistics, 's werelds grootste en meest innovatieve temperatuurgeregelde industriële REIT en logistieke dienstverlener, biedt diensten aan voor de volledige toeleveringsketen voor diepvriesproducten – van het ontvangen van goederen tot warehousing, activiteiten met toegevoegde waarde en transport. Om hun klanten te helpen bij het behalen van hun succes, nu én in de toekomst, breidt de internationale logistieke dienstverlener zijn infrastructuur voortdurend uit. Lineage Logistics Europe besloot dat 3PL Dynamics het standaard WMS voor Europa is.
Case Van Moer Logistics
Met klanten die in allerlei verschillende markten zitten, bleek het voor Van Moer Logistics lastig om één oplossing te vinden, die past bij alle specifieke klantprocessen én -wensen. De sector specifieke oplossing van Elevate-IT bood uitkomst.
Whitepaper - Gids voor magazijn van de toekomst
De logistieke belofte van een bedrijf is nu een belangrijke bepalende factor voor haar concurrentiepositie. De leveringstermijnen en leveringsopties zijn prioritaire criteria geworden bij de aankoopbeslissingen van klanten. Zij kunnen de keuze maken tussen twee merken of leveranciers en een prijsverschil rechtvaardigen. Zo hebben de nieuwe eisen van de klanten bijgedragen tot het besef van het verband tussen commerciële prestaties en logistiek. Als gevolg daarvan zijn de verwachtingen die aan magazijnen worden gesteld, de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. Als waarborg voor een snelle orderverwerking kunnen zij niet langer genoegen nemen met de picking van de zendingen aan het einde van de dag, de dag ervoor of ‘s ochtends. Elke minuut telt!
CASE Agristo
Bij Agristo draait alles om de lekkerste aardappelproducten, van frieten, kroketten, wedges, röstis tot puree. Gekruid naar perfectie en verpakt op maat van de klant.
De Belgische onderneming is sinds 1986 uitgegroeid tot een wereldspeler in de ontwikkeling en productie van diepgevroren aardappelproducten. Dankzij de bijkomende productievestigingen in Nazareth, Wielsbeke en Tilburg is hun productiecapaciteit gestegen en bedraagt nu 850.000 ton afgewerkt product per jaar. 98% hiervan wordt geëxporteerd naar retail- en foodservicespelers wereldwijd.
Digitalisering van Quality Control-processen in de klinische productie
Een wereldspeler in de farma wenste het Quality Control-proces voor de klinische productie verregaand te digitaliseren.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Collect&Go verzamelt bestellingen met zelfrijdende voertuigen
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, heeft zijn distributiecentrum in Londerzeel uitgerust met slimme autonome voertuigen. Daarmee wil Collect&Go de efficiëntie in de versafdeling van het distributiecentrum verhogen. Momenteel rijden er 22 ‘self driving vehicles’ (SDV’s) in het DC rond, waardoor het rondhalen van verse producten 20% sneller verloopt.
Mediq optimaliseert order fulfilment met ZetesMedea Voice
Het Europese zorgaanbieder Mediq heeft in zijn magazijn in Denemarken de ZetesMedea magazijnoplossing met de nieuwste voice technologie geïmplementeerd. Dankzij de implementatie kan Mediq de orderpickprocessen aanzienlijk optimaliseren en tegelijkertijd een snellere orderverwerking voor klanten en een vlottere onboarding van nieuwe medewerkers realiseren.
Volvo komt met trucks met waterstofverbrandingsmotor
Volvo Trucks ontwikkelt vrachtwagens met waterstofverbrandingsmotoren, ook bekend als ‘H2 ICE’ (Hydrogen Internal Combustion Engine). Vrachtwagens die op waterstof (H2) rijden, zullen vooral geschikt zijn voor langere afstanden en kunnen een oplossing zijn wanneer de inzet van elektrische trucks niet haalbaar is, bijvoorbeeld voor regio’s met een beperkte laadinfrastructuur of wanneer er weinig tijd is om de accu’s op te laden. De eerste klantentests zullen in 2026 plaatsvinden, als voorbereiding op de daaropvolgende serieproductie. Tegen het eind van dit decennium zullen de waterstoftrucks commercieel beschikbaar zijn.
Luchthaven Kortrijk-Wevelgem ambieert toekomst als dronehub
Internationale Luchthaven Kortrijk-Wevelgem (ILKW) mikt op een duurzame toekomst door de dronekaart te trekken. Eerste stap is de installatie van een nieuw dronedetectiesysteem om de veiligheid van het vliegverkeer op en rond de luchthaven te waarborgen.
Ontdek de kracht in uw planningsdata, win een gratis analyse
(Advertorial) Deze zomer helpen wij jouw bedrijf in het verkrijgen van gebruiksklare inzichten in uw planningsdata. Duik dieper in uw gegevens en ontdek hoe een betere visibiliteit uw bedrijf kan transformeren. Met onze uitgebreide expertise en geavanceerde analysemethoden onthullen we niet alleen trends en patronen, maar ook duidelijke mogelijkheden voor groei en optimalisatie.
De meest simpele veiligheidsoplossing voor de laad- en losomgeving
(Advertorial) Om de situatie tijdens het laden en lossen veilig te houden, zijn er vele oplossingen beschikbaar: aanrijdbeveiligingen, waarschuwingssystemen voor achteruit rijden, automatische snelheidsbegrenzers, wielvergrendelingen, blauwe of rode waarschuwingslichten, gescheiden voet- en rijpaden, automatische hefhoogtebegrenzers en nog veel meer.
Het creëren van een veiligere werkomgeving wordt ook bevorderd door meer opleidingen en trainingen, een enthousiast management of bepaalde incentives om de mensen mee te krijgen in een verbeterproces. Gezien de risico’s op de laadkaai is een inhaalslag nog steeds meer dan nodig.
DP World investeert 130 miljoen euro in Roemenië
DP World heeft in Roemenië drie nieuwe sites geopend die een impuls moeten geven aan de groeiende status van het land als belangrijk knooppunt voor de Europese handel en die economische groei in de hele regio mogelijk moeten maken.
Arvato gaat logistiek en fulfilment voor Tonieboxes verzorgen
Arvato heeft de volledige logistiek en het fulfilment overgenomen voor Tonies. Die Duitse fabrikant en leverancier staat sinds 2016 bekend voor zijn Toniebox, een digitale ‘audio cube’ voor kinderen vanaf drie jaar, en de bijbehorende Tonies-figuurtjes die op de box worden geplaatst om audiospelletjes of liedjes af te spelen. Omdat het bedrijf niet alleen in Duitsland, maar ook internationaal fors aan het groeien is, wilde de fabrikant zijn logistiek reorganiseren. Daarvoor schakelde het supply chain en e-commerce dienstverlener Arvato in.
Montea koopt site van Tailormade Logistics in North Sea Port in Gent
Montea vergroot zijn aanwezigheid in de Haven van Gent door de aankoop van de site van Tailormade Logistics (TML). TML is een Belgisch transportbedrijf en logistiek dienstverlener met uitvalsbasissen in België en Nederland. Het hoofdkwartier is al meer dan 25 jaar in de haven van Gent gevestigd, op een site van ruim 20.000m². Op het terrein bevinden zich een magazijn van 12.000m² en een kantoorgebouw van 2.000m².
Manhattan introduceert GenAI in supply chain commerce
Manhattan Associates presenteert twee nieuwe oplossingen: Manhattan Active Maven en Manhattan Assist. Manhattan Active Maven is een gespecialiseerde ‘generative artificial intelligence’ (GenAI)-oplossing voor klantenservice, terwijl Manhattan Assist geavanceerde GenAI-mogelijkheden aan alle bestaande Manhattan Active-oplossingen moet toevoegen. Met de technologie wil Manhattan Associates interacties met consumenten transformeren en de manier waarop klanten de oplossingen van Manhattan gebruiken, verbeteren.