Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Ergonomie en veiligheid bevorderen de productiviteit
(Advertorial) Bij Exotec, de innovatieve specialist in magazijnautomatisering, is men ervan overtuigd dat het comfort van de operator essentieel is voor een optimale productiviteit. Hun visie: de operator moet zich niet aanpassen aan de apparatuur, maar omgekeerd.
Podcast Spotlight: Shifting towards a Circular Economy
(Advertorial) Verdiep je in de belangrijke thema’s zoals grondstoffen tekorten die zowel bedrijven als landen treffen, en ontdek hun diepgaande impact op de wereldmarkt. Ontdek de proactieve maatregelen die door landen en bedrijven worden genomen om deze uitdagingen aan te pakken, wat vaak leidt tot een herdefiniëring van waardeposities en de integratie van circulaire modellen in bedrijfsstrategieën.
Ontdek eLogiq: De toekomst van warehouse analytics
(Advertorial) In de snel veranderende wereld van intralogistiek is inzicht in magazijnprocessen van onschatbare waarde. eLogiq, ontwikkeld door Element Logic, biedt een innovatieve oplossing die de manier waarop je warehouse operations beheert volledig transformeert. Deze geavanceerde tool geeft niet alleen toegang tot gedetailleerde operationele data, maar helpt ook proactief beslissingen te nemen om de efficiëntie te verhogen en kosten te verlagen.
4 manieren waarop AI planning in de supply chain optimaliseert
(Advertorial) Artificiële Intelligentie (AI) raast de laatste tijd als een wervelwind door de bedrijfswereld. Er is geen sector, team of medewerker die er niet mee te maken krijgt. Ook in de supply chain biedt de technologie veel mogelijkheden, onder meer om de planning te stroomlijnen.
Vergeet de logistieke supply chain niet!
Wettelijk verplichte elektronische facturatie via PEPPOL-netwerk
Het is in het financieel departement van je bedrijf wellicht alle hens aan dek sinds de overheid in februari een wet goedkeurde waardoor het vanaf 1 januari 2026 wettelijk verplicht wordt facturen tussen bedrijven elektronisch of m.a.w. digitaal uit te wisselen. Het gaat voor alle duidelijkheid niet over pdf-facturen die enkel elektronisch verzonden en ontvangen worden, maar over facturen die daarnaast ook door software automatisch geïnterpreteerd en verwerkt kunnen worden.
Voorraadoptimalisering op maat
Sinds zijn oprichting in 1929 is Van Marcke, groothandel in sanitair en verwarming, uitgegroeid tot een leider in zijn sector. Met die groei ging een gestage stijging van de voorraad gepaard. Om de voorraad zowel in het distributiecentrum als in de winkelpunten onder controle te houden, doet Van Marcke een beroep op de voorraadmanagementsoftware Slim4 van Slimstock. Hoe de software zich intussen in het voorraadmanagement heeft verweven, vernamen we van Torrino Debal, head of stock management bij Van Marcke, tijdens de recentste editie van Supply Chain Innovations.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Incore in handen van ICT Group
ICT Group, leverancier van industriële technologische oplossingen met hoofdkantoor in het Nederlandse Barendrecht, neemt zijn sectorgenoot Incore Software integraal over.
Incore, opgericht door de Nederlandse broers Martin en Ferdinand Swaters, ontwikkelt logistieke en supply chain software en biedt een SaaS-applicatie voor efficiënte samenwerking binnen de supply chain met een planning- en workflow-engine. Sinds haar oprichting in 2007 is de onderneming met het product ‘Supply Chain Portal’ uitgegroeid tot een belangrijke aanbieder voor de retailsector. Daarnaast nam het gebruik in de bouw- en foodsector de laatste jaren toe.
Stow Group democratiseert automatisering van warehouses met Movu Robotics
Stow Group, producent en leverancier van opslagoplossingen en geautomatiseerde magazijnsystemen, doopt zijn afdeling ‘stow Robotics’ – opgericht in 2021 – om tot ‘Movu Robotics’. Met het nieuwe merk, ontwikkeld om zijn business unit Robotics te versterken, wil de aanbieder tegemoetkomen aan de toenemende vraag van klanten naar automatiserings- en roboticaoplossingen.
Infor en Made2Flow bieden interface voor duurzame mode-industrie
Infor, aanbieder van industrie-specifieke cloudsoftware en ERP-oplossingen, lanceert een aparte interface tussen Made2Flow, een technologiebedrijf dat gespecialiseerd is in de analyse en validatie van milieugerelateerde data in de mode-industrie, en Infor Product Lifecycle Management (PLM). De interface moet de verwerking van die data vergemakkelijken en biedt volledige zichtbaarheid voor wereldwijd opererende modemerken die meer transparantie in hun productieketen willen. Kenmerkend is dat de interface traceerbaarheid en impactmeting biedt van niveaus één tot en met vier.
WMS Prolag World voortaan compatibel met alle gangbare browsers
De Duitse softwarefabrikant CIM lanceert een nieuwe gebruikersinterface voor zijn warehouse management systeem Prolag World. Bijzonder aan de nieuwe ontwikkeling is dat het WMS-pakket van CIM daardoor voortaan browseronafhankelijk en volledig compatibel is met alle moderne desktop browsers. De software biedt volgens de ontwikkelaars een hoge mate aan gebruikersvriendelijkheid, flexibiliteit en helpt ook tijd en kosten te besparen.
Faes lanceert vernieuwde slimme stapelsoftware Stackassist
Faes, leverancier van verpakkingsoplossingen op maat en ondersteuning bij het verbeteren van verpakkingsprocessen in de supply chain, heeft zijn softwareoplossing Stackassist opnieuw gelanceerd. De slimme webbased stapelsoftware, die ondertussen tien jaar bestaat, kreeg niet enkel een modernere look & feel mee, maar werd volgens Faes ook volledig aangepast aan de logistieke uitdagingen die zijn klanten ervaren. Daarmee wil het bedrijf uit het Nederlandse Reusel naar eigen zeggen een betaalbare stapel- en beladingstool bieden die geavanceerde functies combineert met flexibiliteit en gebruikersgemak.
Datalogic introduceert PowerScan 9600 Auto Range handscanners
Datalogic, aanbieder van oplossingen voor automatische gegevensregistratie en fabrieksautomatisering, stelt de PowerScan 9600 Auto Range serie voor. De handscanners in deze serie zijn ontworpen voor toepassingen in de detailhandel, productie en transport & logistiek. Paradepaardje van de nieuwe Auto Range serie is volgens Datalogic de scan engine. Deze zou moeiteloos barcodes kunnen lezen van vlakbij tot op een afstand van 20 meter, waardoor het een gamechanger wordt genoemd in magazijntoepassingen waar zowel dichtbij als op grote afstand moet worden gescand.
Prologis koopt 6,5 hectare grond nabij Breda voor bouw van duurzaam warehouse
Logistiek vastgoedontwikkelaar Prologis heeft 6,5 hectare aan grond aangekocht op het duurzame bedrijventerrein Business Centre Treeport (BCT) in Zundert, nabij Breda. Prologis zal er een warehouse ontwikkelen met een oppervlakte van 47.246m², dat naar verwachting een BREEAM ‘Excellent’ certificaat zal ontvangen. De bouw van Prologis Park Breda DC4 is onlangs gestart en zal medio 2024 voltooid zijn.
Volvo schaalt serieproductie van elektrische trucks in Gent op
Volvo Trucks verhoogt de volumes van elektrische trucks en schaalt op met de serieproductie van de Volvo FH, de Volvo FM en de Volvo FMX Electric in de fabriek in Gent.
Manhattan Associates vernieuwt functionaliteit voor retourmanagement
Manhattan Associates, leverancier van supply chain-oplossingen en -technologie, komt met vernieuwde returns management-functionaliteit die het retourproces voor zowel consumenten als retailers moet optimaliseren. “Voor consumenten is de winkelervaring tegenwoordig belangrijker dan de aanwezige producten”, klinkt het bij Manhattan. “Retourzendingen zijn een ongemak voor consumenten en een grote kostenpost voor retailers.” Daarom moet de verbeterde returns management-functionaliteit retailers helpen hun klanten ook een uitstekende ervaring te bieden na de verkoop, waardoor loyaliteit en winstgevendheid toenemen.