Zo groeide AxFlow DC van 10.000 naar 50.000 orders per jaar
(Advertorial) AxFlow DC (Europees Distributie Centrum) heeft een waanzinnige groei doorgemaakt. Onder leiding van Pieter Molenaar, Managing Director van AxFlow in Lelystad, is het aantal orders in de afgelopen jaren verdrievoudigd. AxFlow, distributeur van pompen, reserveonderdelen en andere componenten voor de procesindustrie, heeft wereldwijd verkoopkantoren. Door de voorraad te centraliseren in Lelystad, heeft AxFlow aanzienlijke efficiëntiewinsten behaald in de logistieke processen.
Recente artikelen
Effective disruption planning in supply chains
Supply chain disruptions have, sadly, become a frequent reality since the COVID-19 pandemic and throughout the recent years. Events such as supplier bankruptcies, geopolitical conflicts, natural disasters and other unexpected crises have sent disruptions through even the most robust supply chains.
Case publieke sector
Teneinde de service levels naar de klanten te verbeteren zonder de operationele kosten te verhogen werd MDR Consulting gevraagd om de processen te bestuderen en te optimaliseren.
Case Newpharma
Bij Newpharma worstelde men met complexe logistieke uitdagingen na een explosie van hun e-commerce activiteiten. MDR Consulting analyseerde de processen en formuleerde voorstellen tot verbetering.
Case Gavra
Gezien het huidige ERP en WMS/MES software pakket op korte termijn niet meer ondersteund ging worden moest Gavra op korte termijn een nieuw ERP pakket met bijhorende WMS/MES selecteren dat voldeed aan de huidige en toekomstige behoeften van hun business model waarin logistiek een cruciale rol speelt.
Case Lutosa
Twee nieuwe productielijnen voor diepgevroren specialiteiten dienden tegelijkertijd geïntegreerd te worden. Bovendien werd er bijkomend overgaan tot de investering in een nieuwe friet productielijn van 25T/uur om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het gebrek aan stockage capaciteit op de site in Leuze voor zowel verpakkingsmateriaal, ingrediënten als afgewerkt product noopten ons tot een creatieve oplossing en uitbreiding van onze opslag, aan- en afvoer capaciteit. Tegelijkertijd dienden we ons ook voor te bereiden op de nakende BREXIT.
Wyckaert digitaliseert magazijnbeheer
Wyckaert is een Gents bouwbedrijf dat al meer dan 125 jaar projecten realiseert voor de industrie, de utiliteitsbouw en de residentiële markt. Het bedrijf geniet een gedegen reputatie als vaste waarde en betrouwbare referentie met veel aandacht voor duurzaam ondernemen.
Wyckaert streeft langetermijnrelaties na met medewerkers, klanten en partners. Elk bouwproject is een partnership. Door continuïteit in de samenwerking met onderaannemers, leveranciers en dienstverleners verzekeren ze de opdrachtgever van kwaliteit en willen ze ervoor zorgen dat elk project een referentieproject wordt.
Recente video's
Recente nieuwsberichten
Van Berlo verschuift focus naar R&D
Van Berlo staat in de markt bekend als ontwikkelaar en producent van grootschalige logistieke betonvloeren. Het bedrijf, met zijn Greymatter-technologie als paradepaardje, gaat voortaan een nieuwe, datagedreven koers varen met een hoofdrol voor research en development.
Sabarot verdubbelt doorvoercapaciteit van zijn Mecalux AS/RS
Sabarot is een Frans familiebedrijf gespecialiseerd in gedroogde peulvruchten, granen en wilde paddenstoelen. In zijn centrum in Chaspuzac (Frankrijk) produceert, stockeert en distribueert Sabarot goederen voor klanten in meer dan 70 landen. De belangrijkste markten zijn Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk, maar het bedrijf exporteert zijn producten ook naar landen als Maleisië, de Verenigde Arabische Emiraten en Singapore. Om de voortdurende groei van zijn activiteiten te ondersteunen, breidt Sabarot uit en verhoogt het zijn logistieke capaciteit met de hulp van Mecalux, aanbieder van magazijntechnologie en logistieke software.
Bruno Jacques gaat ook Yusen Logistics in Duitsland en Zwitserland managen
Vanaf 1 april 2024 wordt Bruno Jacques de nieuwe managing director van Yusen Logistics Duitsland. Hij volgt daarmee Toshikazu (Bob) Shiota op, die na zijn 40-jarige loopbaan bij Yusen Logistics voorzitter van de Raad van Bestuur van Yusen Logistics Duitsland wordt.
Koninklijke Musea voor Schone Kunsten digitaliseren met IDasset van Simac Phi Data
De Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België (KMSKB) moderniseren hun collectiebeheer door de IDasset-oplossing van Simac Phi Data te implementeren. Die oplossing zorgt voor een gedigitaliseerde inventarisatie op basis van RFID-technologie van de uitgebreide kunstcollectie van de KMSKB. Deze stap kadert in het streven van KMSKB naar digitalisering en efficiëntie in het beheer van hun collecties.
50 uiteenzettingen over alle aspecten van Supply Chain Management
Voor elk wat wils dus want naast de keynotes die iedereen moeten aanspreken zijn er tientallen presentaties – vaak cases – die we verticaal kunnen indelen: digitalisering, alle aspecten van forecasting, planning en inventory management, warehouse management en transport management.
Verregaande samenwerking Boa Concept en Easy Systems
Easy Systems Benelux, aanbieder van handlingsystemen voor intralogistiek en productie, en het Franse Boa Concept, gespecialiseerd in robot- en softwareoplossingen voor intralogistiek, maken bekend dat ze een samenwerkingsakkoord hebben getekend. Daarbij zal Boa Concept een belang van 70% in Easy Systems verwerven. De definitieve afronding van de overname, die volledig in contanten zal worden betaald, wordt tegen het einde van het eerste kwartaal van 2024 verwacht.
“We zijn nog maar nauwelijks begonnen met automatiseren”
Verwacht wordt dat de markt voor magazijnautomatisering tussen nu en 2027 jaarlijks met circa vijftien procent blijft groeien. Volgens Jan Heijblom, sinds vorige zomer aan de slag bij Exotec als senior sales executive voor de Benelux, komt die groei niet zomaar uit de lucht vallen. Met meer dan twintig jaar ervaring in verschillende internationale sales- en managementfuncties binnen de robotica-, supply chain- en warehousemanagementsector, deelt Jan Heijblom zijn inzichten in de trends die de groei van magazijnautomatisering in 2024 zullen beïnvloeden.
Modexpress optimaliseert orderverificatie met ZetesMedea RFID
Modexpress in Helmond is een familiebedrijf, gespecialiseerd in de wereldwijde logistieke dienstverlening voor modebedrijven. Daarvoor beschikt het bedrijf over zeven magazijnen in Nederland, met een totale oppervlakte van 165.000m², twee buitenlandse kantoren in Marokko en dagelijks een zestigtal vrachtwagens onderweg naar klanten. In piekperiodes groeit het aantal medewerkers tijdelijk van zo’n 500 tot ruim 800. Jaarlijks verwerkt Modexpress zo’n 20 miljoen producten in ongeveer 4 miljoen verpakkingen, terwijl het ongeveer 6,5 miljoen producten op voorraad heeft liggen.
Huur van logistiek vastgoed stijgt wereldwijd volgens Prologis Logistics Rent Index
Voor het zevende jaar presenteert Prologis zijn Logistics Rent Index. Dat onderzoek belicht de huurontwikkelingen met betrekking tot de logistieke vastgoedmarkt in Noord-Amerika, Europa, Azië, en Latijns-Amerika.
Nieuw crossdock-magazijn voor Hamann International Logistics in Wetteren
Hamann International Logistics heeft een nieuw crossdock-magazijn geopend aan de Vantegemstraat in Wetteren. Daarmee wil de logistiek dienstverlener inspelen op de sterke stijging van internationale groepage-activiteiten en de toegenomen vraag naar opslag en handling van goederen.